Bildbomb från Trosa

Lördag idag och jag kände mig helt misshandlad när jag vaknade imorse.Smiley
Jag hade ont överallt i varje del av kroppen och helt svullen i fötter, händer och läppar. Jag lovar!
Såg ut som att jag hade värsta ducklips!!! Emoticon
Nu ser det lite bättre ut, haha...
 
Kanske inte så konstigt att jag hade ont överallt, vi var ute hela dagen igår och på benen hela tiden.
Andres & Puua byggde ju på grillkåtan från morgon till kväll och jag fick se till Olivia som ska kolla på allt och vara överallt. Naturligtvis får hon gå helt fritt, men att hon ska klättra upp till altanen bakom huvudstugan är inte så bra, för hon kommer inte ner så smidigt ännu...
OCH så hjälper det inte så mycket att hon har blivit så himla mammig nu på sistone. Hon ska följa med mig överallt och hon vill inte att jag går nånstans utan henne. Då blir hon helt knäckt.
"Mama, mama?" och så ska hon visa mig det ena och det andra. Min lilla Snuttis... ♥
 
Som sagt hade vi en helt underbar dag igår, alla har vi fått färg på våra bleka nyllen också. ♥
Nicole, Danilo, Vanessa & Jonathan höll på med sitt, men där blev det också onödigt tjaffs hela tiden som man fick styra upp. Gravidhormonerna gör så att jag inte har världens bästa tålamod just nu. Jag blir så arg på onödigt gnälltjat.
Men i stort sett gick dagen jätte fint. Smiley
 
Vi såg årets första fjärilar igår också, en brun och en gul som höll sig på gården hela dagen, som barnen jagade.
 
Olivia kollar på bygget från tryggt håll. Hon gillade inte alls när dom skulle borra.
 
Hennes nya skalbyxor var toppen igår! Och den där jackan hämtade jag från förrådet, Vanessas gamla i storlek 92- passade helt perfekt!
 
Sen var det dags för Snuttisens skönhetssömn och det tog inte lång tid förhenne att somna när jag klätt av henne skor och skalbyxor och lagt henne i vagnen. Jag gick längst skogsvägen vid stugan medans resten av järngänget lekte med vattenpumpen.
 
 
När Snuttis somnat till djupt parkerade jag vagnen vid stugan och la mig på en solstol för att ladda på med lite D-vitamin. Herrejösses vad det behövdes! Blev helt bländad när jag tog fram mina kritvita ben, hahah...
 
Barnen hoppade studsmatta...
 
Jag och Torgny" älskade värmen ♥
 
Solstrålen vaknade efter en stunds skönhetsvila.
 
Vi tog en välbehövlig paus och åkte och åt på Daisy´s Smiley
 
När vi kom tillbaka var det bara att fortsätta jobba för Andres & Puua.
Andres hade tagit med sig några extra borrmaskiner så att barnen också fick "hjälpa till" att borra och hamra.
 
Nicole hjälpte gärna till en stund när hon hade lite tid över...
 
Dont ask...??
 
 
Nu har jag bombaderat er med en massa bilder Smiley
Jag fortsätter med fler bilder därifrån senare.
 
Olivia ligger och sover nu, järngänget tittar på film och Andres var tvungen att åka och jobba.
Jag ska börja tänka på lunch nu och sen får vi se vad vi ska hitta på resten av dagen.
 
Vad ska ni göra idag?
Kram!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj så mysigt ni verkar ha haft det. Idag har jag varit med bästa kompisen till Luleå och strosat på stan. Mysigt.

2014-03-29 @ 15:50:29
URL: http://charmigavardagen.blogg.se
Postat av: Cecilia

Åhh så roligt att se så mysigt ni har det:)) Verkligen kanonställe för barnen att springa på<3

Stor Kram Cecilia

2014-03-29 @ 16:50:08
Postat av: Maja k

En sak jag länge har undrat är vart Andres jobbar? Och lite hur, om du kanske kan gör ett inlägg om de?:) och kanske lite om ditt "jobb"?

2014-03-29 @ 18:57:48
Postat av: melissa

vilken härlig blogg du har, har själv tre barn som 25 åring, men tanken slog mig aldrig att lägga upp en blogg och spara alla minnen och bilder.... jättefin och att du ens har tid att skriva med alla barnen.. duktig du är.. supersöta ungar.. ha det fint allehopa.!!

Svar: Tack snälla!
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-04 @ 13:51:56
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback