Natt. 🌟

Natt. 
Alla borde ligga och sova nu. Inte Kevin... Och det betyder: inte mamma heller. Jag försöker sova- Kevin pruttar och försöker bajsa.
Jag har preciiiiiis vart och bytt blöja på honom och han väljer att bajsa nu!?

Jag har också ammat och fyllt på med ersättning, jag vill sova nu!

Kom på (än en gång) att jag behöver en nattlampa. Nu använder jag bara mobilljusets sken när jag pysslar och fixar i vårt rum på natten med Kevin. Lampan i fönstret är för ljust.

Men vad kan man använda för lampa på natten? Vill ju inte borra upp nån barnlampa här i vårt rum...

Oj nu brakar det till ordentligt i blöjan här på Kevin.... Mission completed. Efter en blöjbyte hoppas jag att han sover gott- helst fram till att det är dags att starta dagen när klockan ringer...

Imorgon har dom lovat regn, så medans järngänget är på dagis ska jag passa på att tvätta, vika och fixa och dona på hemmaplan. Olivia får leka, det har hon inte hunnit göra hemma på hela helgen, men så blir det vid fint väder, man leker ute istället ;)

Nu- blöjbyte! (Igen!!!!)

Natti, hoppas ni sover gott iaf.... ❤

Kommentarer
Postat av: Idun och Lokes mamma

Ikea har en som är kanonbra, fast det är en sån man sätter direkt i uttaget och som bara lyser när det är mörkt! Men man kan ju bara trycka in den helt när den behövs :) finns bland family produkterna :) 29kr tror jag den kostade!
Har den till dottern i hennes rum, ska köpa en till att ha i vårt sovrum här hemma, känner åxå att ljuset från en vanlig lampa är lite bäl starkt!

2014-05-19 @ 04:01:50
Postat av: Lina

Godmorgon :)
Det finns en nattlampa på barnavdelningen på Ikea. Den har ett svagt och behagligt ljus och är "sladd lös". När den är laddad så håller den väldigt länge, den kostar strax över hundralappen och är helt enkelt super smidig då man kan ta med den var man än går. (Den är vit med små detaljer och ser ut som ett spöke). Kram

2014-05-19 @ 06:43:19
Postat av: mariekarolina ♥ gravid med lillebror

Det där med blöjbyte preciiis när man varit och bytt och hunnit lagt sig bekvämt känner jag igen ;)

2014-05-19 @ 07:03:11
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Veronica

Går det inte att byta glödlampan i den lampan ni har till en svagare? :)

2014-05-19 @ 07:24:44
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: Annika

Det finns en lampa som heter Spöka på Ikea. Perfekt att ha på natten!!! Tack för en härlig blogg! Kram Annika

2014-05-19 @ 07:43:01
Postat av: Alexandra

Vår lilla skrutt (snart 10mån redan!!) sover typ alltid från kl 21-07, men igår vaknade hon kl 23. Ammade henne men hon låg bara i vår säng o busade o skrattade. Kunde inget annat än skratta :D Somnade 00.40 efter att ha fått välling o sov sen hela natten. Hoppas du fick sova! Sover Kevin oftast bra eller vakar han mycket?

2014-05-19 @ 08:10:52
Postat av: marie

Det finns nattlampa som man sätter i kontakten

2014-05-19 @ 08:47:42
Postat av: Marielle

Vi har en liten blå lampa som är barbapappa. Den ger ett milt bra ljus och är barnvänlig så man laddar den sem ligger den i sängen och lyser. Super bra. Jag gömmer den under en kudde och när den behövs tar jag fram den! Super utan att blända nån!

2014-05-19 @ 09:18:50
Postat av: Susanne

Hej
Rekommenderar ikeas Spöka nattlampa. Ger bara ett svagt sken som är perfekt för amning och blöjbyten nattetid!
Grattis till lilla Kevin föresten!
Hälsningar Susanne

2014-05-19 @ 10:36:19
Postat av: Ann-sofie

Jag har laddat ner en app på telefonen som gör att skärmen lyser hela tiden, man får välja färg! Den heter led torch det är både en ficklampa o skärm"lampa". Perfekt tycker jag!

2014-05-19 @ 10:58:13
Postat av: Maria

Jag läste detta i natt när jag inte kunde sova då bebisen i magen bestämt sig för att inte tycka det är okej för mig att ligga ner! Fick mig ett leende där mitt i natten! Tack för de! De behövdes!!

2014-05-19 @ 13:14:37
URL: http://msn.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback