♥ BABY Check-up List ♥

Nu är det inte många veckor kvar tills vi har våran lille prins här hos oss.
 
 
Här kommer då äntligen en lista på vad vi behöver till Bebisen som alltså går under namnet Torgny medans han bakas i magen. (hahaha, fan va taskigt!)
 
När nånting är införskaffatt så stryker jag över det!
(som tur är hade vi några av dessa punkter sen innan...)
 
KLÄDER:
 
♥ Strumpor 
♥ Byxor
♥ Långärmade bodys
♥ Kortärmade bodys
♥ Pyjamas
One-piece
♥ Mössor
♥ Hoodies
♥ Overoll (om det blir kallt?)
 Byrå
 
SKÖTA:
 
♥ Blöjor & Våtservetter
♥ Ersättning (för säkerhets skull)
♥ Nappar
♥ Napphållare
♥ Nappflaskor
♥ Rumpcreme
♥ Baby shampoo
 
SOVA:
 
Spjälsäng (Olivia har en och en till har vi kvar från twinsen...)
Madrass
♥ Sängmobil
♥ Spjälskydd
♥ Lakan
♥ Kudde
♥ Baby filt till sängen
♥ Snuttisar
Gosedjur
Kräksdukar
♥ Namn bokstäver
 
 ANNAT:
 
♥ Syskonvagn
♥ Myggnät
♥ Regnskydd
♥ Babyfilt till vagnen
♥ Kudde till vagnen
♥ Leksak till vagn
Ståbräda
Mugghållare
Skötväska
 
♥ Bilbarnstol
Bärsele
♥ Babygunga
Baby-sitter
♥ Baby Monitor
♥ Rullgardiner
 
Och det viktigaste av allt:
 
♥ N A M N ♥ !!!! ♥
 
 
(Har jag glömt nånting mer....?)
 

Kommentarer
Postat av: Nicolina

Lite namn förslag,
Enzo, Loui, Leon, Milo, Milton, Neoh, Viggo, Lewis, Leon, Charlie, Kidh, Kean, Kian :)
Finns så mycket att välja på så förstår att det är svårt men här kommer lite tips på vägen :)

2014-03-11 @ 20:35:16
Postat av: Lotta

Vill tipsa om sidan Haninge barnloppis på fb där man kan hitta allt o väldigt billigt :-).

Lycka till// kram Lotta

Svar: Jag har skickat förfrågan att vara med där, men ej fått svar 😖
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-11 @ 20:52:49
Postat av: camilla

Jag har ett par namnförslag, Marcel eller Angelo.

2014-03-11 @ 21:06:26
Postat av: Helena H

Hade du inte säng kvar från twinsen? Har du hunnit sälja boet babysittern o babygungan efter Olivia?
Sedan undrar jag om ni inte får höra av bb o bvc hos er att bebisarna inte ska ha kortärmat nu för tiden? Det hade de tydligen börjat säga i hudiksvall o järvsö förra sommaren...skulle tydligen vara nått om att bebisarna inte kan hålla värmen själva. Har varken hört el läst om det nångång, bara av en vän som fick bebis förra sommaren. Funderade på om hon hittad på det själv el om det var/är så. När Linnea var nyfödd var det en av de varmaste somrarna på många år och hon hade inte kunnat ha långärmat då...låg i en T-shirt o blöja bara i vagnen och så en tunn filt på om vi var ute.
Kram från Söderhamn

2014-03-11 @ 23:48:50
Postat av: Helena H

Hade du inte säng kvar från twinsen? Har du hunnit sälja boet babysittern o babygungan efter Olivia?
Sedan undrar jag om ni inte får höra av bb o bvc hos er att bebisarna inte ska ha kortärmat nu för tiden? Det hade de tydligen börjat säga i hudiksvall o järvsö förra sommaren...skulle tydligen vara nått om att bebisarna inte kan hålla värmen själva. Har varken hört el läst om det nångång, bara av en vän som fick bebis förra sommaren. Funderade på om hon hittad på det själv el om det var/är så. När Linnea var nyfödd var det en av de varmaste somrarna på många år och hon hade inte kunnat ha långärmat då...låg i en T-shirt o blöja bara i vagnen och så en tunn filt på om vi var ute.
Kram från Söderhamn

2014-03-11 @ 23:56:55
Postat av: Therese

Jag kan ju ingenting om vad man ska förbereda sig med vad det gäller bebis, av naturliga skäl haha. Inte ännu iaf ;P
Men jag är såååå nyfiken på vad den lilla ska heta nu! :)

2014-03-12 @ 00:28:04
URL: http://Unaangelita.se
Postat av: Laura

Det där med overall är ju svårt. Själv köpte jag en fleeceoverall så löste det sig. Alltså fleeceoverall och åkpåse borde ju räcka om det nu inte blir alldeles kallt. Jag köpte en i strlk 68, och då kunde hon ha den även när det blev lite kyligare till hösten!

2014-03-12 @ 09:31:41
Postat av: Maria 5barns mamma

En sån där mobil el vad de heter som man hänger ovanför spjälsängen, så han kan ligga o titta på..

Svar: Juste! Det har vi dessutom redan ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-12 @ 12:52:35
Postat av: Anonym

Kanske en badbalja? Om du inte redan har en :)

2014-03-12 @ 12:55:42
Postat av: Amanda

Amningsinlägg till bh om du ska amma, klarar inte jag mig utan iaf. :P
Febertermometer antar jag att du har sen tidigare och även badtermometer kanske. :)
Mitt första år bok som ni fyller i bebisen framsteg :)

2014-03-12 @ 12:59:30
Postat av: Hjördis Pedersen

Finns en till Monkeyvagn på Blocket i Österåker. kram

2014-03-12 @ 14:50:10
Postat av: Maria 5barns mamma

En sån där mobil el vad de heter som man hänger ovanför spjälsängen, så han kan ligga o titta på..

2014-03-13 @ 06:07:23
Postat av: Helena H

Tyckte väl att jag läst nånstans att ni redan hade säng åt bebis. :-) Funderade på om jag hade drömt det bara. Hihi :-)

Svar: Nejdå, bara jag som glömt att dra ett streck över det efter att ha fått rensa bort skräpkoderna ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-03-13 @ 13:25:42
Postat av: Marie-Louise

Grattis till ännu en underbart söt bebis! Alla era barn är ju ursöta.
Kan ju tipsa om pojknamn då vi har tre pojkar och dom heter Casper, Wilmer och Milton. Och i andra namn heter dom Noah, Noel och Melwin.
Lycka till!!

2014-03-13 @ 20:01:09
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback