"Det skulle vara coolt med två-siffrigt?"

Ser ni mitt inlägg härunder? Om att barnen leker så fint?
Jag njöt ju så länge det varade, för helt plötsligt när det var dags att plocka upp efter sig blev det världens gnäll.
Brukar oftast sluta så. Tyvärr.
 
Jag tror att jag ska ta barnen och åka till stugan nästa vecka, ska bara fråga syrran först. Andres jobbar ju ändå, vad ska vi göra här? Roligare för barnen ute på landet tror jag. Det är bara det där med fästingar som oroar mig som piip.
 
Vid fotbollsplanen finns en pump där vi hämtar vatten, dom håller ju på att få in rinnande vatten till stugan, men med pumpen går det lika bra. Det första jag gör är att fylla några flaskor med vatten så jag har det inne i stugan att koka kaffe med tex.
 
Olivia är jätte duktig i studsmattan.
 
Kevins första gång i stugan, 2 månader gammal. ♥ Han kommer inte att komma ihåg denna sommar där ute alls. Han får se på bilder när han är större och så får jag berätta. The joy of pictures. ♥
 
Han fick ju rotavaccinationen en dag före, så han var lite dålig i magen.
 
Danilo upptäcker grillkåtan. Den fanns inte förra sommaren.
 
Jätte mysigt att sitta och grilla där inne, speciellt om det regnar är det säkert jätte mysigt.
 
Vilken bra idé detta vinställ gjort av en gammal kratta! :)
 
Kvällen kröp sig allt närmare, barnen lekte och de vuxna satt vid grillen.
Puua blev lite Merilä (<---vi kallar det så när en blir lite.... onykter.) och när han blir det så ska han alltid rina till sina gamla polare i Finland vilket Mummu inte blir glad för. Smiley
 
Vi pratade om barn. Hur många barn vi skulle ha och då säger Andres- "Det skulle vara ganska coolt att ha två-siffrigt, eller hur Satu?"
(Han har 9 barn nu) "- Ja, faktiskt skulle det det!" sa jag och det tog ett tag innan han fattade att för att jag ska komma upp till 2-siffrigt så ska jag ha 4 barn till (för honom hade det räckt med 1) Smiley
Han ångrade sig ganska snabbt efter att poletten trillat ner.
"Nej nej nej, det skulle inte alls vara så coolt nu när jag tänker efter!!"
 
Smiley
Kevin & Danilos sovdags ♥
 
Sovstunderna är mysiga i stugan tycker jag. Allihopa sover i samma rum, alla tillsammans.
 
Nicole & Jonathan sov tillsammans på översta sängen, Olivia i resesängen, Danilo i fotändan av dubbelsängen, Kevin i vagnen, Andres, Vanessa och jag i dubbelsängen. Eller jag sov väl lite varstans. kevin var bökig på natten så jag jag låg på en madrass på golvet vid vagnen och vid flera tillfällen somnade jag på fåtöljen också...

Kommentarer
Postat av: Pippi

Va härligt det ser ut där ute i Trosa... Speciellt den där "grilli kota" som de kallar dem i Finland, har en släkting som har nått liknande... Myyysigt :)

2014-06-23 @ 19:08:24
Postat av: Sandra Katarina, Tvåbarnsmamma <3

Vilken underbar blogg du har :) Och väldigt fina barn! KRAM!

2014-06-23 @ 19:51:45
URL: http://sandrakatarinas.blogg.se
Postat av: Anna - mamma till Charlie

hehe ja så fel det kan bli ibland. Men vem vet det kanske blir 10 barn för dig :)

2014-06-23 @ 19:56:24
URL: http://pinkmum.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback