Lördagens sysslor...

Alla håller på med sitt här hemma just nu.
Jag har vikt tvätt och dragit en tur med dammsugaren efter gårdagens kvällsmys. Olivia fick vara vaken och titta på film med oss, så det var lite chips och popcorn överallt...
 
Andres håller på och sätter ihop Olivias nya byrå och barnens skohylla, tjejerna leker- eller rättare sagt- dem lekte jätte fint med varandra tills för 3 minuter sen, då blev dom osams och började bråka...
Grabbarna bråkar om vem som ska sitta vart i bilen när dom ska åka och tippa med pappsen snart...
Olivia sover. Hon har blivit lite förkyld, näsan rinner på henne. Bebis.
 
Såhär trött var hon medans hon väntade på att byrån skulle bli klar...
 
Jonathan hjälpte pappa att hamra, och med vilken teknik! Han slog mitt i prick varje gång! ;)
 
Jag låg i badet imorse och då kommer Danilo in och tycker att han ska ta tag i tvätten.
Så han fyller torktumlaren med blöt tvätt, sätter på den och fyller tvättmaskinen med ny tvätt! ♥
Han älskar att hjälpa till här hemma, min hjälpsamma pojke.
 
 
Så nu är Torgnys kläder tvättade, när Olivia vaknar sen så ska jag fylla på hans byrå och flytta över Olivias kläder i hennes nya byrå.
 
Känns så overkligt att förbereda för bebisens ankomst såhär. Känns jätte läskigt.
Tankar dyker upp som jag inte alls vill ha, men det känns som att jag inte kan andas ut och slappna av förräns jag har honom i mina armar. Jag längtar så mycket efter den dagen vi har honom hos oss, fast jag ändå vill att det ska dröja några veckor till. Vore härligt att komma tll vecka 37 +, men jag är nöjd att gå till vecka 36 + också. Fast man vet ju aldrig, kanske kommer jag att gå över tiden denna gång? You never know ;)
Jag har dock för mig att om man föder innan vecka 37 + så är det en regel att man måste stanna kvar på sjukhuset i minst 3 dagar. Så sa dem till mig när Olivia föddes i vecka 36 + 4. Så att vara över 37+ vore bra, få komma hem så fort som möjligt ;) Nää nu babblar jag på bara. han kommer när han kommer, finns inget jag kan påverka, förutom att ta det lungt så att han inte kommer alldeles fööör tidigt iaf ;)
 
 Såhär såg det ut imorse i vårt sovrum. Hela ligan tittar på Playhouse Disney.
 
Nukke
 
Bessa
 
Dano
 
Försökte få till en bild på Jonathan också, men han var inte alls med på noterna...
 
Nu ska jag ta ner pärm # 2 om "hur allt började" ska bli roligare att gå igenom den, misstänker jag ;)
Ha en fin dag allihopa ♥

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack detsamma! Ha en mysig lördagskväll 😘

2014-03-15 @ 16:57:11
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: Alice

åh vad söta bilder!

2014-03-15 @ 17:00:19
URL: http://alix.vionno.se
Postat av: Maria

Vilka söta barn du har och duktiga som hjälper till hemma :-)

2014-03-15 @ 18:19:02
URL: http://marelle.blogg.se/
Postat av: Linn Westin

Åh, så bra med hjälpsamma barn - speciellt när du ligger och har det skönt i badet. Att få hjälp, trots att dem inte är i äldsta laget bidrar ju med mer kunskaper ju äldre de blir.
Alla barnen är så fina. ♡

Svar: Tack snälla :)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-15 @ 18:22:43
URL: http://klartslut.blogg.se
Postat av: Elin

Måste bara säga att jag blir så inspirerad av dig varje dag. Jag hoppas att jag någon gång i framtiden (är endast 17) ska få uppleva samma lycka som du fått, friska barn och en man som älskar mig. Tack för att du delar med dig!
Kramar

Svar: Tack snälla! <3 Det kommer du säkert att få göra :) <3
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-15 @ 19:38:30
Postat av: Sofie

Hej!
Visst pratade du im emmaljunga monkey förut?
Hittade en på blocket idag, här kommer länken:
www.blocket.se/stockholm/emmaljunga_monkey_52591734.htm?ca=10&w=2
Hoppas det funkar om du vill kolla:)
Mvh Sofie


Svar: Ja, det var den vagnen jag ville ha, ska kolla in länken! tack för att du tänkte på mig :)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-15 @ 22:05:42
Postat av: Helena H

Duktiga Danilo! :) Bara hoppas det håller i sig att han vill fortsätta hjälpa till. :)
Ge lillsnuttis en extra krya på sig-kram!
Kram från Söderhamn

2014-03-15 @ 23:34:53
Postat av: Helena H

Internet strulade när jag läste inlägget förut, så jag missade flera bilder o texter, så nu måste jag ju kika in hit igen o ge Jonathan beröm för att han snickrar med pappa ju. :) Blir de han som fixar allt som ska göras om hos er sedan tro... ;)

Svar: kan det mycket väl vara ;) Och Danilo tar hand om tvätten, haha ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-16 @ 00:52:08
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback