♥ Min första Morsdag som 6 barnsmamma ♥

Morsdag i söndags. Jag vaknade till tidigt av att några av barnen var uppe. Somnade om och ett ögonblick (visade sig vara 40 minuter) senare vaknade jag igen och hela lägenheten var helt tyst.
Endast en gosig liten Kevin bredvid mig på sängen. 
 
Jag ringde till Andres som sa att dom är på väg hem, att jag ska lägga mig i sängen igen. En stund senare hör jag barnen och Andres komma hem och fixa i köket. Dom skulle överraska mig med något. Liiah kom in till mig och förstörde deras överraskning. Dom tänkte komma och väcka mig allihopa och nu hängde Olivia där med "Mammaa, mammaaa?" Smiley
När jag kom till köket så satt alla barn där och hade dulat upp för en gofika!
Och blommor fick jag också! ♥
 
KÄRLEK!
Tack mina hjärtan, stora som små! ♥
 
När vi gjort oss klara inför dagen åkte i till Fittja för att lämna blommor till Andres mamma och grilla.
Dom hade köpt en ny partytält som familjens herrar satte upp. Och en ny ruchkana stod på gräset också till barnens stora lycka! Jag blev jätte glad. Dom vill ha oss där och dom vill att barnen ska trivas. ♥
 
Kevin med sin Abuela
 
Barnen hade jätte roligt med kanan och lekte där jätte länge. Olivia likaså.
 
Partytältet vart jätte bra! Andres med sina brorssöner Fernando, Sergio och så Abuelo.
 
Maten var riktig god och det blev glass till efterrätt.
Olivia tänkte att det var lika bra att hon matade farbror Oscar lite...
 
Nicole och Vanessa satt med kusinen Sergio i hammocken och jag höll på att skratta på mig.
Han satt där och snackade en massa med tjejerna och våra tjejer fattade nada, men dom satt fint och lyssnade och sa "jaaa" emellanåt. Smiley
 
Eller när han lurade dom att han kunde finska.
Nicole frågade vad en massa ord betyder på finska då, gaffel, julgran, gräs osv. Och sergio satt med sin mobil och google translate och sa bara: "Julgran... vänta låt mig bara tänka en stund..." och så svarade han på finska när han fått upp ordet! Snacka om att tjejerna var häpna! Smiley ♥
 
Jonathan & Sergio
 
Olivia hamnade bredvid farbror Oscar och chillade med hunden lite också.
 
Kevin & farbror Oscar
 
+ kusinerna Fernando & Sergio
 
Vem är starkast?
 
Andres vann till slut, men det var riktigt jämt! (tur att du hade målat Sergio) ;)
 
Me & My Baby Boy
 
Abuela & Liiah
 
När Olivia blev trött hämtade hon sin napp och snuttis och skulle bjuda hunden att snutta på den också....
 
 
Tack för en jätte mysig dag!!
 
Fortsättningen följer....
 

Kommentarer
Postat av: Sandra- Nybliven mamma ♥

Men vilka sötnosar! Du såg ut att ha haft en fantastisk dag:) Kram

2014-05-27 @ 19:52:36
URL: http://ssandralundqvist.blogg.se
Postat av: emelie christin - vardag & foto

sv: tack så jättemycket! hoppas du haft en bra dag idag och har en fortsatt trevlig vecka :)

2014-05-27 @ 20:06:38
URL: http://ecc.blogg.se
Postat av: Maria

Oh vilken rikedom er och barnen att ha så många vuxna i närheten som tycker om dom. Vi har inga egna barn, tyvärr jobbar storken lite ojämt;-), men vi har många barn att låna bland syskonbarn och mina kusiners barn. Så för oss är det en lycka att få låna nån ibland.

Svar: <3
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-28 @ 11:53:18
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback