♥ Yo shorty, it´s ur birthday ♥

Vanesss födelsedag idag!
Vi brukar göra som så att Andres åker till jobbet senare när någon fyller år så att födelsedagsbarnet får öppna sina paket direkt på morgonen- men idag kunde han inte, han åkte redan jätte tidigt. Så hela dagen har Vanessa tjatat och frågat när pappa kommer hem så hon kan öppna sina paket. Tänk va jobbigt att fylla 5 år och få vänta med att öppna sina paket också, som om hon inte väntat på sin födelsedag tillräckligt länge ändå!
 
Igår åkte vi till Toys R' Us för att gå på lite klappjakt för Vanessa.
Hon sa bara att vi kunde köpa vad vi tycker är bra för henne, haha...
Nicole tog tag i saken och hjälpte till. Hon tyckte at Vanessa ville ha det ena efter det andra. Konstigt nog blev det såna saker som hon själv just ville ha, vilket sammanträffande...?
 
Så fort vi kommer till Toys R us så springer barnen till avdelningen med alla bilar och cyklar. Vi fick kolla i lugn och ro, ja förutom Olivia som knallade runt lite här och där... Det gick bra att handla fast födelsedagsbarnet var med. Vi la det vi skulle ha i kundvagnen och la Kevins filt på allt.
 
Nicole försökte få Vanessa att intressera sig för för prinsessavdelningen, men nope.
Hon ville kolla på helt andra saker...
 
Som typ det här... Smiley
 
Den här avdelningen är poppis!
 
Vanessa fick välja tallrikar, muggar, servetter och duk till kalaset idag. Än en gång försökte Nicole få henne välja Frost tema, men jag tror att hon valde Smurfan istället.
 
Coola brillor!
 
Det tar tid att handla med alla barnen, tror att vi kom hem vid 20:45 igår.
Det blev en tur till Lindex efter Toys R us och så skulle vi handla också, det gjorde vi där i KungensKurva. Allt för fikat idag. Förutom godispåsarna kom jag på nu....
 
Jordgubbar till tårtorna blev det också. 
Det blev jordgubbar över också så jag får mina jordgubbar i cola ikväll! ♥ Bästa! Har ni testat det ännu?
 
 
Middag åt vi på thai restaurangen Lemon. Såå gott!
Barnen höll sig vakna under bilresan hem, så skönt för annar hade dom inte somnat alls.
 
När barnen lagt sig satte jag igång och slå in alla paket. VARFÖR lär jag mig aldrig att slå in paket allt eftersom det inhandlas? Jag satt där igårkväll igen och slog in allt och förbannade mig själv. Att jag alltid lämnar allt till sista kvällen. samma sak med julklappar! NÄSTA gång slår jag in dem direkt. (säger jag varenda gång)
 
Somnade nog vid 1-tiden igårnatt och så kom Nicole och la sig i vår säng och hostade och hostade.
Blev inte så mycket sömn med andra ord, men det är okej. jag har bara mig själv att skylla som inte lägger mig tidigare. Lite kaffe nu så är jag på topp igen (inbillar jag mig själv)
 

Jag gjorde 2 st tårtor idag. Nicole och Vanessa fick hjälpa till att skära bananerna och allihopa hjälpte till att käka jordgubbar och resten av grädden!
 
Blev bra det här!
 
 
Idag kommer min familj hit för att fira Bessa och på lördag ska vi till Fittja och fira Vanessa hos hennes farföräldrar dit hela släkten är bjudna. Behöver jag nämna att hon längtar?
Melina- hon pratar mycket om den där piñatan, hon kommer att bli superlycklig! ♥
 
Nu ska jag sätta fart här. Andres jobbar fortfarande och jag ska duka kalasbordet och slänga lite smink i ansiktet. Vill ju inte skrämma gästerna sen!
 
P.S Glöm, inte att tävlingen avslutas ikväll! Klockan 21:00 har jag tänkt mig. 
Vinnaren utses här på bloggen så får ni maila mig för vidare info!
Good Luck!
 
Nähä, nu vaknade Kevin också! Nicole har valt dagens festkläder åt honom ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Satu.
Grattis till den kommande flytten (bloggen) och såklart grattis till Vanessa på hennes fem års dag. Grattis till dig och andres som för fem år sedan fick en underbart fin dotter (ja alla era kids e ju såklart lika fina).
Många kramar till Vanesssa från oss.
hipp hipp hurra för det är Vanessas dag idag!!!

2014-06-26 @ 22:10:37
Postat av: Annsofie

Hej Satu.
Grattis till den kommande flytten (bloggen) och såklart grattis till Vanessa på hennes fem års dag. Grattis till dig och andres som för fem år sedan fick en underbart fin dotter (ja alla era kids e ju såklart lika fina).
Många kramar till Vanesssa från oss.
hipp hipp hurra för det är Vanessas dag idag!!!

Svar: Tusen TACK!! <3
Me & My 6 Baby Dolls

2014-06-26 @ 22:11:17
URL: http://afrodite1980.blogspot.se/
Postat av: Putzi

Ett stort Grattis på födelsedagen Vanessa :)

2014-06-26 @ 22:19:34
URL: http://putzisblogg.blogspot.se/
Postat av: lindisha6barnsmamma

ett stort grattis på din födelsedag
vanessa

2014-06-27 @ 13:01:21
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback