En ny vecka

Måndag idag, en ny vecka har kickat igång.
Järngänget är på dagis och dem såg fram emot det, speciellt grabbarna som visst hittat en vän där.
Det kanske inte låter så mycket i era öron, men själv är jag superglad att dom hittat en kompis som dom ser fram emot att leka med, annars brukar det vara bara och endast de två mot världen. Dom pratar även mycket om henne här hemma. ♥
 
Igår började tjejerna pärla här hemma. Dom hade med sig pärlplattor till köket och hinken med pärlor.
Va dum jag är som har blandat ihop alla pärlor!!! Man får ju lida av sin dumhet så jag satt och pillade ut de pärlor som man gör pärlplattorna med- som såklart låg underst. När jag hade fått ut några så hade dom ångrat sig. *suck*
 
Min älsklings Tantan
 
Prinsessan Vanessa
 
Mina 3 favvo grabbar ♥♥♥
 
Olivia ville testa grabbarnas nya bilar...
 

Jag & Olivia följde med Mummu & syrran till Rusta idag.
"Hittade" en massa fint :) Kollade lite på tapeter som jag är sugen på...
Vore jätte snyggt med en fondtapet i färg, men jag har lärt mig av mina misstag- man ska välja könsneutrala färger om man är som jag och vill byta rum lite då och då ;)
Fanns en skitsnygg som hade passat till Nicole och Vanessas rum, men det gick i rosa/svart.
Fast nu är det ju främst Vanessas rum som måste målas/tapetseras om som ska bli mitt och Andres sovrum.
Just nu är det ljuslila väggar och en rosa prinsess tapet som fondvägg. Hot, right? ;)
 
Gaah jag vill ju så mycket.
Det här är mitt sätt att tänka på annat än oron om min ofödda sons liv.
(som folk påminner mig om hela tiden!) Jag ÄR medveten om risken och faran, trust me! Jag vill inte höra att mitt barn kan dö om jag går en stund. That is killing me.
Så jag håller mina tankar sysselsatta med inredning istället. Klaga inte. (<--- inget personligt mot nån läsare)
Det här är jobbigt för mig. Oron som jag känner hela tiden.
Men nog om det.
 
Nu ska jag lägga mig på soffan med en Tupla-suklaa och kolla på film en stund innan Olivia vaknar.
 

Kommentarer
Postat av: FeliciaF

Hej fina du!!! Älskar din blogg och ditt sätt att skriva på.....min favorit bland alla mammabloggar jag läser!!!! Känner igen mig i det du skriver om oro....hatar när någon så välvilligt påpekar om alla faror jag utsätter mig för, som om jag är totalt omedveten själv!!! Jag är inte heller typen som vältrar mig i ångest och ältar dagarna i ända, inredning har förresten också varit min grej denna graviditeten.....min man blir tokig snart men det får han ta : ) Klart man är orolig och tänker mycket men varför lägga all sin energi på det.....positivt tänkande är grunden till allt!!! Jag skickar massvis med positiva tankar till dig och ditt lilla hjärtegryn, han har det bra där han är och ska stanna där ett bra tag till!! Många kramar/ Felicia

2014-01-20 @ 14:25:25
Postat av: Rebecka

Vilka härliga bilder! (:

2014-01-20 @ 16:19:30
URL: http://glossfashion.com/sandrarebeckaberg/
Postat av: Jennifer

Hej!
Kan du inte kolla upp om det bara är jag som får hela texten i versaler när jag går in på din blogg?
Blir så jobbigt för ögonen att läsa stora mörka versaler hela inlägg, men jag fortsätter ju naturligtvis att läsa ändå för jag älskar din blogg!

Svar: Ansolut, ska fråga i inlägg imorgon!
Me & My Baby Dolls

2014-01-20 @ 16:30:51
Postat av: Maria med 4

Vad roligt med smeknamnet "tantan". Jag har också en Jonathan (snart 16 dock) och han kallade sig så när han var liten!

2014-01-21 @ 09:07:02
Postat av: peachbeast

Mmmm tupla! Mums
Men bäst gillar jag de där lakritsstängerna som vi (=jag) brukar få av Samis mormor och morfar. De är riktigt goda :-)

2014-01-25 @ 07:28:59
URL: http://supermancat.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback