Det är nu det börjar!

Tänk så kul man kan ha med gatukritor.
Vi har lämnat en hink med gatukritor hos Mummu & Puua och i söndags kom dom fram igen och barnen satte igång och rita på asfalten.
 
Dom ritade en hage och hoppade för fullt.
 
Även ja och Andres hoppade, vi slog vad om att vi intekunde hela banan med ett ben.
 
Notering till mig själv- knipövningar.Smiley En nyförlöst mamma som hoppar hage- bad idea. Smiley
 
Olivia var jätte rolig när hon hoppade. Eller försökte hoppa. Hon lyfte ett ben iaf!
 
Danilo & Jonathan körtde sina bilar och irriterade tjejerna som försökte hoppa...
 
Så kusinen Emma ritade en bilväg åt dem!
 
Nicole
 
Olivia lär sig åka med sparkcykel...
 
Hon upptäckte också att man ska inte smaka på dessa:
 
Kolla vad jag hann fota!
Andres leker kurragömma! SmileySmiley
 
 
Jag älskar verkligen dagar som dessa. Att vara med familjen. Ha roligt och skratta tillsammans. ♥
Det är det bästa som finns och jag är tacksam att jag har min familj, släkt och vänner. ♥
 
Jag kan lova att det behövs verkligen, det här med att vara tillsammans och skratta och ha kul.
Känns som att det varit mycket tjaffs och tjat och gnäll med barnen på sistone.
Så många olika faser som dom ska gå igenom, och nu är det ju väldigt poppis att säga emot en... Tålamodet testas till max och det är så mycket lättare och enklare när vi är ute.
 
Det är nu den börjar mina vänner- sommaren som vi alla längtat så mycket efter. 
Smiley

Kommentarer
Postat av: Margareta W

Tänkte tipsa dej på en blogg med en fotointresserad 4-barnsmamma. Hon är en duktig fotograf som ger råd och tips hur man tar bra bilder t.ex av barn i rörelse. Hon lär även ut hur en systemkamera fungerar rent tekniskt. Jag har lärt mej en hel del av henne. Bloggen heter Lottizdays.blogg.se

2014-05-20 @ 16:54:05
Postat av: Ida en 16 årig tjej

Oh jag brukade också rita vägar när jag var mindre med mina kompisar! Vi ritade rondeller, korvkiosker, övergångsställen skyltar med mera. Tyckte det var så roligt att köra där sen med mina leksaksbilar och andra saker.
Kram <3

2014-05-20 @ 17:36:17
Postat av: Malin - Mamma till Ibbe och Bubbah

Mysigt det ser ut, påminner mig om att vi har ju gatukritor vi också :) Får ta fram dom någon dag!

Måste fråga dig hur du hanterar barnens trots när ni har 4 stycken, kanske 5 med lilla Olivia, som är i trotsåldern? Är du bestämd men rättvis? Jag håller nämligen på att gå galen på min 5 åring här hemma, hennes trots gör mig galen :(

2014-05-20 @ 18:08:55
Postat av: Fia

Vilka härliga vårfoton, ni är så fina tillsammans ! :)

2014-05-20 @ 21:18:26
Postat av: Sandra

ja äntligen sommar på ingång denna sommar började dock mindre roligt här då min minsta ramlat och brutit armen =( vägkritor är en STOR favorit här hemma, tänk så många lekar barnen kommer på efter att ha risat hus osv. Ni har så fin familj. ha det BÄST =)

2014-05-20 @ 21:31:10
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Emelie

Otroligt fina bilder du tar satu!! Även dem du lägger upp i andra inlägg!! Är det din nya kamera du tar så fina bilder med?? /kram Emelie

Svar: Tack! :D Ja det är det, såå kul att bilderna blir bra!
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-20 @ 22:04:59
Postat av: Linda

Vilken fin dag ni har haft!!! Blir lite avis på er asfalt ;-) Vi bor på landet och då är gatukritor inte SÅ roligt.

2014-05-20 @ 22:56:34
URL: http://blogg.loppi.se/mammalinda/
Postat av: Malin-tvillingmorsan♡

Åååh! 😍 underbara ni, så mysigt!! kram från
mig & tvillingarna!!❤️

2014-05-21 @ 00:08:34
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: corneliaeriksson.blogg.se

Vad mysigt det ser ut! Vilken härlig lekdag :) Skönt att det blir varmare så man kan vara ute en stund på kvällen också! Måste säga att det är en alldeles underbar bild du har i headern, vilka solstrålar till ungar! Sitter och ler här vid frukostbordet. Ha en fin dag!

2014-05-21 @ 06:41:53
URL: http://corneliaeriksson.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Hej hopp girl gud vad kul dag med massa skoj

2014-05-21 @ 08:18:52
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: mamma24sju

Kan du inte göra ett framtidsinlägg, typ "mitt liv om tio år"....då har du ett antal tonåringar att tampas med, hur bor ni, vad gör du, mm. Så kan du läsa om tio år och se om det blev som du tänkt.... :-)

2014-05-21 @ 10:20:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback