Ibland blir det inte som man har tänkt

Lungt och tyst här hemma nu. Järngänget är på dagis och Olivia ligger och sover.
Snön faller lätt ner på marken, det ser så fint ut.
 
Igår när jag hämtade barnen från dagis (jag vet att det heter förskola, men jag säger dagis. Förskola förknippar jag med 6-års) så klädde jag på oss varmt och tänkte att vi skulle vara ute tillsammans en stund.
Tjena. Danilo ville hem till Anna (min svägerska aka. Danos stora kärlek) Jonathan ville till Puua, Nicole ville hem och Vanessa var den enda som ville vara ute.
Vi fick sällskap av barnens dagiskompisar Frida & Elias (ett syskonpar) och deras mamma Anna- Maria.
Vi gick längst en skogsväg med de ljuva tonen av Danilo, Jonathan och Elias gråt/skrik. Smiley
 
Jätte glad??
Vi tänkte att det skulle vara roligt om barnen kunde åka stjärtbacke- men det tyckte inte dom.
Vi stod vi en lekpark en stund, men ångrade oss snabbt.
Danilo och Jonathan tjatatade om att dom ville gå hem nu. Dom var nog trötta efter dagis, så vi gick hem och då började våran Drama Queen gråta och skrika att hon vill vara ute.
 
Jonathan & Olivia
 
Bessa bus
 
Cheez alltså. Att det aldrig blir rätt. Om jag hade sagt att vi går hem direkt efter dagis hade dom velat vara ute med mig en stund. Fast just igår var dom nog jätte trötta efter dagis och allt och det var kallt!
Mitt ansikte blev nästan helt bedövad efter den kalla vinden.
 
Vi kom hem, satte oss i ett varmt bad hela gänget, och medans barnen tittade på film lagade jag mat.
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Ska du inte vara sängliggande? Var rädd om dig och lillen i magen. Får jag fråga vad du jobbar med när du inte är mammaledig? Jättefin blogg har du. Tittar in varje dag. Är också mammaledig och passar på när den lilla sover. :-)

2014-01-16 @ 11:50:49
Postat av: Louise

Aja baja inte säga dagis :-P säger jag som läser till förskollärare. Men jag håller med dig...jag säger dagis även om jag vet att det heter förskola.
Tycker också att förskola är förskoleklass men ja på min tid hette det 6 års och sen började man i ettan när man fyllde sju år.
Det var bättre förr och man fick ju inte snea blickar om man sa dagis förr det får man ju idag av vissa äldre förskollärare.

Ha en bra dag här ska städas...vill helst inte gå ut mer idag när det är skitväder. Vi har slask istället för snö.

2014-01-16 @ 11:51:22
URL: http://malmomorsan.se
Postat av: Sofie W

Supersöta!

2014-01-16 @ 12:24:34
URL: http://sofiewir.blogg.se
Postat av: Anonym

Vaa fasen. Jag jobbar på dagis, och säjer just precis dagis!!:) Va sjutton spelar de för roll? :)

2014-01-16 @ 13:06:44
Postat av: Sandra

Ska du inte vara sängliggandes? Varför riskera ditt ofödda barns liv för att gå på promenad direkt efter dagis med massor med stress osv. Lyssna på läkaren, när barnet är fött kan ni gå ut så mycket som helst.

2014-01-16 @ 13:34:40
Postat av: Alexandra

Ja fundera också, att sku du inte vara sängliggande/vila så mycket som möjligt? Vet att det är svårt med barn men om din läkare tyckte att du inte ens borde sitta långa stunder(tyckte du skrev så i ett tidigare inlägg) så borde du kanske låta någon annan gå ut med barnen nu. Sköt om dig!

2014-01-16 @ 16:01:34
Postat av: Alexandra

Ja fundera också, att sku du inte vara sängliggande/vila så mycket som möjligt? Vet att det är svårt med barn men om din läkare tyckte att du inte ens borde sitta långa stunder(tyckte du skrev så i ett tidigare inlägg) så borde du kanske låta någon annan gå ut med barnen nu. Sköt om dig!

2014-01-16 @ 16:01:35
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback