♥ BABY Check-up List ♥ Nytt!

Tjohooo, äntligen så är vagnen beställd! Smiley
Leveranstiden skulle vara kring 2-3 veckor.
Jätte tråkigt bara att det inte ingår myggnät och regnskydd på vagnarna längre?? Alla Emmaljungas vagnar har haft det i vagnen, men nu ska man alltså köpa det separat.
 
 
Jo, det blev alltså en Emmaljunga double Viking.
Hoppas att vi kommer att bli nöjda med den, det uppfyller ju alla våra krav iaf. Smiley
På vilka vagnar jag än kollar på så faller jag ändå för Emmaljungas vagnar. Älskar dom.
Vi har en Emmaljunga City Cross nu till Olivia i färgen demin black och till den har vi en quadro lift. Först tänkte vi om vi ska sälja den, men vi behåller den ett tag till... ;
 
Här kommer då äntligen en lista på vad vi behöver till Bebisen som alltså går under namnet Torgny medans han bakas i magen. (hahaha, fan va taskigt!)
 
När nånting är införskaffatt så stryker jag över det!
(som tur är hade vi några av dessa punkter sen innan...)
 
KLÄDER:
 
♥ Strumpor 
♥ Byxor
♥ Långärmade bodys
♥ Kortärmade bodys
Pyjamas
♥ One-piece
♥ Mössor
♥ Hoodies
♥ Overoll (om det blir kallt?)
 Byrå
 
SKÖTA:
 
♥ Blöjor & Våtservetter
♥ Ersättning (för säkerhets skull)
♥ Nappar
♥ Napphållare
Nappflaskor
♥ Rumpcreme
♥ Baby shampoo
 
SOVA:
 
♥ Spjälsäng (Olivia har en och en till har vi kvar från twinsen...)
♥ Madrass
♥ Sängmobil
 Spjälskydd
 Lakan
♥ Kudde
♥ Baby filt till sängen
♥ Snuttisar
♥ Gosedjur
♥ Kräksdukar
♥ Namn bokstäver
 
 ANNAT:
 
♥ Syskonvagn- BESTÄLLD!
♥ Myggnät
♥ Regnskydd
♥ Babyfilt till vagnen
♥ Kudde till vagnen
♥ Leksak till vagn
♥ Ståbräda
♥ Mugghållare & krokar
♥ Skötväska
 
 Bilbarnstol
♥ Bärsele
♥ Babygunga ?
♥ Baby-sitter
♥ Baby Monitor
♥ Rullgardiner
 
Och det viktigaste av allt:
 
♥ N A M N ♥ !!!! ♥
 
Denna bilbarnstol beställde vi från lekmer.se, passa på att kika in där, denna var det 50 % rabatt på!
 
 
Onödiga saker enligt mig som många skaffar som jag aldrig behövt:
 
- Skötbord.
Köpte till Nicole när hon föddes och den blev använd en/två gånger. Vi byter där vi är. Oftast på mattan i vardagsrummet där vi har våran blöj/sköta låda :D
- Badbalja
Hade också till Nicole och hon badade i den 1 gång. Eftersom vi badar jämt i våran familj så badar barnen med oss :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt att kunna beta av listan lite ;) och att ni har en hel del nu när det inte är första ;)

2014-03-22 @ 16:06:29
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Greta

Jag älskar att ni kallar honom för Torgny! Ni kommer kanske inte ens kunna släppa det när han är ute? Haha, kram på er!

Svar: Johho du! ;-) Gillar det namnet inte alls, det är därför det är extra kul att jag drömde att vi döpte honom till det. Tänker mest på äldre gubbar med det namnet, thihiji
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-22 @ 17:05:59
Postat av: Hanna - Min vardag som trebarnsmamma

Skönt att kunna stryka lite på listan.

2014-03-22 @ 20:36:38
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Ingen dålig lista som är klar
kram

2014-03-22 @ 22:55:16
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: bigitta jönsson

hej har följt dig i alla är sen tvillningarna föddes men nu går du gravid med min yngsta dotter som ska ha barn runt den 15 naj

Svar: Va kul! Nästan samtidigt! 😃
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-22 @ 23:50:28
Postat av: Emma

Ok nu har jag stört mig länge nog. Det stavas overall inte overoll!

Är det inte lite ohygeniskt och äckligt när så många badar i samma vatten? (Själv duschar jag efter badet även om det bara var jag i vattnet)

Svar: Hur skitig är du!? :-D
Ärligt talat, vi har en mega stor badkar och ska vi då fylla på vatten enskild för varje barn...? I dont think so.
Rena blir vi varenda gång, tack för omtanken. (Eller nåt)

och tack att du rättade till med overallen.
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-23 @ 01:08:57
Postat av: Carro

Precis en sådan beställde vi oxå därifrån för ett tag sedan, riktigt bra pris!

2014-03-23 @ 11:31:12
URL: http://carroshus.blogg.se
Postat av: Linda

Vi kallade ett av våra barn Gunnar eftersom vi inte kommit på namn. :-) Men efter två veckor kom vårt största barn springandes: "mamma, Gunnar skriker". Ha ha, vi var tvungna att bestämma oss tydligen... Innan de andra fick för sig att han hette... Gunnar!

Svar: Hahaha! Vad fick han heta då?
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-23 @ 11:52:00
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Emma vard kommer du ifrån..... löjligt.

2014-03-23 @ 14:00:33
Postat av: Linda

Han fick heta Alfred.

Vi var inte alls överens och det namnet var nog inte ens med på min lista. Han var namnlös i 2-3 veckor. De andra barnen heter Amadeus, Alicia & Alwin. Tror du inte Torgny skulle kunna heta Leon? :-) Det tycker jag är fint!

Svårt att komma överens tycker jag...

2014-03-23 @ 19:48:11
URL: http://lindamariehenriksson.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback