Tand/Öronläkaren & de första semlorna

Hej allihopa!
Jag överlevde mitt tandläkarbesök igår! SmileyFast jag var jätte nervös i väntrummet, höll på att kissa på mig varje gång dörren öppnades.
Smiley
Tandläkaren och sköterskan var jätte jätte gulliga, och snabba! Dom tog röntgenbilder och såg att hålet jag hade var jätte stort och när dem höll på med den så sa dom att det inte var konstigt att jag haft jätte ont..
Har ett hål på överkäken på samma sida också, ser nog likadant ut på andra sidan, men där togs inga bilder.
Sammanfattningsvis- Vill jag behålla tanden måste den rotbehandlas, men jag tänker att dom får dra ut skiten istället. den ligger så långt bak att den ändå inte kommer att synas, och förresten så håller min visdomstand på att klämma ihop tänderna där ändå. Dom hann inte göra annat igår än att öppna upp hålet, lägga lugnande och en tillfällig lagning på det. Imorn har jag tid igen, får se vad dom ska göra..
 
Vanessa var hos öronläkaren igår med sin pappa och fick penicillin kur och återbesök till imorgon.
Hon mår bra dock och säger att hon inte har ont.
 
Igår var det ju fettisdagen och som sagt är det ingen speciell dag alls här hemma hos oss.
Fast just igår köpte Andres hem de första semlorna som barnen fick äta efter middan.
Det var dock inga vanliga semlor, det var wienersemlor och tydligen de godaste semlorna som A har ätit.
Jag gillar inte semlor alls och så var min mun fortfarande så bedövad att jag inte smakade.
 
Barnen smakade på sina första semlor igår!
(INGEN förutom Vanessa tyckte om dem)
 
Jag hann inte ta bild på Jonathan för han gav bort sin snabbt.
Ni vet den jobbiga mamman som jag är så skulle såklart ta fram kameran under den här historiska ögonblick då barnen åt sin allra första semla och skulle föreviga dessa minnen.
"Jag ska bara ta en bild när du smakar den!" försökte jag övertala dem och dom gav min sina fina leenden medans dom tog en tugga.... som smakade hemskt tydligen!
Så det fina leendet försvann snabbt! Hahahhahahaha...
Smiley

Kommentarer
Postat av: Viola

Åh vad gott med semlor!
Sveriges enda astronaut kommer till min skola om några veckor! Finns inlägg om det på bloggen om du vill veta mer:)
Ha en fin dag!

2014-03-05 @ 11:46:54
URL: http://weightless.myshowroom.se
Postat av: Cecilia

Åhh stackars dig med tänderna, men BRA du tar tag i det. Du får inte fler<3 Här har vi inte ätit några semlor än.
Hoppas ni har en fin dag.

Stor Kram

2014-03-05 @ 12:25:37
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback