Onsdag kväll

Idag hade barnen sin sista dag på dagis, nu är det lov!!

Jag hämtade dom med Olivia (jag får inte gå nånstans utan henne) vi gav fröknarna presenter och tömde barnens hyllor och fick hem en massa "konstvärk" och andra kreationer. Dom har bl a. gjort egna "trollvärld" av skokartonger och så har dom målat den som en skog och gjort troll, ekorre, hare, snigel och en massa annat skoj och lagt dit tillsammans med kottar, pinnar och stenar. ❤
(Tur att vi hade vagnen med oss!)


Idag har dom också firat Nicole på dagis, eftersom hon fyller år på fredag. ❤
Jag skulle publicera ett inlägg med några bilder från picknick firandet från igår, men jag väntade bara på klartecken från några av barnens mammor, nu har jag fått det men orkar inte sätta mig framför datorn just nu...

Idag blåste det storm ute så vi gick raka  vägen hem från förskolan, annars brukar vi alltid gå och äta "sommarlovs glass" ihop, det är en tradition från när jag och mina syskon var små. Varje år när sommarlovet började så gick vi och åt mjukglass. Det har jag fört vidare, det gör vi varje år nu också.
Andres kom hem senare ikväll och hade med sig sommarlovs milkshakes istället. Glassen tar vi imorgon ;)

Jag har slängt alla barnens kläder från dagis till tvätten, skalbyxorna, jackorna - rubbet! Och regnkläderna hänger inte längre i hallen, nu ligger dom undan i skåpet, för nu är vi inte tvugna att ta oss ut i regnväder.
Helt plötsligt känns hallen så stor igen.

Denna dag har tyngts ner enormt mycket av en tragisk olycka.
Min barndoms vän har gått bort. 
Ett år äldre än jag och hon efterlämnade en 3-årig son efter sig.
Hon tappade fotfästet och föll från ett 3-våningshus. :( Helt ofattbart och jag kan inte tro att det är sant. Det var ju bara några veckor sen vi pratade...? 

Jag skickar en massa styrkekramar till hela familjen Korkeakoski.
Jag beklagar sorgen.


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej,
Jag försökte mejla dig men jag tror inte att det gick fram sånjag skriver här istället :) Jag är så oerhört imponerad av dig! Hur orkar du?! Du tar hand om hem och barn, och verkar alltid pigg och positiv. Själv har jag en bebis hemma (observera EN) och seg känns som det alltid finns disk, stök eller obäddade sängar. När bebisen sover vill jag ju vila. Så jag undrar hur hinner du? Hur orkar du?

Tack för en bra blogg.

Svar: På något sätt orkar man, man måste ju ;)Men mitt tålamod är inte alltid på topp, jag skäller och gapar jag också :/
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-28 @ 21:37:07
Postat av: Camilla

Egentligen förstår jag att man gärna vill ha ens egna barn hemma hela sommaren men frågan är ju den för vems skull man har det? Man mår bra av att vara ifrån varandra ibland och på sommaren är det alltid mindre barn än normalt men barnen får ändå den stimulansen dom behöver. Jag förstår inte histerien om att man ska ha barnen hemma så många veckor som möjligt? Min erfarenhet är att det tär mer än är trevligt? Kanske jag som tänker fel men vill inte att mina barn ska vara hemma tio veckor och slåss om uppmärksamhet som dom kan få på dagis och samtidigt utvecklas? Hoppas ni förstår, kram

Svar: Nä jag förstår inte. Mår bra av att vara ifrån varandra ibland? man är väl det hela resten av året? Barn behöver också få ha lov, precis som alla andra! Jag hoppas verkligen att du skojade om det med uppmärksamhet? Dom får väl mer uppmärksamhet från dig än det dom får på dagis? Vem barn är det egentligen, pedagogernas eller dina?
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-28 @ 21:57:52
Postat av: Carina Widell

Jag beklagar verkligen! Kram

2014-05-28 @ 22:05:42
Postat av: Gullis

Men menar du olyckan i Norrtälje?

Svar: Ja :(
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-28 @ 22:35:59
Postat av: Anoymt

är från dem trakterna där det hände dock såg jag det inte men vet exakt vart den resturangen ligger synd om hennes familj dem måste vara förkrossade =/

2014-05-28 @ 23:35:59
Postat av: Emma

Bara för att jag är nyfiken: var det din vän som försökte rädda fågeln och ramlade och dog (enligt Aftonbladet)?

Svar: Ja
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-28 @ 23:45:20
Postat av: Alexandra

Nej fy vilken olycka! Sånt där är bara så onödigt. Styrkekramar åt er alla.

2014-05-29 @ 07:32:14
Postat av: Johanna

Åh härligt med sommarlov!
Tråkigt med din vän, usch! Beklagar sorgen!
Men vad hände? Hur kan man ramla från ett trevåningshus? Hemskt! Stackars lilla treåriga sonen!

2014-05-29 @ 10:11:40
Postat av: Malin - Mamma till Ibbe och Bubbah

Skönt med sommarlov! Jag går på sommarlov nästa vecka, ska bli underbart :)

Usch vilket hemskt besked att få :/ Är det hon det står om i tidningarna?

Svar: Ja :(
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 10:17:41
Postat av: Gullis

Tänk vad världen är liten, jag vet inte hur det kom sig att jag hittade din blogg men har följt den minst 1 år. Sedan när du skriver om din vän så bor hon i Norrtälje där även jag bor, dessutom är bekanta till oss som har restaurangen. Ja du det finns inte ord för den hemska olyckan, man ska vara rädda om varandra för ibland händer det ofattbara!
Dessutom måste jag säga att din familj är för underbar och Grattis till nytillskottet som har samma födelsedag som min äldsta dotter men hon är född 1987 :)
Ha ett härligt sommarlov o njut!!
Kram

Svar: Tack snälla!!!! Ta hand om varandra <3
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-29 @ 11:34:17
Postat av: mariekarolina ♥ gravid med lillebror

Beklagar sorgen! Det är så hemskt hur skört livet verkligen är. Hoppas ni trots allt får en bra start på sommarlovet och kan njuta rejäl av ledigheten <3

2014-05-29 @ 11:38:02
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Elin Sahlén

Tycker det är jättebra att du har dina barn hemma över sommaren! :) när jag var liten var jag aldrig på dagis utan med mina föräldrar eller mor och farföräldrar. Hade hur bra somrar som helst!

Speciellt nu då det ser helt annorlunda ut nu när det är förskola, mer barn och mindre personal. Dessutom så har jag uppfattat det (jobbar på förskola) att de som är arbetslösa/föräldraledig har sina barn hemma på somrarna, dels för att den korta tiden (iaf här där det är 15 timmars och då är det varje dag, så mellan 8-11 får barnen vara där). Det blir ju nästan bara kliva upp, klä på dom och dit med barnen, sen hämta :p onödigt ju..

Gillar din blogg, tycker du har bra åsikter och är vettig :) vill själv ha många barn!

2014-05-29 @ 11:56:50
URL: http://esahlen.blogg.se
Postat av: Malin

Till Camilla:Du är inte seriös va? Barn har rätt till långa härliga sommarlov m sina föräldrar inte med oss pedagoger.

2014-05-29 @ 19:46:51
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback