DEAL or NO DEAL?

Jag håller på och förhandlar om ett överrenskommelse med Andres om sommarens planer.
Jag föreslog att om jag slutar att handla onödiga saker som vi egentligen inte alls behöver och sparar dem pengarna varje månad istället, så åker vi utomlands i sommar?
 
Att vi hela familjen skulle åka är en dröm och kostar en förmögenhet. Skit dyrt med andra ord.
Tänk er 2 vuxna och 6 barn. Visserligen skulle inte Olivias eller bebisens flygbiljetter att kosta nånting då dem är under 2 år, men ändå. Och pass måste förnyas till oss alla då dom gått ut.
Ni hör ju, bara passen kostar skjortan.
 
Vi är fortfarande i förhandlings/övertalnings fasen och Andres har inte gett mig ett rakt JA ännu. Han är kanske mer realistiskt medans jag vill det här så mycket. Om jag hade ett mål så skulle jag klara av att sluta "småshoppa."
Och de där möblerna och all ny inredning som jag var så inne på skulle jag få glömma.
Det vore så härligt. Vilka fina nya upplevelser för oss alla. Åka flygplan som är grabbarnas stora dröm just nu.
Att äta gott och bara vara. Att slappa på stranden och poolen och få garanterat varmt och soligt.
Ahh... *drömmer mig bort*
 
Men som sagt- behöver först ett OK från käre maken min.
Smiley
Wish me luck!
Smiley
 
Jag håller er uppdaterade ;)

Kommentarer
Postat av: Ella

Hoppas du kan övertala Andres! Håller tummarna! :)

2014-01-14 @ 09:50:04
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej håller tummarna, men skulle du inte köpa ny vagn den kostar ju mycket? Kram

Svar: Vagnen har ett eget sparkonto ;)
Me & My Baby Dolls

2014-01-14 @ 09:54:36
Postat av: Cecilia

Känner igen detta. Att vilja något sååå mycket men inte den andra. Min sambo tycker det är för mycket pengar som går:( Vill också att barnen ska få uppleva garanterad sol, flyga, bada varje dag, äta gott. Vill vill vill!
Hoppas du får<3

Kram

2014-01-14 @ 10:16:59
Postat av: Lina

Hoppas du lyckas övertala din man! Vi åker utomlands med våra 3 döttrar i sommar och det ska bli så härligt! Vill tipsa dig om att boka tex en vecka innan skolan slutar/börjar eller tex mifsommarhelgen då dessa resedatum brukar vara lite billigare! All-Inclusive är ju också suveränt få allt ingår och du inte behöver spara ihop någon speciell reskassa att ta med! Dessutom jättesmidigt om du reser med många barn! Nazar och fritidsresor har hyfsade priser gör den stora familjen! Håller tummarna för en DEAL!! ;-)

Svar: Tack!
Me & My Baby Dolls

2014-01-14 @ 10:18:35
Postat av: Lotta

Du vinner nog. Med kvinnlig list kommer man långt!!! Få honom att tro att han vann, så har ni nog snart bokat eran resa :)

2014-01-14 @ 10:24:21
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Passa på nu !! Snart kostar det ännu mer när de två yngsta betalar barnpris. Vi har ju äldsta som räknas som en vuxen när han reser, så vi är 3 vuxna och 4 barn hahaha jag skrattar men det är egentligen inte roligt när det blir så fasansfullt dyrt. Men som man bäddar får man ligga :)

2014-01-14 @ 10:40:23
URL: http://www.natalis.se
Postat av: nlie

Ni kan få hyra vår lägenhet i Gibraltar ett par veckor i sommar till en billig peng om ni vill, vi planerar att vara i Sverige så mycket som möjligt och det vore bra om någon bodde här. bokar ni nu så akn ni hitta biljetter till bra pris. Lycka till med övertalningen!

2014-01-14 @ 10:40:24
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Postat av: Margareta W

Kommer inte "lille Tuss" i maj? Låter tveksamt i mina öron men jag är kanske lite mossig i det här fallet.

Svar: Jo, i maj. Jag förstår nog inte vad du menar nu?
Me & My Baby Dolls

2014-01-14 @ 10:50:02
Postat av: Linda, mamma till majken och arvid

Hoppas du vinner denna fajten mot mannen <3
Jo, vet att du/ni väntar eran lille knodd i Maj. Får man flyga när dom är så små? Tänkte bara så lille inte får tryck i öronen eller nåt sånt. men jag hejar på dig om resa ;)

Svar: Jo man får flyga. Vi åkte utomlands med Nicole när hon var 7 veckor, gick jätte bra :)
Me & My Baby Dolls

2014-01-14 @ 11:40:04
URL: http://mammatillmajkenocharvid.blogg.se
Postat av: A f r o b e l l e

Ååhh kan förstå dig. Hoppas verkligen det blir DEAL :D

2014-01-14 @ 11:57:49
URL: http://afrobelle.blogg.se/
Postat av: Kicki

Låter ju helt underbart! Hoppas du kan övertala Andres :-) Så härligt med utomlandssemester och slippa all måsten med tvätt, dagis, städning, matlagning, plock m.m. Me like!!
Kram kram

2014-01-14 @ 12:13:42
Postat av: johanna

boka reguljärflyg (brukar finnas billigt om man bokar i tid)
och hyr ett hus med pool i typ Spanien. då kan man komma undan rätt billigt.
vi reser minst en gång om året med våra barn 6 och 4 år gamla.
vi har varit på 8 långresor med vår äldsta så är lite av en expert på att hitta "billiga resor"
fråga gärna om du vill ha något tips;-)
ps tack för en kul blogg/ en som också ångrar vad hon säger till barnen ibland;-)

Svar: Tack snälla! ❤Fast vi (<---jag) tänkte mest på att åka All inclusive så man slipper tänka på maten isv :)
Me & My Baby Dolls

2014-01-14 @ 14:20:26
Postat av: lindisha6barnsmamma

jag håller tummarna att det blir en DEAL.

2014-01-14 @ 17:35:52
URL: http://lindisha6barnsmamma.bloggplatsen.se/
Postat av: Sussan

Fritidsresor har bra erbjudande, de har resor för 98 kr för barn upp till 11 år ;)det brukar va för ett eller två barn, o resterande brukar va rabatterat också =) hoppas ni kommer iväg

Svar: Tack för tipset, ska kolla upp det!
Me & My Baby Dolls

2014-01-15 @ 18:52:18
Postat av: Anonym

Rekommenderar detta hotellet :) PERFEKT för barn!
http://www.nazar.se/hotell/eftalia-aqua

Svar: Såg riktigt häftigt ut!
Me & My Baby Dolls

2014-01-15 @ 20:21:48
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback