Dagen då veckan vänder

Det tog mig nog en kvart att göra mackor till frukost till barnen imorse. En kvart!
Det pga att jag inte kunde stå, för då svepte ett enormt illamående över mig och yrsel- så jag la fick lägga mig på golvet hela tiden. Olivia kom och tittade förvirrat på mig lite då och då, resten av gänget tjatatde om hundra olika saker som de ville ha till frukost. En ska ha flingor, en ska ha gröt, en ska ha mjuk bröd en ska ha knäckebröd och en vill inte ha frukost alls. Forget it! Idag blev det lika till alla!
 
Jonathan & Danilo morgonmyser lite på soffan..
 
Nukke
 
Jag undrar vad mitt mående kan bero på...?
Varför blir man sådär yr? Detta mående blev bättre först några timmar efter att det började. Så obehagligt. Men nu mår jag mycket bättre.
 
Denna förmiddag har vi inte gjort något speciellt heller. Jag har lovat att jag ska ta det lungt, för bebisens skull.Jag och Olivia har suttit i Vanessas rum där hon röjde och utforskade hennes leksaker.
 
En blivande sångerska?
 
"Shiiiiii!"
 
Japp, hon dregglar en massa just nu. Två av hennes framtänder är på väg upp när som helst nu.
Hon har bara 2 tänder där nere, så dessa två där uppe lär ju underlätta enormt mycket för henne när hon ska äta.
 
Snuttana ♥
 
Igår efter dagis hämtning åkte vi till Coop för att handla och sen fick barnen leka i lekhörnan en stund. Fick även med Andres till BabyProffsen där vi (<---jag) tittade på vagnar.
Jag visade Donkeyn till Andres och han gillade den inte alls. För vinglig och konstig.
Jag frågade tjejen som jobbade där om sitt och liggdelen skulle vingla så mycket när man kör och hon sa att det är så för att ingen vagnen ska kännas stum när man kör på te x grus. Hade jag kagt mitt barn på den liggdelen hade han garanterat fått hjärnskakning så som den hoppade och far när jag körde runt i affären.
Han var mer inne på Viking och det är nog jag med.
 
Jag hörde att Kronan ska komma ut med en ny syskonvagn i slutet av denna månad. Ska bli kul att se hur den ser ut. Dock gillar jag inte Kronans vagnar i överlag.
Verkligen ett djungel med vagnar och alltid är det något man är missnöjd med. Fasiken att Monkeyn har utgått.
Vissa säger ju att Viking har bara ersatt den och är bättre, men Monkeyn var ändå snyggare. ufletterna var av dubbeltyg och färgerna var mycket finare på monkeyn. Det gör inget att sittdelarna var så små, vi har inga stora barn. ;)
 
Tur att jag har tid att leta och fundera. Mailade dock till dem som hade vagnen ute på Blocket men jag har inte fått något svar.

Kommentarer
Postat av: Ida

Han är 2,5 men fyller 3 den sista maj. :)

2014-01-15 @ 14:05:09
URL: http://frandagett.blogg.se
Postat av: Annika

SV: tackar :) Tycker du ska ta och läsa igenom användarhandboken för kameran, där lär man sig mycket!

2014-01-15 @ 14:45:26
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: mamma till william o wilma

God eftermiddag..Vilken fin blogg och söta barn du har :) Ha en fin onsdag,,kram

2014-01-15 @ 14:59:29
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Emelie - Mamma till Dewin, Wilton & Alwida

Jag har icandy peach syskonvagn till mina barn. Det är en vagn som jag starkt rekommenderar. En liten och nätt vagn som man kan ha i alla lägen. Jätte lätt att göra om till enkelvagn om det skulle finnas behov av det!
Ingen vagn ni har funderat på innan? :) Kram

2014-01-15 @ 15:28:33
URL: http://elwiz.blogg.se
Postat av: Malin

Dricker du och äter ordentligt? Kanske har några brister? Hoppas att du snart mår bättre ♥

2014-01-15 @ 15:56:13
Postat av: Jennie - mamm till Leonard

Men vilka söta och fina barn du har :) kram

2014-01-15 @ 16:03:44
URL: http://www.jenniethefrog.se
Postat av: Anonym

Hej! Vill bara lugna dig med att jag också fick sådana där yrselanfall under min senaste graviditet. Det var så jävla läskigt, jag fick också kasta mig på golvet, kändes som en centrifug i huvudet. Det var inte fråga om nåt blodtrycksfall, sånt känner jag igen. Läkaren hittade aldrig något fel, typ lågt järnvärde el något annat. Allt gick bra men deet var så läskigt när det kom.

2014-01-15 @ 18:03:08
Postat av: Malin

Jag mådde precis som du ! Jobbigt många gånger när man har många barn.
De visste inte varför jag mådde så. Yrseln kunde bero på att jag hade lågt Bt och ibland få blodtrycksfall. Kanske du har samma ?

2014-01-15 @ 20:18:26
URL: http://wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Har en donkey och är supernöjd med den! Så lättkörd!!!! Skakar inte när man kör!!

2014-01-15 @ 22:36:58
Postat av: Anonym

Har en donkey och är supernöjd med den! Så lättkörd!!!! Skakar inte när man kör!!

2014-01-15 @ 22:37:32
Postat av: Carolina

Har du kollat baby jogger city select syskonvagn? Den är verkligen världens bästa dubbelvagn och man kan vända sitsarna hur man vill och enkelt göra om den till en enkelvagn!

Svar: Jo, jag hade den när tvillingarna var små. Jag gillar inte hur de vagnarna blir när man har liggkorg/del i, det blir för trångt för syskonet. :(
Me & My Baby Dolls

2014-01-16 @ 08:08:36
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback