♥ VANESSA ♥

Nästa barn på tur, här kommer lite info om Vanessa!
 
Vanessa våran äldsta 4-åring. (Aka. Bessa)
Vi har ju tre 4-åringar här hemma ett tag tills Vanessa fyller 5 år i slutet på juni. (Hon är 9 månader äldre än twinsen)
 
Hur beskriver man Vanessa bäst?
Virvelvind, härm apa, snäll, omtänksam och med ett väldigt hett temperament! Cheez den tjejen har alltså en vilja av stål. vilket jag i för sig beundrar henne för, men samtidigt blir jag tokig på det ibland. Speciellt när den slår till mot mig, haha...
Vanessa vet precis vad hon vill ha, hon är bestämd och otroligt envis (jag skyller på Gonzalez genen där)
Att hon är så pass bestämd uppskattas inte av hennes syskon alltid. Då vill dom inte leka med henne, så man får jämt vara där och säga att ingen får lämnas utanför. Min lilla Bessa Bus. ♥
 
När hon blir arg så skriker hon (fortfarande) med rösten som gud glömde och det finns inget man kan då säga eller göra för att lugna ner henne- har hon bestämt sig för att hon ska skrika och gråta och vara på dåligt humör, ja.... då är den damen det tills det plötsligt går över och hon är som en ängel igen. ♥
 
 
Vanessa är också familjens klant. Ni vet, varje familj har en person som drabbas mer eller mindre av olyckor. Hos oss är det Vanessa som står för att alla våra plåster tar slut rätt så fort. Och ibland kan jag inte förstå hur hon lyckas.. men hon har helt enkelt så bråttom att hennes små ben inte hinner med på svängarna riktigt. 
 
Vanessa är också väldigt rolig. Hennes nyfikenhet är rolig i sig, att hon vågar prata med folk, frågar mycket.
Vanessa är väldigt framåt och modig. Hon iaktar människor och saker väldigt noggrant och kommer sedan ihåg varenda liten detalj. Hon har väldigt stark personlighet och jag hoppas att hon ska ha modet och självförtroendet att gå sin egen väg, alltid.
 
 
Våran älskade virvelvind "Bessa bus" älskar att pyssla med allt möjligt. 
Hon älskar klistermärken, pyssla, barnsmink, läppsyl och nagellack och allt tjejigt. Hon älskar även alla slags småkryp och är totalt orädd av sig. (<--- till mammans stora fasa)
Hon hatar mjukisbyxor och är väldigt medveten om saker och ting och har starka åsikter. 
 
 
Bessa mamma älskar dig så otroligt mycket!
Tack för att Du finns, du är värdefull!♥ Jag är så stolt att få vara din mamma.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej!
Först måste jag säga att jag är imponerad! Jag har två barn (son snart 4 år och dotter 6 mån) och jag har fullt upp..

Jag undrar hur ni gör med språk hemma? Pratar ni finska, spanska och svenska? Är barnen flerspråkiga? Berätta gärna!

Tack för en härlig blogg!

Svar: Ja vi pratar alla tre språken. Jag pratar finska och dom går på finsk språkig avdelning på dagis, tillsammans pratar vi svenska och hos Andres föräldrar pratas det spanska. :)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-11 @ 14:44:12
Postat av: Emma

Så otroligt söta barn du har! :)
Kram

2014-05-11 @ 17:13:09
URL: http://photoalbums.blogg.se
Postat av: Linda

Hej hej

Läser din blogg dagligen men är jätte dålig på att kommentera.

Du skriver så otroligt fint och varmt om dina barn =)

Vilken otroligt fin "gåva" din blogg kommer att vara för dom när dom blir stora =)

Och jag beundrar ditt TÅLAMOD du ändå verkar ha! Precis som ovanstående "talare" så har jag 2 små knoddar och har även jag fullt upp =)

Kram

2014-05-11 @ 20:14:12
Postat av: Anki

Är så härligt att läsa hur fint du skriver om era älskade barn, ja de äldsta två döttrarna som du nu har börjat med <3 Beundrar dig hur du orkar i alla lägen :-)
Kramar fr Skåneland

Svar: Ibland orkar jag inte! :/ (men man måste ;) )
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-12 @ 00:15:11
URL: http://jankils.bloggplatsen.se
Postat av: Helena H

Underbara Vanessa. :) Så kul att följa hennes dagar med olika humör och påhittiga äventyr. :)

2014-05-12 @ 02:13:16
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback