Vart man kommer ifrån :D

Andres: Jag kommer från Uruguay.
Nicole- Nähee, du kommer från din mammas pepa!!
 
Smiley
 
 
Här hemma är det väldigt viktigt att veta vart man kommer ifrån....Smiley
Och dom vet man kommer ifrån, vem som kommer ifrån vems pepa, hahaha... Har haft en massa samtal kring detta otroligt skojiga ämne (Nooot) ämne med barnen som ställt en massa nyfikna frågor om hur bebisen har hamnat i min mage, vem har lagt dit den, hur och varför. Och hur, vart, när och varför den kommer ut.
Cheez- inte det lättaste samtalsämnet med andra ord, och jag har fått bita mig i tungan varje gång jag ställt inför sådana här frågor... Dom funderar så mycket och man ska försöka svara så ärligt som man kan med tanke på deras ålder. Jag har verkligen fått hålla mig för skratt så många gånger.
 
I denna graviditetsbörjan satt vi i badet och Danilo frågade mig nånting om hur den kommit in där.
Storasyster Nicole förklarade då sakligt och högst allvarligt hur barn blir till och hur dom kommer ut. Smiley
Jag satt och asgarvade innerst inne, så himla härliga svar och funderingar.

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Härligt :) . Jag har alltid varit öppen med sonen, köpt böcker och sånt. Snoppar och snippor - skillanden mellan pojkar och flickor boken som kom ut för 2-3 år sedan var en favorit här hemma. En bilderbok som förklarar på ett bra sätt för barn, gillar den själv och nyss lånat ut den till en kollega ;) :). Mysig blogg du har och kul att du kikade in på min :).

2014-03-24 @ 20:52:12
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Elin

Läs min favoritbok för barnen. Håkan Bråkan och bebismysteriet den är helt klockren! Man får veta tur en bebis blir till men på ett lekfullt sätt som barn förstår.

2014-03-24 @ 22:56:06
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback