Våfflor och glass hos Mummu & Puua

Tjohej det är fredag idag!
 
Sorry för dåligt bloggande igår, men jag mådde inte alls bra där på förmiddagen och på eftermiddan var det full rulle.
Tur att jag hann få ut "berättelsen om Vanessa" iaf som jag skrev kvällen före :)
 
Va kul att ni uppskattar mina inlägg "Innan bloggen" ♥ Många av er är intresserade av fortsättningen, hur jag blev gravid med tvillingarna och alla tankar kring det. Jag började ju blogga i januari 2010, och då var jag nog gravid i vecka 20- nånting med tvillingarna. Så efter det har jag en massa dokumenterat här på bloggen, men innan det, vore också kul att ha sparat här :)
 
Igår var det super segt. Jag kände mig jätte yr och trött hela förmiddagen. Jätte konstig känsla, för trots att jag bara satt så kändes det som att allt snurrade och att jag inte hade kontroll över mina rörelser eller något? Vad kan det ha varit?
Jag somnade på soffan med Olivia och efter 10 minuter vaknade jag och bärde in henne till sin egen säng, där hon sover bäst. och så somnade jag igen och vaknade när jag hörde henne snacka för sig själv i rummet. Måste ha varit spanska hon pratade... Smiley
Så igår gjorde jag inte många knop här hemma. Tog bara det lungt.
 
Puua var så snäll och lämnade järngänget till dagis efter att han vart här på sitt morgonkaffe.
 
 
Jag saknade dock bloggen, att skriva. Men man måste lyssna på kroppen också. Jag håller på och laddar min lilla bärbara dator nu som jag fick från min Mamma, och så måste jag fixa så att jag kan blogga med den, då blir det nog lättare också :)
 
Min systemkamera är fortfarande trasig och det stör mig! tydligen har Sony gått i konkurs och dom skickar inte längre sina kameror för reparation, eller så är det nästan dyrare att laga dem än att köpa en ny, vilket känns lagom surt just nu med alla andra utgifter man har.... Men dom sa iaf att det inte lönar sig att skicka dem på lagning.
Jag behöver ju min kamera!!! Jag vill ta fina bilder, speciellt när bebis föds. Nu får jag nöja mig med min mobilkamera och det suger.
 
En trött och snuvig Snuttis.
 
 
Igår när jag hämtade järngänget från dagis med Olivia så bjöd Mummu oss hem till dem för våfflor. Det ville vi gärna!
 
Alla våra barn gillar våfflor, fast just igår var Jonathan inte alls på humör. Han som skulle behöva det mest...
Och Olivia får man inte ens mata längre, hon ska äta själv.
Och när hon är klar så tackar hon för maten och ska själv lämna sin tallrik på diskbänken. Min stora lilla tjej! ♥
 
Puua hade vart och köpt glass till efterrätt och alla åt med god aptit. Konstigt att man inte orkar med maten, men glass får man alltid plats med! Smiley
 
Efter maten lekte barnen med sitt.
Jonathan hade byggt ett tåg med lego...
 
Nicole, Vanessa & Danilo spelade spel och ritade...
 
Och lill Snuttis hittade en fjärrstyrd bil som hon provade att köra med.
 
Såklart hann dom att bygga torn med Puua också.
 
 
 
Så kvällen igår var lugn. när vi kom hem från Mummu & puua var det raka vägen till badet, få sig en kvällsmacka och titta på TV en stund innan sängen kallade de små.
 
Nu ska jag överföra bilder från mobilen till kameran och se till att bloggen hålls igång ;)!

Kommentarer
Postat av: Linn Westin

Återigen, era barn är så fina. Skönt att bli bortbjuden på middag när man har så många små - speciellt när de kan underhålla sig själva.
Duktig Olivia som tackar och plockar bort efter sig! ♡

2014-03-21 @ 18:27:30
URL: http://klartslut.blogg.se
Postat av: Ellinor Tärnqvist

Jag frågade min kompis samma sak, hon äter väldigt dåligt men glass får man alltid plats med, hennes svar var "men glassen smälter ju och lägger sig i sprickorna där maten inte kommer åt". Tyckte det var en väldigt bra förklaring =)

2014-03-22 @ 09:45:54
URL: http://piecezofme.blogg.se/
Postat av: E

Era barn är så otroligt vackra:)

Svar: Tack snälla!
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-26 @ 16:12:54
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback