BoB Revolution SE

Jag har fått äran att testa en helt grym vagn!
 
Sittvagnen Revolution SE från BOB är designad för alla slags äventyr. Det är en joggingvagn som passar perfekt för promenader eller jogging tack vare sitt främre svängbara swivelhjul som gör vagnen mycket enkel att manövrera. 
 
Bob Revolution-
Out and about adventure!
 
 
 
Jag måste erkänna att när jag först såg den tänkte jag att näe, det var nog ingen vagn för oss, men jag blev motbevisad-
Den är helt underbar!
Så himla lätt och smidig att köra.
När Andres, han som inte ens gillar vagnar säger att det är den bästa och smidigaste vagnen han har kört- ja då är den något alldeles extra.Smiley
 
Vi skulle ta denna vagn på en långpromenad för att testa alla egenskaper och olika sorts terränger att köra på och tänkte att det passar utmärkt när vi skulle till Eskilstuna och Parken Zoo.
(Vi promenerade hela dagen så det blev minst sagt en långpromenad ;))
 
 Olivia fick äran att testa den och hon satt som en prinsessa i den.
 
Vagnen är från 6 månader upp till 17 kg, så alla våra småttingar fick prova vagnen och vila benen.
Den är ätte smidig och med gott om plats.
 
Jonathan testar vagnen
 
Skön sittunderlag
 
Varukorgen hade massor av plats för våran filt och alla luvtröjor och dricka.
 
Andres är lång, men kunde köra vagnen utan problem, fast det inte går att justera handtaget. Lika lätt var det för mig :)
 
Såklart testade vi även att springa med den, eller köra rally som barnen sa. Och jag kan absolut tänka mig att gå och springa med vagnen, den är som sagt jätte smidig och svänger smidigt. Fjädringen är jätte bra.
 
Jag testade att köra vagnen inne i barnens Zoo. Ni vet, där barn får klappa djuren.
Jag körde upp till skogen, över rötter och grus och svängig skakig backe ner.
Helt kära i vagnen är både jag & Andres, och det säger jag inte bara för att göra reklam.
 
Sen ville vi testa hur det funkade att sova i vagnen.
 
Vi la ner ryggstödet för liggläge, fällde ner suffletten och Olivia somnade behagligt. Det som också är bra är att den har förlängnings sufflett så att man skyddar så mycket mot solen som möjligt.
Luckan som finns på suffletten är toppen, jag kunde kika in och se Olivia, trots att hon låg ifrån mig.
 
Sömntutan missade några djur medans hon samlade sina batterier :)
 
 
Ni som känner mig vet att jag älskar vagnar och allt som hör vagnar till.
Det som jag verkligen gillade med Bob Revolution vagnen var detaljerna. Luckorna, och framförallt de två små fickorna i vagnen där man kan ha en napp eller något så man kommer åt dem lätt.
 
Fler bilder på vagnen vilka jag lånade från hemsidan:
 
 
Tusen tack för denna möjlighet att få testa och framförallt upptäcka denna smidiga vagn!
Den kommer garanterat attf ölja oss på en massa nya äventyr framöver!
 
EGENSKAPER:
 
Svängbart framhjul - Perfekt för smidig manövrering och snäva svängar; lås det på plats för ökad stabilitet.
Enkel hopfällning - enkel, två-stegs ihopfällning av chassit.
Fjädring - garanterar att ditt barn får en bekväm åktur oavsett underlag..
Adapter fäste - för snabb montering av BOB:s babyskydd och liggdelsadapter eller lekbord
Fällbart ryggstöd - extra vadderat, justerbart och fällbart ryggstöd som är bekvämt för barnet.
5-punkts sele - vadderad sele hjälper till att hålla ditt barn bekvämt och säkert.
Multi-läges sufflett - skyddar ditt barn mot väder och vind; den stora tittluckan på suffletten gör att du lätt ser ditt barn.
Hjul - av slagtålig polymerkomposit för att klara även den mest ojämna terräng.
Förvaringsfickor - två interna nätfickor i sittdelen, en stor ficka på ryggstödet och en stor varukorg.
Justering av framhjul - det är enkelt att justera framhjulet aå vagnen rullar rakt.
Parkeringsbroms - trampa ned och släpp upp med foten, hjälper till att hålla barnvagnen på plats när den står stilla.
Handtag - det vadderade handtaget ger ett bekvämt grepp och handledsremmen adderar säkerhet under promenader.
 
Vikt: 11,3 kg
Maxvikt: passagerare 17 kg, korg 4 kg, ryggficka 1 kg
Mått promenadläge: L117 x H102 x B65 cm
Mått joggingläge: L131 x H102 x B65 cm

Mått ihopvikt promenadläge: L100 x H41 cm
Mått ihopvikt joggingläge: L109 x H41 cm

Mått ihopvikt utan hjul promenadläge: L94 x H30 cm
Mått ihopvikt utan hjul joggingläge: L94 x H27 cm

Däck bak: 16 x 1,75"
Däck fram: 12,5 x 1,75"

Kommentarer
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin, Jamie o en till i magen:)

hur var vagnen när ni fällde ihop den i bilen??? smidagre än den andra vagnen som ni köpte eller tog lika stor plats???

2014-05-19 @ 13:46:41
URL: http://skruttungen.blogg.se
Postat av: Janina, 22 år och mamma till 3

Hej!
Jag undrar hur du tänker kring hbtq rättigheter och feminism? Hur skulle du reagera om någon eller några av era barn kom ut med en sexuallitet avvikande från heteronormen, eller cisperson? :)

Svar: Vad är hbtq? Och cisperson?
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-20 @ 10:28:39
Postat av: janina

Hbtq = homo-, bi-, trans- eller queer
homosexuell= attraherad av samma kön
bisexuell = attraherad av båda könen
trans = känner sig ej som cis person alltså känner sig som motsatta könet och
Queer= vill ej definera sig

:)

Svar: Haha, tack för infot! ;) Fortfarande vad är CIS person?
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-20 @ 13:35:13
Postat av: Janina, 22 år och mamma till 3

Cis ~ känner sig som det biologiska könet. Alltså du föds som en tjej och känner dig som en tjej. Tillexempel.

2014-05-20 @ 15:54:28
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback