Kläder& BB väskan

Denna förmiddag har jag & Olivia fortsatt att fixa och dona här hemma.
Igår flyttade jag över Olivias kläder till hennes nya byrå och idag satt vi och fixade med lillebrors kläder i hans byrå.
På det viset har jag också koll på vad som behöver inhandlas till honom.
 
Jag brukar inte köpa så många plagg i storlek 50, dem kan bara användas en så kort stund, så jag brukar köra mest med storlek 56 till våra bebisar, det gör inget om bodyn har för långa ärmar, det är bara att vika upp det lite då ;)
Men med till BB brukar jag ha med kläder i bara 50.
 
Jag har lagt "Torgnys" kläder i hans lådor och plockat fram kläder till hans BB väska.
Nu är hans prylar till BB klara!
Det blev några bodys, byxor, strumpor, tunn mössa, en filt, en snuttis och en gosedjur. Och en varmare "one-piece", som Olivia hade när hon var nyfödd. Jag är dock osäker på den, den ser så pytteliten ut, jag måste ha krympt den i tvätten...Smiley
 
Jag har börjat med min egen BB väska också, nu fattas det bara lite hygien artiklar and im all ready.
Känns bra att ha det där klart...
Tänk att vi snart har en bebis här hos oss... undrar hur syskonen tar det... framförallt Olivia som inte gått igenom det ännu. Hon är redan så svartsjuk när någon av syskonen sitter och kramas och pussas med mig. Då står hon framför en med en sur min och gnäller missnöjt. Haha...
Det gäller bara att inte glömma bort någon, och låta alla vara delaktiga. Det blir nog bra.
 
Älskar dessa små mössor ♥
 
Älskar dock inte tanken på att något i den storleken ska ut ur min pepa. Smiley
Har en svart mickey mössa med öron också som ligger i tvättkorgen.
 
Tittade på dessa två plagg nyss... Dom ska vara overoller och använda till vardags, men ser dem inte mer ut som pyjamas? 
 
Hmm... jag är osäker om jag kan sätta på honom det på dagarna?
 
Medans jag höll på med Torgnys kläder så satt lill Snuttis bredvid mig och lekte.
 
Antar att hon tröttnade på mig som bara höll på att boa och fixa så hon tog snuttisen och nappen och började gosa med den som hon brukar. Då fick det räcka för nu och vi la oss på soffan för att titta på Tv en stund innan jag tänkte lägga henne. Hon somnade på två röda. ♥
 
 
Gosh jag gäspar också för fullt, så jag ska lägga mig ner en stund och vila. Märks att jag har haft slut på Blutsaft i en vecka... :/
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hade också sådana sparkdräkter till fyran. Visst såg det ut som pyjamaser, men jag tyckte att det var sååå gulligt! :-)

Jag gjorde misstaget med nr 1 att köpa mycket i stl 50. Pojken var 52 cm när han kom ut och ca en vecka senare när man fick ut benen mer var han 57! Det innebar att jag fick åka nyförlöst och fixa en garderob i stl 62. Fattade inte att de växte såååå fort, ha ha. Till de senaste hade jag fixat upp till 62. Mina barn växer nämligen fortare än normaliteten. Nr 1 vägde 10 kg vid fem månaders ålder... nu är han dock så smal att slimfit inte ens sitter tight, :-)

Jag brukar också köra direkt på stl 56. Brukar passa på en vecka eller två...

2014-03-18 @ 11:54:35
Postat av: susanna

Hej! Fin blogg! Dom är så fina dessa bebis "overall". Hade en grön och orange till min son och älskade den. Hade den som ett vardagsplagg :) för fin för att vara pyjamas! Men det är vad jag tycker :)

2014-03-18 @ 12:13:41
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

Vart har du köpt Olivias byxor som hon har på sig här? :) Kram

2014-03-18 @ 12:29:20
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hej! Jag väntar mitt första barn och jag undrar om du inte skulle kunna skriva någon slags lista på vad ni köpte till första barnet? Vad var onödigt och vad skulle ni absolut inte klara er utan?

2014-03-18 @ 13:53:36
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Dem overallerna har Theo med :-) har dem dagtid och funkar fint :-)
När dem är så små är de bara gulligt

2014-03-18 @ 14:09:22
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Maria

Håller med om att dem växer jätte fort så man behöver ju inte speciellt mycket i storlek 50 :-) bodysar såg lite ut som pyjamasar men det funkar nog till vardags oxå ;)

2014-03-18 @ 16:27:17
URL: http://marelle.blogg.se
Postat av: Emelie

kul att följa med er :) önskar er all lycka till :)

2014-03-18 @ 21:28:14
URL: http://www.minkerlek.blogg.se
Postat av: GOS TreMirakel

Mysigt att boa ju

Postat av: Linn Westin

Haha ja Satu, du har rätt, de ser ut som pyjamasar.

2014-03-19 @ 23:41:30
URL: http://klartslut.blogg.se
Postat av: Mia

Jag har en liknande overoll. Storasyster använde den som pyjamas och nu även lillasyster. Tycker den mer ser ut som en pyjamas än en plagg man har annars liksom.

2014-03-20 @ 05:57:31
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback