Eurovision- And the winner is....

Ikväll är det final i Eurovision. Ska ni titta på det?
Jag har för första gång i mitt liv tittat på delfinalerna. Annars så har jag alltid väntat till finalen.
Jag har en favorit.
En absolut värdig vinnare som sjunger gudalikt och till en bra låt också.
 
ÖSTERRIKE.
 
 
Okej jag vet inte varför hen ska ha (<--- första gången jag använder ordet *hen*!) skägg om hen ändå har smink och klänning? Jag förstår att det är för att sända ut ett budskap, men... det är en kille. Med smink, klänning... och... skägg. Det ser lite banans ut, men hey- jag dömer inte någon. Var som du vill.
Det här är min favorit ändå.
Heja AUSTRIA! Smiley
 
Jag tror inte att hen kommer att få så höga poäng från Ryssland iaf, man vet ju hur dom ställer sig i denna fråga. Samtidigt som Ryssland kanske inte heller kommer att få några poäng just för den sakens skull heller...?
(fast jag gillade deras bidrag)
 
Sverige är med i final. Givet, hon sjunger som en ängel.
Finland är också med. Kommer inte ihåg sången alls nu, men dom var nog inte så dåliga? Det fanns några till som jag gillade, och några som jag inte alls förstod hur dom ens kunde vinna sitt eget lands melodifestivalen än mindre att komma till final!? Smiley
 
Vi ska titta på den med barnen. Vi får se hur många av dem som är vakna då fortfarande...
Men först blir det Gladiatorerna och redan 5 minuter in i den brukar Danilo & Jonathan ligga och snarka på soffan.
 
Bjuder på några bilder från imorse:
 
 

Kommentarer
Postat av: Noomi

Conchita Wurst benämner sig själv som kvinna. :)
Hon har antagligen skägg för att hon vill. ;)
Skön inställning, bra förebild som gör, är och ser ut som hon vill trots att det minst sagt bryter mot normen. Supertuff tycker jag! Lite avundsjuk på dagens barn som får en sådan förebild så tidigt i livet!

2014-05-10 @ 21:28:37
Postat av: Sofie

Skulle det inte komma upp ett inlägg om Vanessa idag? :)

Svar: Kommer idag ;)
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-10 @ 21:43:16
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Har Olivia peruk på sig??? Hih...Nukke är såå go.♡♡

2014-05-10 @ 23:01:51
Postat av: Hanna Karlsson

Härliga bilder på barnen!

2014-05-10 @ 23:11:49
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Helena H

Men Olivias hår! Störtskön frisyr! :D
Och bilden där Nicole och Kevin tittar på varandra måste ni ju bara sätta upp på väggen, vilken underbar bild!
Själv sitter jag ensam o kikar på Eurovision...känns ovant o konstigt att inte ha Linnea bredvid. Vi brukar alltid skriva ner alla länder o göra egna röstningslistor...
Tycker inte alls det är nå speciellt bra låtar från något land. Kan inte ens gissa hur det kommer gå för Sverige i år. Röstningen började nu, så nu ska jag kika igen.
Ha det bäst. Kram från Söderhamn

2014-05-10 @ 23:48:06
Postat av: Ena

Tips på kameror:
http://m.netonnet.se/art/foto/systemkamera/kompakt-systemkamera/sony-nex-3n16-50black/184682.5909/
http://m.netonnet.se/art/foto/systemkamera/sony/sony-a300018-55/193059.3304/

2014-05-11 @ 02:08:04
Postat av: Veronica

Håller verkligen med dig. Hon eller hen stod för mer än bara en låt. Sen kan man ju tillägga att det buades ju en hel del åt Ryssland

2014-05-11 @ 10:59:40
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Postat av: Sandra mamma till fyra.

Åh jag bara älskar Conchita!!
röstade själv på henne i går :-)

Kram

Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Vilka fina bilder. :-)♥

2014-05-12 @ 08:50:01
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback