Baby-sitter och Potta

Jag var nere i förrådet häromdagen och hämtade upp en byby-sitter till Kevin och en potta till Olivia.
Jag tänkte att baby-sittern kan ha sitta i i köket när vi äter middag (han brukar konstigt nog alltid vakna då...) 
Imorse medans jag badade Olivia fick han test sitta den och han satt fint där :)
Smidigt att bära den till det rum man är i, så han slipper ligga ensam nånstans :)
 
 
Och så introducerar vi pottan för Olivia. Sakta men säkert. Det är inte så att vi ska pottträna henne stenhårt nu, hon är bara 1 år och 4 månader- utan den får stå i badrummet och så får hon sitta där lite då och då. Hon får vänja sig vid den nu redan, tänkte vi. Vi har absolut inte bråttom alls.
 
 
Pottan är jätte häftig- eller den var det när den fungerade så att säga..
Man kan hänga toapapper där vid sidan- vilket vi inte ska göra för lill Snuttisen är där och drar loss rullen i tusentals bitar annars... Och så finns en fake-spolknapp som alla barnen tycker är jätte skojig.
Det bästa är ju att så fort man kissar eller bajsar så belönar pottan en med musik.
Men den fungerar inte just nu, måste prova med att byta batterier på den.
 
 
Olivia har fått vara med bara trosorna på sig och så sätter hon sig på pottan lite då och då för skojs skull, men hon fattar nog inte alls vad hon ska göra där egentligen. Hahah...
Som imorse när hon hade badat så såg jag att hon var bajsnödig, så jag satte henne på potan och förklarade vad hon ska göra. "KEJ." svarar hon, (vilket betyder såklart Okej ;)) och så sitter hon där en stund och sjunger och pysslar med sitt och reser sig stolt upp. jag sätter på henne blöjan och 2 sekunder efter säger hon "Baaajsh!"
Nice. Tack. Smiley
 
Hon är så go våran älskade trollunge Olivia. Hon känns så stor nu jämfört med nyfödda lille Kevin.
Men hon är inte stor alls ju. (Fast hon själv tror det)
 
En nybadad liten tjej ♥
 
Alltid så glad! 
 
Mummu med Kevin & Danilo
 
Kevin gos
 
 
Jag kom precis på att tänka på att jag ska göra inlägg om varje barn. Lite info sådär om hur allting är just nu. Jag brukar ju göra det lite då och då, och nu är det väl dags igen?
 

Kommentarer
Postat av: Ida en 16 årig tjej

Ja ett inlägg om varje barn låter kul :)

2014-05-07 @ 18:28:22
Postat av: Annika

Var är pottan köpt??? Måste ha en :-D

2014-05-07 @ 18:38:53
Postat av: nathalie - mamma till charlie <3

såå fina barn.. så roligt med din fina familj och hur underbara föräldrar du och andres är och så fin släkt som bryr sig så mycket om era sötnosar! är uppväxt i en familj med 9 barn, men det blev inte bra.. men nog om det, vill bara säga att det är så roligt att ni är så härliga och jordnära också :).

sv, p.g.a övervikt och jojobantning så har inte kroppen blivit så vacker om man säger så.. men nu har jag gått ned 16 kg och ska ner 10-12 kg till och det går i lugn takt, så hoppas magen kan dra ihop sig lite åtminstone. fick fullt med bristningar de sista dagarna i graviditeten när jag gick över tiden (typiskt nog..), så är inte så jätteglad över min kropp :p.

kram

2014-05-07 @ 18:55:26
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Nina-Mamma till 4 trollungar

Vilken rolig potta! Den borde ju uppmuntra till potträning :-) Så näpen han är lille Kevin och storasyster så söt med. Alla era barn är ljuvligt söta! Sune på bilsemester var rolig och barnen gillade den! Ha en fin onsdagkväll!

2014-05-07 @ 19:49:17
URL: http://juwilo.blogg.se
Postat av: Ingela

Så go den där lilla tjejen, hon blir så stor nu direkt. Men man får nog inte glömma att hon oxå är liten fortfarande ❤️ Vad fint att det blev Kevin, det passade verkligen honom till 110% Ang babysittern, minns jag helt fel eller ska man inte vänta ett tag innan man börjar använda sådana? Med tanke på de små ryggarna? Stor kram på er 😘

2014-05-07 @ 19:57:35
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: Fröken Grön

Ååh vilken cool potta! :D Vart har du hittat den? (läste att du hämtat upp den från förrådet så antar den hängt med ett tag?)

2014-05-07 @ 21:08:37
URL: http://tillaandersson.blogg.se
Postat av: Marih

Vilken rolig potta, vart har du köpt den?

2014-05-07 @ 21:32:23
URL: http://marih.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Åh! Vilken häftig potta. Måsta skaffa en sån till Philip som vägrar prova den vanliga. Jag visade fotot på Olivia så han kan få se hur man gör :-)
Hoppas inte det gör något att jag sparar bilden. Han älskar att titta på 'Bebisar' :-)

2014-05-07 @ 22:31:28
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: Madde. Mamma i California

Hejsan gumman. Grattis till lilla Kevin!! Jag har inte så mycket tid att vara online nuförtiden men jag har försökt hänga med i din graviditet så mycket det gått :D Han är så FIN! Och va Olivia blivit stor, ush tiden bara rinner iväg. Grattis igen, kram! Madde (och Braylon) :D

2014-05-08 @ 00:34:38
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Åååå en sån där potta skulle jag velat haft till mina barn :) VArt hittar man den?
Lilla Kevin är ju bara sååå söt! Och två veckor redan?!, Ja tiden går verkligen fooort!! :)

2014-05-08 @ 08:23:00
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för att du delar med dig av ert vardagsliv! Vilken fin potta ni hade, var har ni införskaffat den/ någon bra hemsida som du kan rekommendera ang. potta?

Svar: Den här köptes nog när Nicole var liten, på Babyland. Men jag har för mig att det ska finnas liknande på bla. Babyproffsen?
Me & My 6 Baby Dolls

2014-05-08 @ 09:18:35
Postat av: mamma24sju

Minns det där med att babyn vaknar när man ska äta....min son gjorde ALLTID det...och min minsta nu har varit likadan. Har ofta fått äta kall mat eftersom jag fått sitta och amma medan resten av familjen äter ;-)

2014-05-08 @ 12:26:57
Postat av: Marie

Vilken rolig potta.Inga barn verkar vara svartsjuka på Kevin.

2014-05-08 @ 13:27:07
Postat av: Malin-tvillingmorsan♡

Åh ! Vilken bra potta! :) Goskrutten ❤️ Kram från mig & tvillingarna till er alla!

2014-05-09 @ 00:37:05
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback