I min skötväska

Det är lite olika vad jag har med i skötväskan, jag tömde den häromdagen och fotade lite vad som fanns där just då...
 
Nycklar, bricka till porten och flingor i en plastburk. (brukar ofta vara kakor)
Kallelse från BVC och BVC kort, olika medlemskort, borste och diverse rabttkuponger.
Näsdukar, kräksduk, soppåsar och ersättning till Kevin.
 
Extrakläder till Kevin. (Till Olivia brukar jag inte packa ner extra kläder längre.)
Tugummi, solkräm, läppbalsam, alvedon, rumpsalva, plåster (behövs alltid!) penna och barnvagnslås.
Snuttis och nappar till både Kevin & Olivia. Haklapp och sked till Olivia.
Blöjor och våtservetter.
 
Och så har jag alltid med mig Kevins nappflaska, vattenflaska till Olivia, bådas nappar och snuttisar och lite "damgrejer" till mig som man kanske behöver en gång i månaden... Just in case ;)
 
Och så får vi naturligtvis inte glömma bort min kamera och mobil! Smiley
Och alla dessa olika kvitton och leksaker som barnen smiter ner lite då och då...
 
Vad brukar ni ha i skötväskan?
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Intressant inlägg! Blir tyvärr ofta panikpackning för min del. Borde tänka lite mer så det inte alltid fattas något. Men mat åt bebis/blöjor o extra kläder finns alltid samt "damgrejer". Borde också få en större skötväska.

2014-06-15 @ 13:59:16
Postat av: Johanna

Fin blogg!

2014-06-15 @ 19:57:00
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Postat av: Sofie - Mamma till 2

sv: tack snälla <3

vilka otroligt fina barn du har :)

2014-06-15 @ 21:30:16
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback