Snuttefiltar

När Nicole, Vanessa & Twinsen föddes så kunde man köpa mjuka snuttefiltar i varenda babyaffär.
När Olivia föddes så hittade vi inte en endaste! Har letat sen dess och fortfarande har jag inte hittat mjuka snuttisar nånstans!
Vart har alla fina mjuka snuttefiltar tagit vägen? Varför finns det bara en massa omjuka (haha, är det ens ett ord?) filtar som blivit döpta till Snuttefiltar?
 
Som tur var så köpte vi många när järngänget var små, så både Olivia och Kevin har ärvt från sina syskon.
 
Olivia är ju en riktigt snuttetok och går ingenstans utan att snuttisen är med. Så fort hon blir ledsen eller sömnig så hämtar hon sin snuttis och napp och gnider snuttisen mot näsan. Därför har hon fått smeknamnet "Snuttis". ♥
 
Sånna här snuttisar har vi hemma. Älskar dom!
Olivia har flera i sin säng som hon gosar med.♥
 
 
Häromdagen fick Kevin ett paket från min syster och hennes barn.
En nappflaska och två snuttefiltar från Lundmyr of Sweden.
 
 
Snuttisarna var mjuka och härliga! Inte alls så hårda och stela som några andra snuttisar vi har provat.
Bland annat så beställde jag en snuttefilt nånstans med stjärnor på båda sidorna som var jätte söt- jag tänkte att den skulle vara jätte bra, men den är tyvärr för hård och stel trotts att jag tvättat och tumlat den. :( 
Jag rekommenderar dem här. Dom är dock mindre än snuttisarna vi har här hemma, men dom är mjuka och sköna.
 
Jag skulle fortfarande vilja efterlysa mjuka snuttisar, som man kan ha som ett tunt täcke, eller ha över när man ammar osv. Tips?
 
Lundmyr of sweden är en av mina absolut favorit märken för barn och Olivia och Kevin har många produkter och plagg från dom.
Bland annat hennes vinter overall. Jag gillar att dom har märke på rumpan på byxor/strumpbyxor med nånting gulligt såsom "Älskling, busunge eller sötnos".
 
Det är också en nyhet i salong U-ZONE.
Dom har börjat sälja Lundmyr of Sweden produkter och fler nyheter kommer in allt eftersom.
Ni hittar dit HÄR (<---länk)
 
Använder era barn nån slags snuttefilt eller snuttedjur?
 
Alla våra har haft snuttefiltar.
Önskar att dom hade fastnat för nån snuttedjur, men dom har ingen speciell favorit som bara måste vara med.
Nicole sover fortfarande med sin snuttis, likaså Olivia och Kevin dårå, men resten har lämnat sina. Dom har fortfarande sina egna, men inga dom vill sova med eller behöver ha med sig.
Förutom Danilo och Jonathan som ska sova med sina bilar... :)
 
Jag håller er uppdaterade om jag skulle hitta nån riktigt bra och mjuk snuttis! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

hej alla mina senaste 3 pojkar har haft snuttisar i form av små frotté handdukar som finns på Ikeas barnavdelning dom e ju inte stora :) men dom älskar dom sen har dom små gosedjur pojke 1 en katt pojke 2 en tiger pojke 3 e så liten ännu så han har inget favvo djur :) kram på er

2014-05-17 @ 09:49:48
Postat av: Malin

Hej! Skulle bara tipsa om Gekås i Ullareds snuttefiltar! De är jätte mjuka och snor billiga! Kanske du inte har vägarna förbi där men nån läsare kanske har det och som kan skicka dem sen? Jag ska säkerligen dit i sommar :) Skickar gärna :)

Tack för en bra blogg! Kram

2014-05-17 @ 10:17:46
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej, Babyjoy.se har massa babyfiltar. Önskar er en trevlig helg. kram

2014-05-17 @ 10:33:03
Postat av: 7 barnsmamman

I Ullared brukar dom ha många snuttefiltar :) som är mjuka;)

2014-05-17 @ 10:48:07
Postat av: Lisa

Om du inte hittar färdiga snuttefiltar, skulle du kunna kolla i någon tygaffär efter ett bra tyg och därefter köpa den storleken som du vill ha :) sedan kanske man ev. Får sy en söm i kanten runt om beroende på vad det är för tyg :)

2014-05-17 @ 11:00:28
Postat av: Malin

Lindex brukar ha fina, mjuka babyfiltar, de har vi använt.

2014-05-17 @ 11:08:40
Postat av: Pernilla

http://www.gekas.se/entry/arkiv-babyfiltar-1

Dessa moln snuttar köpte vi i Ullared, eller ja det var tänkt som filt då sonen var liten, men när han var ca 3 mån började han dra den upp till ansiktet hela tiden och det blev hans snutte ;) idag har vi nog 6 st hemma finns även i mönster som nallepuh och stjärnor samt barbapappa ;) Så dit får du åka och köpa, dem är lite sträva första dagen eller två innan de gosas in annars rekommenderar jag tvätta sen torktummla då blir de gosiga fort :D

2014-05-17 @ 11:14:16
URL: http://bampifoton.blogg.se
Postat av: Denise

Vi använder NEWBIE filtarna som snuttefilt ☺️ Eller en som är jätte mjuk från diiinglisar .

2014-05-17 @ 11:19:41
Postat av: Lina

Villervallas filtar är snygga och sköna :)
Men sen är ju smaken som baken ;)

2014-05-17 @ 11:21:38
Postat av: -Santsu-

Mulla oli pienenä sama juttu kun Olivialla,aina piti saada "haasa" en osannut sanoa trasa. Olivia on niin suloinen <3

2014-05-17 @ 11:22:13
Postat av: Veronica

Du får åka till Gekås i Ullared :) där finns massa snuttefiltar, jag har köpt Bäbis snuttefilt, jättemjuk o poppis :)

2014-05-17 @ 11:43:51
Postat av: Mikaela

Kolla på Ica Maxi :) Tack för en bra och inspirerande blogg :)

2014-05-17 @ 11:46:22
Postat av: Emmelie

Jag har hittat gosiga filtar i modell större i Ullared till mina barn. Men det är ju lite långt att åka dit för en filt för din del kanske :)

2014-05-17 @ 12:05:42
URL: http://zakkis.blogg.se
Postat av: Emelie

Märket Bäbis har mjuka snuttisar med pill lappar:)

2014-05-17 @ 12:32:08
URL: http://emeliemedfamilj.blogg.se
Postat av: mamma24sju

Gillar också Lundmyr just p g a texterna :-) Tvillingarna hade regnkläder därifrån med Älskling-tryck på rumpan som lillasyster ärvt nu. Har precis köpt ett gäng mössor med text på också. Har även haft bodies, tycker inte att kvaliteten motsvarar priset tyvärr, men de är ju så fina!

2014-05-17 @ 12:32:12
Postat av: Malin

Hej!
Jag har aldrig lyckats få nåt av mina barn att använda varken napp eller filt men jag vet att KappAhl har åtminstone en sorts jättemysig filt i ett par olika färger. De är visserligen lite "luddigare" i tyget men supergosiga.
När min dotter föddes, 2012, beställde jag tunna mysiga filtar, just för amning och som tunt täcke på H&M, men de kanske har försvunnit sen dess... Anyways, det var mina tips, lycka till!

2014-05-17 @ 13:05:32
URL: http://malindubois.devote.se
Postat av: Anonym

Newbie har ju jättemjuka fleecefiltar som mitt barn älskar, han går ingenstans utan sina filtar :) Bara ett tips!

2014-05-17 @ 13:26:16
Postat av: Nina

Jag använder dem randiga filtarna från märket bäbis till mina tjejer.. dem har varit med sen BB båda gångerna och båda är väldigt fästa vid sina filtar.. precis som Olivia hämtar stora tjejen sin snuttefilt när hon är trött eller ledsen. . Men dem filtarna tycket jag är riktigt mjuka och goa och dem blir bara bättre ju mer den tvättas och tummlas:)

2014-05-17 @ 14:25:09
URL: http://hundtokigtvabarnsmamma.blogg.se
Postat av: Taru

På babyproffset säljer dom flera olika baby filtar som är jätte mjuka! Typ från Newborn och Elodie Details.

2014-05-17 @ 14:33:56
Postat av: mia

Geggamojas filtar är underbara! Mjuka och supersnabbt!

2014-05-17 @ 15:25:56
Postat av: Emelie

Köpte en lurvig och go filt på kaphal som är lite större från newbie

2014-05-17 @ 15:32:10
Postat av: Anna - mamma till Charlie

Min lilla sötnos använder sitt hår som snuttis, han sitter och bara tar i sitt hår, snurrar det och pillar i det när han är trött. Han har ju turen att han inte kan tappa bort det men att ha mössa är riktigt jobbigt för då kan man inte snutta med håret.

2014-05-17 @ 15:57:27
URL: http://pinkmum.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej hej,

vilken fin familj du har!
Vi har en filt från Little Heart:

http://www.littleheart.se/se/e-shop/filtar-15307969

jag tycker att den e mjuk o fin.

2014-05-17 @ 16:20:26
Postat av: Eva

Hej! Fin blogg du har :) kikar in här då och då!
H&M har haft snuttefiltar, lagom storlek till vagn och lite allt möjligt! Vi har köpt våra där och dom har vart jättemjuka och Goa!
Trevlig helg på er :D

2014-05-17 @ 17:25:10
Postat av: Kim

Här hemma används filtar från polarn och pyret flitigt! Både små snuttefiltar och stora filtar att ha just som tunt täcke :-) dom är mjuka och mysiga tycker våra barn :-)

2014-05-17 @ 17:48:16
Postat av: Kim

Här hemma används filtar från polarn och pyret flitigt! Både små snuttefiltar och stora filtar att ha just som tunt täcke :-) dom är mjuka och mysiga tycker våra barn :-)

2014-05-17 @ 17:48:37
Postat av: Sara

Finns gosiga på kappahl☺️

2014-05-17 @ 17:51:38
Postat av: G.O.S

Alla mina har snuttisar de har alltid haft två var så man kunnat tvätta m.m utan värsta katastrofen.. Lillfröken har fyra snuttisar haha två på dagis två hemma så de riktiga inte kommer till dagis

2014-05-17 @ 18:35:35
URL: http://tremirakkeel.blogspot.se
Postat av: Beata

Hej!
Vi kör med snuttisar från Snutten.se. Helt suveräna. Vi har haft sådana till alla barn. Äldsta på drygt 8 år har kvar sina än. Även 6-åringen och 4-åringen, nu har 2 veckorskillen fått egna med. Kan verkligen rekommendera dem. Perfekt tunna och fina.
M.V.H.
Beata.

2014-05-17 @ 19:19:24
Postat av: Tea

Jag har alltid sytt snuttisar själv till mina barn. Man köper bara ett fleecetyg och ett trikåtyg. Klipper ut till en storlek man önskar. Lägger tygerna räta mot räta och syr runt om nästan hela filten. Spara ett litet hål och vänd filten till rätt håll. Sy igen hålet. Klart! Lätt som en plätt.
Går på 10 min. Man kan såklart använda samma tyg osv, men jag tycker om att tex ha en enfärgad fleece på ena sidan o tex ett
mönstrat trikåtyg på den andra sidan. Barn tycker om den gosiga fleecen. Min döttrar Ellen o Agnes har gosat in sina näsor i snuttisarna precis som din Olivia :)

2014-05-17 @ 20:03:48
Postat av: Kristine

Jag har köpt flera lite tunnare och mjukare på Ullared, tror att ett av märkena heter björna.

2014-05-17 @ 20:11:28
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

På Facebook finns en tjej som sur efter beställningar. Mjuka och sköna. Kan få med namn på osv. Har beställt massor sv henne.

M.S syjunta

2014-05-17 @ 20:47:45
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: lindisha6barnsmamma

nästan alla mina barn har haft snutte filtar ,men när flickorna föddes hittade jag häller inga mjuka filtar så jag sydde egna snuttisar till dem i mindre storlek.
och de älskar sina snutte filtar sura blir de när man tvättar dem.

2014-05-17 @ 22:02:11
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: susanna

Har en enda som är mjuk och tunn. Det är Petter och Kajsa's "filt" stor favorit när han var ett. Sen har min son använt en kanin med tyg i änden från ullared. Ninen kallar vi den. Han älskar den!

2014-05-18 @ 00:16:47
Postat av: J

Polarn&pyret har både små och lite större fina bomullsfiltar..likaså har ju även MOLO helt underbara filtar.. Har en med kattungar till min minsting..:-)

2014-05-18 @ 00:18:58
Postat av: Joanna Eriksson

Lowa hade en gosedjurs gris som alltid var med, o sen tog hon ett gammalt örngott som hon använde som snuttefilt!:) Till Edwin köpte vi såna dinglisar, som snutte.. när han var bebis bebis hade han dom gärna över ansiktet när han sov,men ju större han blev ju mindre ville han ha dom.. Förra sommaren "hittade" han dock en apa, när vi var på skansen.. ett gosedjur alltså! :) Dem blev han kär i, och apan är med överallt! :) Måste köpa en till i sommar när vi ska dit tror jag! :) Kram

2014-05-18 @ 11:25:36
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Theo har en hare från ikea o sen en blå stor mjuk o fluffig filt från ullared med 2 kanin öron på som prasslar ( de är favoriten ) sen har vi många andra . Benjamin har ett lamm och en geggamoja filt om han sover med ( mest bara för lillebror har ) han har aldrig haft stort behov av de egentligen utan de är egentligen nappen som varit/är hans snutte

2014-05-18 @ 12:53:35
Postat av: Emma

Theo har en hare från ikea o sen en blå stor mjuk o fluffig filt från ullared med 2 kanin öron på som prasslar ( de är favoriten ) sen har vi många andra . Benjamin har ett lamm och en geggamoja filt om han sover med ( mest bara för lillebror har ) han har aldrig haft stort behov av de egentligen utan de är egentligen nappen som varit/är hans snutte

2014-05-18 @ 12:55:06
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Sandra

Newbie har både tunna å lite tjockare snuttefiltar :)

2014-05-19 @ 09:09:56
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback