Balkongsstäd, kaffe och babbel

Inte kanske den bästa tidpunkten att börja städa och möblera om i balkongen... Vi har sol på våran balkong bara en stund på förmiddagen, och det är nu.
Och då ska jag förståss dit och fixa och dona... bastu!
Jag släpade möbler och prylar hit och dit och det blev inte som jag hade tänkt mig så jag började kånka på allt igen.
Men nu är jag klar och det blev helt okey. Behöver lämna några grejer till källaren bara. (det samlas alltid en massa som man inte behöver på balkongen!?) Och alla cyklar, bilar, sparkcyklar, hjälmar, skateboards, grävskopor, fiskeprylar, boxningssäck (?!)... 
 
Nu är det ordning och reda där igen!
Vi har en dubbelbalkong så det får plats en massa som man vill "gömma undan". Men man vill ju kunna sitta där ute också. Barnen har tjatat om när vi ska äta mat på balkongen, som vi gjorde förra sommaren. Nu kan vi det :)
 
Jag mutade Olivia med en glass medans jag röjde.
 
 
Nu har jag precis lagt Olivia och kikar runt på nätet och dricker kaffe. Inget jag är alls sugen på när det är så här varmt egentligen, utan jag dricker det mest bara för att tro att jag blir piggare. Smiley
 
När jag slutar amma så ska jag köpa mig några Power King energidrickor. Looove them! En iskall sådan på en varm sommardag. Men jag får vänta. Jag ammar fortfarande, men inte alla mål, dte är väl därför också som denna mjölkkossa håller på och sinar ;)
 
På tal om kaffe....
 
 
Olivia brukar sniffa på Puuas kaffekopp alltid när han är hos oss. sen tittar hon på oss, och om vi tittar på henne så ger hon bara sitt speciella leende 8när hon rynkar på näsan samtidigt) och knallar iväg. Men om vi låtsas att vi inte tittar så tar hon sig en slurp! Eller så går hon till Puua med tungan vid knäna och tittar på honom när han dricker sin kaffe tills hon får smaka. Och han ger henne fast vi säger att hon inte får dricka kaffe.
Han undrar hur han skulle kunna säga nej till lilla söta Olivia...Smiley
 
 
Dom kom ju från Finland i måndags och hade med sig lite gott till oss.
Barnen fick godis som dom lovade spara till helgen.
 
Danilo & Jonathan fick Finlands t-shirts (me like a lot), Vanessa & Nicole fick varsina läppglans som Puua var och handlade själv på båten. Han hade lovat dem att köpa det och ingen ville följa med honom till affären för att hjälpa han hitta rätt. (billig barnläppglans). Så han gick själv med min bror och kom hem med 2 st Lumene läppglans a ´la 170 spänn styck!!! Jag borde sno dom från dom! Han sa att inte visste han vad sånt ska kosta, han hade bara frågat dom som jobbade där. Dom lurade honom, annars kostar ju barnläppglans 9:90!
Men tjejerna vart glada ;)
 
Jag fick också saker =), tusen Tack Mummu & Puua!! ♥ Att ni alltid tänker på oss ♥
 
 
Nu ska jag ta en snabb dusch medans småttingarna sover!

Kommentarer
Postat av: Annster

Nice!
Lever med en finsk man, så finska tryck på kläder och accessoarer känns ju bara som ett måste till framtida barn ;)

2014-05-22 @ 12:55:19
URL: http://annster.se
Postat av: Hanna Karlsson

Skönt att få undan!

2014-05-23 @ 10:02:40
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vilka härliga bilder, så fina ungar! :-)

2014-05-23 @ 10:13:36
URL: http://emeliecharlottas.blogg.se
Postat av: Emelie

Vilka härliga bilder, så fina ungar! :-)

2014-05-23 @ 10:13:37
URL: http://emeliecharlottas.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback