Mammakroppen 2 veckor efter förlossningen

Kevin blir hela 2 veckor idag.
Det känns som att han just kom, samtidigt som det känns som att han har varit en självklar del av familjen hur länge som helst.
 
Fortfarande så sover, bajsar och äter han mest hela tiden. Ibland är han vaken lite längre perioder, men oftast sover han bara. Hur mår jag själv då såhär 2 veckor efter förlossningen?
- Hur bra som helst! Det gjorde jag i för sig nästan på direkten, men på 3:dje dagen kände jag mig helt återställd.
Första 2 första dagarna var det lite ömt och eftervärkarna var inte alls roliga, men som tur är fanns ju Ipren + Alvedon som jag fick med mig från sjukhuset. Det sägs ju att eftervärkarna blir värre ju fler barn man får.
Och nu är blödningarna nästan helt slut så ett bad för mig är inte långt borta nu ;)
Kevin blir ammad och får ersättning och det funkar jätte bra att kombinera.
 
Snart tänker jag ta tag i träningen också. Bara jag orkar! Hahaha...
 
(Det här är en notering till mig själv:)
Såhär ser min mage ut 2 veckor efter förlossningen:
 
 
Magen är ju helt fantastisk att dra sig tillbaka sådär!
Jag har löst skinn på magen, jag förväntar mig inget annat heller efter 2 veckor efter att jag fött mitt 6:e barn.
Och linea nigra är kvar på magen. (den mörka randen från naveln och ner)
Jag tog på mig min navelpiercing idag bara för att kolla om det fortfarande går att få i.Smiley
 
Jag skulle verkligen behöva lägga av med mitt sockerberoende... Jag ääälskar läsk och godis! Äter det varje dag! (när barnen sover eller inte ser!)  jag tänkte som så att vi äter upp allt sånt gott som vi har hemma och sen köper vi bara till helgen. Att jag bara äter godis och dricker läsk på fredag & lördag t ex.
Barnens storasyster Patti gjorde inte saken bättre att hon kom med världens största påskägg fylld med godis häromdagen...  SmileySmiley
 
Men ja... förlossningen var jätte bra, den bästa hittils. Inte en enda gång tänkte jag "aldrig mera!" till någras stora fasa, haha... För det skulle jag visst det.Smiley

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Helt otroligt så fin o smal du är igen!!
Mina tvillingar är 8 veckor nu o jag är fortfarande inte smal... Va en 34/36 innan graviditeten.

De föddes i 30+5 o vägde 1850 g samt 2075 g.
Igår 3600 g samt 3890 g

2014-05-07 @ 11:42:33
URL: http://www.vickiz.blogg.se
Postat av: nathalie - mamma till charlie <3

ja hjälp.. tänk om man såg ut sådär efter 6 barn.. jag har bara fått ett, men usch vad jag hatar min mage och hela mig själv.

Svar: Nej säg inte sådär :( jag skriver till dig på din blogg ;)
Me & My 6 Baby Dolls ~ 0-5 år ~

2014-05-07 @ 12:25:51
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Banu

Åhhhh, vilken fin mage du har, måste bara fråga dig ens ak blir mycket tacksam om du svarar tillbaka... Jag har en navelpiercing 4 år tillbaka, jag vill inte ta bort den, magen växer förfult första bebisen min, tog du bort din under gravididten eller gjorde du ett nytt hål efter förlossningen, har du kunnat haft piercigen i under alla dina graviditet...

Svar: Jag tog bort min navel piercing under graviditeten och satte in den efter förlossningen igen.Jag har alltså kunnat ha piercingen ganska långt in på graviditeten och inte behövt göra en ny ;)
Me & My 6 Baby Dolls ~ 0-5 år ~

2014-05-07 @ 12:43:14
Postat av: nathalie - mamma till charlie <3

och förlåt förresten, du är jättesnygg!! var inte meningen att bli en så surig kommentar :).

2014-05-07 @ 12:49:59
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Joanna Eriksson

Vad härligt att kroppen återhämtat sig så bra, o så fort! :) min kropp är väldigt oelastisk, eller vad man ska säga.. magen åker liksom inte tillbaka!;-) ska bli spännande att se hur jag kommer se ut efter trean!;-)

Med tvåan gick jag ju inte upp så mkt..har redan gått upp mer med denna än under hela förra graviditeten! :-/ o då är jag "bara" i vecka 25..

Ser framemot att läsa om förlossningen, framförallt när du verkar så nöjd med den! ;) Hoppas på att det kan hjälpa mig att glömma kaoset som hände mig med tvåan!:-/

kram

2014-05-07 @ 12:53:27
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken jävla kropp :-)

2014-05-07 @ 13:00:42
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Oohh är inte alls avis ..ler..
Jättefin kropp du har,skulle gärna ha sån men det får jag aldrig igen :-D
Kram Camilla

2014-05-07 @ 18:29:49
URL: http://www.minstorafamilj.se
Postat av: När Annie fotograferar

Wow, grymt! Kroppen är fantastisk!!

2014-05-07 @ 21:08:26
URL: http://narannie.blogg.se
Postat av: Nathalie

Coolt, ångrar att inte jag tog bilder! Jag hade gått ner alla mina mammakilon efter 6 veckor, nu håller jag på att försöka tajta till allt igen, skrutten är 3,5 månad nu och jag väger mindre än innan jag blev gravid. Dock hade jag mer muskler då..

2014-05-07 @ 21:16:44
URL: http://exa.blogg.se/
Postat av: Mirah - mamma till Elmina och Ebbe

Vad fin du är! Min son är en månad, har också vräkt i mig sötsaker sen han föddes, så vågen rör sig inte. Lite måste man unna sig, men jag ska också sätta stopp. Snart.. ;)

2014-05-07 @ 21:24:04
URL: http://mochu.blogg.se
Postat av: Olivia Nilsson

Fin blogg du har!

2014-05-07 @ 21:24:44
URL: http://www.oliviaaaanilssons.blogg.se
Postat av: isa

Men shit, måste bara kommentera: vad häftigt!! efter sex barn också. Coolt att kroppen funkar så. Säkert bra gener med, men fasen! Grattis eller vad man säger, och ännu mer grattis till dom fina ungarna :)

2014-05-07 @ 21:30:25
URL: http://isabyl.blogg.se
Postat av: j

Mmm
Dum fråga..men när fasiken vet man att man är "klar" på barnfronten?!!!
Kan säga att jag innerst inne är sugen på en sista sista bebis..sen tar nog tyvärr åldern ut sin rätt på mig ..vare sig jag vill el ej.....

Svar: Ingen dum fråga alls! jag undrar detsamma! :/
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-08 @ 00:11:29
Postat av: lindisha6barnsmammalin

så fin mage du har och bara 2 veckor efter förlossningen :)

2014-05-08 @ 03:22:32
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: lindisha6barnsmamma

så fin magen och bara 2 veckor efter förlossningen :)

2014-05-08 @ 03:24:05
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida

Du ser ju helt fantastisk ut nu =)

2014-05-08 @ 08:44:22
Postat av: J

Godmorgon...
Skönt att det inte bara jag som är knäpp o vill ha fler barn än 2,5.. El vad nu genomsnittet är..?!?!
Tyvärr tror jag att gubben min inte är så lätt övertalad denna gång..han känner att han är för gammal...:-( han är ett par år äldre än mig....
Hur gammal är Andres? Jag kanske kan peppa min..? :-)
Jag menar en mer el mindre i våran brokiga skara :-)
Vi har också lite äldre barn m två barnbarn..! Som är i våran minstaste ålder..
Det blir ju samma för er med eran minsta :-) tänk vad kul..det här är min morbror... Haha..
Måste bara säga att jag blir liite avis på din mamma o pappa.. Tänk och ha sådana morföräldrar !!' Vad underbart!!!
Sådan ska jag bli och försöker !!! Tyvärr bor dottern min lite långt bort men vi ses som oftast ngn gång i veckan......
Näää nu är det dags att ta tag i dagen el ngt..
Ha det gott !


Svar: Han är 47 :) Jadå, en mer eller mindre märks väl inte ;) Hahha :)Mummu och Puua är verkligen toppen, så härligt att bo så nära!
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-08 @ 11:03:52
Postat av: J

Hej.,
Förlåt kom på att det knanske är ofint o fråga efter ngns ålder... el det var väl en dams ålder/vikt va?!
Kan säga att även syskonen tjatar om en till liten..men dom vill ju ha en lillasyster... Så om mina barn kände att vi inte kan ge dom tillräckligt av tid/kärlek och bla bla bla ..som alla har fördomar mot storfamiljer..då skulle väl dom själva inte vilja ha fler syskon el?!?!
När din Pua drog iväg m grabbarna o handla kläder...,kärlek..
Mina barn får på sin höjd en kasse med urtvättade gamla kläder .. Absolut inget fel med second hand el ärva ..missförstå mig rätt.. Men när jag får stå där och säga tack sååå mkt och sen gå tillbaks med påsen till myrorna...känns bara så ja jag vet inte.. Aldrig födelsedags presenter el dyl.. Jaja gnäll på mig ! Jag får bli en bättre mormor själv!!!'
Nä nu vart det långt igen..haha. Ligger här på soffan med febriga barn..ligger och tänker...
Ha det gött

2014-05-08 @ 12:06:15
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback