Handlat

Har vart och handlat idag.
Kylskåpet behövdes fyllas på, och så behövde Olivia välling.
Har ni sett denna nya välling med päronsmak? Smart också att det är sugrör med så att man kan dricka den direkt ur. God är den också, smakar som päronsplitt. :)
 
Det blev en ny nappflaska också, en non-spill.
Helt perfekt så att jag slipper byta lakan i hennes säng var och varannan dag efter att nappflaskan ligger och blöter ner hela sängen på natten.
 
Var förbi apoteket också för att handla lite nödvändigheter. Kräm för barnens torra kinder, flourtabletter och vitaminer till barnen, samt gravid vitaminer till mig och lite mer medicin.
 
Nu har jag precis tvättat en maskin med tvätt. Vi hoppas att få tillbaka torktumlaren denna vecka, då har vi vart utan den i 2 veckor. Men idag tvättade jag barnens strumpor och grabbarnas byxor. Inte så snyggt när man inte har en tvättställ, så alla kläder hänger på köksstolarna :)
 
Nu har vi precis ätit mat och strax ska det badas och tvättas hår här.
Imorgon ska hela järngänget återvända till dagis.
Idag var ju Vanessa ledig pga. sin ögonläkare (mer om det imorn) och Nicole var hemma pga. 48 timmarsregeln.
 
Hur mår ni allihopa?

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Den vällingen är den enda som Leya dricker. Fast vi har den i pulverform och blandar självs

2014-01-22 @ 19:56:57
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Ingela

Hej! Den vällingen har funnits ett tag, våra twins älskade den då. Dock fanns den inte på tetra då - toppen ju!
Kram på er

Svar: Ahaa, haha, bara jag som missat det då ;) Tror inte att våran Coop har haft dem inne innan, men jag är glad att dom har det nu :)
Me & My Baby Dolls

2014-01-22 @ 20:16:30
URL: http://famjarestedtandersson.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej;)
Har några frågor:
Kan inte Nicloe och Vanessa dela rum?
Brukar ni storhandla, har ni veckomatsedel eller handlar ni varje dag?
Nær ska Olivia børja på dagis?
Vad ska du jobba med?

Svar: Svarar i eget inlägg ;)
Me & My Baby Dolls

2014-01-22 @ 20:28:33
Postat av: Malin - Gravid med tvillingar

Det går väl! Tungt;) Men det är bara att stå ut

Kram

2014-01-23 @ 00:39:35
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Sofia

Åh vad smart med en non-spillflaska, var hittade du den? Och vad är det för märke? Det skulle vara så skönt att slippa vällingkletet i sängen så man inte behöver byta lakan så ofta.

Svar: Dom har funnits länge, men många affärer har plockat bort dem från sina sortiment. Nu har iaf Ica Maxi tagit in dem igen. Superbra! Det kan dck ta ett tag för barnen att få in rätt teknik att få ut innehållet ;)
Me & My Baby Dolls

2014-01-23 @ 01:44:45
Postat av: lindisha6barnsmamma

sån flaska hade vi oxå behövt här då lolo spiler ut sin välling i sängen ibland.åh de vällingen vill jag prova ska köpa hem såna och se om hon vill dricka de är ju bra att ha med sig oxå

2014-01-23 @ 08:15:27
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: Ulrika

Den där vällingen drack min dotter för 10 år sen och sen har mina andra två barn också druckit den så ny är den inte allt, bara du som måste ha missat den =) supergod och barnen har älskat den!

Svar: Ja jag hörde fler som haft den längre, måste bara vara nytt i våran Coop affär, hahaha :D
Me & My Baby Dolls

2014-01-23 @ 11:49:59
Postat av: Celia

Först och främst, jag ser också texten i din blogg med stora bokstäver.
Och sedan, av ren omtanke, inte alls att tas som kritik... det är inte bra för barn att ha välling i sin nappflaska på natten, det är bäddat för karies. Man kan ge en sista flaska på kvällen, men därefter ska tänderna borstas. Jag vet att det står osockrad på förpackningen, men den innehåller ju päronjuicekoncentrat som absolut är en syra som skadar tänderna. Återigen, det är enbart med omtanke för er lilla prinsessa. Det är inget vidare att laga hål på dessa små.
Stor kram och lycka till med hela gänget och den växande magen!

Svar: Jag vet! :( Borde göra så istället att hon dricker vällingen på kvällen och borstar gaddarna. Men hon äter gröt på kvällen, och så blir hon hungrig vid 3-tiden och då brukar hon få flaskan :/Ska kolla om vi kan göra det på annat sätt så det inte blir nattmatning ;)
Me & My Baby Dolls

2014-01-23 @ 13:11:30
Postat av: Emma

den där päron välling ska jag testa på theo. han har aldrig tyckt om välling, m,en jut den kanske är hans smak? fina glasöogn hon fick, 2 dessutom:)

2014-01-24 @ 08:18:43
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback