"Torgny"

OMG vilken mardröm!
Smiley
Inatt drömde jag att vi hade döpt våran ofödda son till Torgny. TORGNY!
Seriöst vart fasiken dök det namnet ifrån?! (Inget illa ment mot er som heter så...)
Jo, våran söte lille son hette Torgny Gonzalez. Passar ju skitbra!
Så det första jag sa när jag vaknade var att "Snälla vi döper inte vårt barn till Torgny!"
 
Det har vart så mycket prat kring namn och vi har inget bestämt. Jag tänkte dock avslöja lite namn nu, vem som vill ha och vilka namn.
 
Mina 3 favoriter är-
 
* Kevin
* Leandro
* Benjamin
 
Mest vill jag ha Kevin. Men Andres hade en hund som hette så (inte mitt fel att man väljer människonamn till sina husdjur, haha) Men jag förstår att det kan bli lite fel. Men det är ju min absolut favvo namn som jag velat ha sen jag var liten! Leandro är ett ganska nytt namn för mig och jag tänkte på det innan vi fick veta att Olivia var en flicka. Därblir nog smeknamnet Leo förmodligen, men det är inte fult ju. Benjamin gillar jag jätte mycket också. Men jag gillar inte om smeknamnen skulle bli Benny eller Benno!!!!!
 
Andres vill ha:
 
* Simon
* Lucas
* William
 
En väninna har en son som heter Simon, så näe...
Lucas gillar jag inte alls. Det är för vanligt och för... "svenskt".
William... nää. Varannat barn där ute heter ju William. Och sen blir det väl Wille.
 
Nä jag gillade inte nått av hans förslag. Och han gillade inte mina. (Fast han gillade Benjamin förut iaf)
 
Damian har jag strykt för att så många kopplar det till "Djävulens son" fast jag gillar namnet.
Nicolas är för likt Nicole och en av mina älsdta och bästa vänners son heter så, men det är jätte fint tycker jag fortfarande! Benicio gillar jag fortfarande (uttalas med S).
Colin gillar jag, men låter rätt likt Nicole också. Anthony är helt OK. Theodor är också väldigt fint och dessutom går den i vår släkt.
 
Ni tipsade också om namn, jag tackar. ♥
Vissa gillade jag inte alls och några av namnen har vi omkring oss. Sebastian tex. hade inte min brorsson hetat så så hade detta varit en Sebastian. Så fint. ♥ Och barnens kusin heter Emilio, vilket är jätte fint, men tyvärr stängt för våran del.
 
Det är så svårt med namn! Speciellt pojknamn. Och speciellt då jag verkligen fastnat för Kevin.
Runt den här tiden har vi vanligtvis haft ett namn spikat redan och nu- nada.
 
Han får helt enkelt heta Torgny då.
Smiley
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Min son heter Benjamin och hade som liten smeknamnet "minne" idag 18 år gammal kallar han sig för Benne. :)
Mina favoriter är:
Douglas
Tobby
Kian
Theo

2014-02-03 @ 20:15:50
Postat av: Malin

Jag röstar för Benjamin absolut finast och passar in i syskonskaran.. När jag tänker på smeknamn till Benjamin tänker jag nog mest Benji?! Det låter bra.. Lycka till och testa med olika namn på magen ni kanske får någon reaktion inifrån om önskemål 😊

2014-02-03 @ 20:31:29
Postat av: Lotta

Nejee, inte Kevin! Här heter varannan kille Kevin, resten Liam, Linus eller Oliver.Känner en liten sötis som heter Aleandro, det tycker jag är fint! Kul med lite ovanliga namn, som er Danilo, jättefint! Hoppas ni hittar nåt fint till slut!

2014-02-03 @ 20:35:55
Postat av: Ullis

Av dina namn röstar jag på Benjamin och av makens namn röstar jag på Lucas =)

Ett namntips från mig: Charlie

2014-02-03 @ 20:37:07
Postat av: Mia

Mina barn har också lite längre namn! Grabbarna heter Alexander, Didrik (valde mellan det och Cedrik) och Gabriel!
Lycka till med bebis och namnval!😊

2014-02-03 @ 20:48:26
Postat av: Malin - Nybliven tvillingmorsa

Kevin låter bra tycker jag! :)

Kram från mig Agnes och Alfred! <3

2014-02-03 @ 20:53:12
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Erica

Om min son hette Benjamin skulle jag nog kalla honom för Benji väldigt ofta :)

2014-02-03 @ 20:54:56
URL: http://www.gnussan.blogg.se
Postat av: Astrid

Benjamin kan ju bli Benji och det är ju riktigt gulligt :)

2014-02-03 @ 20:56:03
Postat av: nina

Gutten vår heter Benjamin og hans smeknamn er Ben eller Benny:)
Mannen ville absolutt ikke at han skulle hete Benjamin,han ville ha Dennis,men det ble helt galt.
Jeg fikk viljen min og han fikk navnet Benjamin:)

2014-02-03 @ 20:57:12
URL: http://mammantiljessica.blogg.no
Postat av: Rebecca

Jag älskar namnet Theodor! När jag och min sambo får vår framtida son så vill vi döpa honom till det :)

2014-02-03 @ 20:59:29
URL: http://notcute.blogg.se
Postat av: Isabelle

Älskar namnet Kevin så himla fint!

2014-02-03 @ 21:02:31
Postat av: Fanny Delfin

Här kommer en del namn!

Emilio (som tyvärr är stängt för er...)
Elliot
Adam
Aaron
Liam
Robin
Marcus
Adrian
Devin
Kevin
Drian
Leon
Amadeus
Amandus
Anthon
Antoni
Lex
Million
Gabriel
Tristan
David
Joel
Eddie
Noel
Neo
Kelian
Emrick
Martin
Nemo

2014-02-03 @ 21:02:58
URL: http://fdelfin.blogg.se
Postat av: Camilla

Ville bara föreslå namnet WILMER till er, då min lille kille heter de o han är 2,7 år :)

2014-02-03 @ 21:15:36
Postat av: Malin

Här ville mannen att sonen skulle heta Kevin ;)
Jag gillar Nando massor men det gick inte familjen med på ;)
Tillslut kommer ni fram till det perfekta namnet till eran prins ;)

2014-02-03 @ 21:19:24
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: 7 barnsmamman

Inte lätt med namn :)
Om våran minsta tjej hade varit en kille hade vi Cesar och Theodor (smeknamn Teo) som namnförslag . Dom namnen tycker jag är gulliga ;) .
Vi har en Sebastian och en Lucas ;)

2014-02-03 @ 21:22:37
Postat av: Emma

Min son heter Ossian... Har älskat det sen jag var liten, så när jag fick en son var namnet självklart 💕

2014-02-03 @ 21:40:57
Postat av: Ebba

Fina namn, mitt favorit pojk namn har länge varit Texas :)

2014-02-03 @ 21:44:58
Postat av: Anonym

Jag tycker Leonell eller Lionel är fint

2014-02-03 @ 21:45:16
Postat av: Camilla

Snubbla in på din blogg när jag sökte på "ta håll i öronen på barn" jättefin blogg & söta ungar du har!

2014-02-03 @ 21:48:05
URL: http://mammatilltresmatroll.se
Postat av: Astrid

Benjamin<3

Förslag: Matteus

2014-02-03 @ 22:04:46
Postat av: Natta

Alejandro, Angelo och Mateo är också fina tycker jag, hehe får hoppas att ni kmr överens om ett namn ).

2014-02-03 @ 22:05:49
Postat av: Margareta W

Det blir svårt om det inte får finnas i släkten,bland vänners barn,inte för vanligt eller för svenskt fast Lucas är bibliskt.Jag tycker inte att det gör något att det finns i ens närhet om man gillar ett namn annars blir de ju "Torgny" Håller med om att Ben o Benny är trista smeknamn. Theo/Theodor är ju fint.Vilhelm är inte lika vanligt som William eller Anton,Aron,Isak,Jacob,Josef,Martin,Fredrik,Didrik.Hoppas att ni hittar ngt som ni båda gillar

Svar: Det får finnas i släkten, men bara inte inom "närmsta" familjen ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-03 @ 22:07:44
Postat av: Evelina

En av mina söner heter Benjamin! Det betyder lyckans son. Det är ett ganska universellt namn och jag tycker det passar bra ihop med era andra barns namn. Vår son har inte fått något smeknamn än...

2014-02-03 @ 22:25:00
Postat av: Anonym

Jag har själv en liten son som heter Kian.. lite ovanligt men väldigt fint :)

2014-02-03 @ 22:35:53
Postat av: Evelina

En av mina söner heter Benjamin! Det betyder lyckans son. Det är ett ganska universellt namn och jag tycker det passar bra ihop med era andra barns namn. Vår son har inte fått något smeknamn än...

2014-02-03 @ 22:37:00
Postat av: Johanna

Håller stenhårt på Benjamin..passar perfekt ihop med de andra namnen, och är så mjukt och fint namn. Kevin förknippar jag lite med "wt"...Föööörlåt alla ni som har barn som heter så.;-) Benji är ju supergulligt smeknamn. Min son har ett jätteovanligt namn här i Sverige, han heter Samuele som är italienskt :-)

2014-02-03 @ 22:58:10
Postat av: Anonym

Mina tre pojkar heter Zacharias, Vincent & Felix. Skulle jag få en nummer 4 hade de nog fått bli en Mio:)

2014-02-03 @ 23:08:40
Postat av: Anonym

Milo eller melvin kanske?:)

2014-02-04 @ 00:07:13
Postat av: Colette

Leander är ett fin variant på Leandro tycker jag :) annars håller jag med andres, och tycker att william är vackert! lycka till med valet av namn, kan bli många diskussioner runt middagsbordet när åsikterna är olika :)

2014-02-04 @ 00:12:13
Postat av: Liz

Sjalvklart rostar jag pa Benjamin! :)Inte bara for att var son heter det, men jag tycker verkligen ocksa att det passar tillsammans med era barns namn. Jag forknippar ju alltid Benjamin med smeknamnet Ben, vilket ju ar vanligt har i USA och det tycker jag ar snyggt och passar pa bade ung och gammal. Benno, eller Benny kanns for mig inte som givna smeknamn for Benjamin, men det ar val kanske sa i Sverige?! Tycker Benji later lite mer som hund maste jag saga...dessutom Benji som smeknamn pa en 30 arig karriarskille?? Nej, kor med Ben i safall!!

Har inte hangt med i namntrender i Sverige under manga ar, men har hort att William ar valdigt vanligt. Gillar du inte William kan ni ju kalla honom Bill eller Billy! Det ar de absolut vanligaste smeknamnen pa just William har i USA. Jag gillar det mycket, men min man heter det i andranamn, sa det foll bort. Hade mina tvillingar blivit tva killar hade det blivit Benjamin och Jonathan. Tycker dom passar sa jattefint tillsammans. Sen hade jag aven Sebastian som favorit! Lite samma smak som du da...:)

Sen var Leandro fint, aven Benicio. Ovant och jag har aldrig hort det, men vackra namn. Leo och Ben dar ar ju givna smeknamn ocksa!:)Ar det typiskt spanskt? Ska bli spannande att hora vad det blir!

Kram och ta hand om dig!!

Postat av: Karolina

Torgny haha 😂😂😂

2014-02-04 @ 07:09:27
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Lina

Oj, det där med namn är sååå svårt. Vi har ett släktnamn som är rött ovanligt men som jag och mina släktingar har börjat föra vidare genom andranamn på barnen. Leontin/Leontina!
Hur som haver kommer det garanterat bli en fin pojk! Kramar

2014-02-04 @ 08:16:05
URL: http://lainajohansson.blogg.se
Postat av: Linda

Jag röstar på Kevin/Cevin! Men så är jag ju lite partiskt också ;)
Lycka till!

Linda - mamma till Christoffer, Carolina, Cevin, Cameron, Cieran & Caitlin

Svar: Blir det många som uttalar Cevin med S istället för K?
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 09:06:49
Postat av: Josefin

Min Leander kallas aldrig för något annat. När han själv och kompisarna ännu inte kunde säga Leander blev det mer "Ander" så jag tror att Andy är mer troligt som smeknamn.

2014-02-04 @ 09:52:17
URL: http://currlin.blogspot.de/
Postat av: Hjördis Pedersen

Torgny, många gamla namn kommer tillbaka. Tristan, Matteus eller Elias.

Svar: Det lär blir en Torgny, haha ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 10:09:17
Postat av: marie

Benjamin är super fint och passar med dom andra namnen och Colin är väldigt fint. Lycka till och du får använda kvinnlig list för att få som du vill, haha . Kram

Svar: Jag tror inte att den funkar i detta fallet, hihi ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 10:47:23
Postat av: Lisa

Benjamin är jättefint..
En av mina vänner har en son som heter så och dom har smeknamnet Benji på honom :-)
Har hittat din blogg via Mirka och har läst den sen du gjorde ett gästinlägg i hennes blogg..
Jag tycker din blogg är jättebra och du skriver så bra och mysigt om dig och din familj..
Lycka till med bebisen o allt annat :-)
Kram

Svar: Tack så mycket! <3Benji är fint smeknamn på Benjamin :)
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 10:58:49
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

röstar oxå för dina namn mer så stå på dej ;)

2014-02-04 @ 10:59:59
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Postat av: Mia

Luca.?

Svar: Neeeeee :/ !
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 11:59:50
Postat av: Margareta W

Om man vill undvika namn som gärna blir smeknamn så ska man välja tvåstaviga namn typ Satu.
Varför inte glädja farfar med en liten Hugo? Farfar heter ju farfar/morfar eller pappa.
Annars är ju faktiskt Theodor jättefint och även Theo.
Kevin låter lite väl likt Dewin.

Svar: Fast jag lovar att jag som heter Satu också haft smeknamn ;) Man hittar väl smeknamn på alla slags namn antar jag ;)
Nä inte Hugo. Barnens farfar heter det, Andres heter det och Micael (barnens storebror) heter också det i första namn. Och Jonathan har det som andra namn. :)

Theodor är fint dock. :)
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 12:16:40
Postat av: Morhanna

Jag gillar Leandro! :)

Min son heter Elliot och innan han kom så skulle han bli en Dante!

2014-02-04 @ 12:37:03
URL: http://morhanna.blogg.se
Postat av: Margareta W

Jo alla kan få smeknamn. Jag är lärare och vet att om det är svårt att hitta på smeknamn till förnamnet så hittar man något på efternamnet. Man får väl hoppas att det blir ett fint smeknamn!

Svar: Ja :) Vad undervisar du i förresten?
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 12:39:17
Postat av: Marie

Tino skulle passa bra m tanke m de andra barnens namn :) min lille kille på två år heter Tino ;)

2014-02-04 @ 13:00:10
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Jag gillar Benjamin vad det blir för smeknamn spelar ingen roll.
Kanske blir nått lika söt som Olivias " Liiah" ☆☆

Svar: Hoo-o- om det blir typ Benno! Hahaha...
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 15:19:46
Postat av: Sara med 5 barn

Det där med husdjur ja...
Av mina fem är tre döpta efter husdjur! Hade man bra smak redan innan man fick barn så hade man.

Svar: Eller hur! ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 15:57:37
Postat av: Ellen

Leopold (Leo som smeknamn), Elian, Otto och Vincent är fina pojknamn tycker jag! :D

2014-02-04 @ 16:39:22
Postat av: Linda

Nej, faktiskt inte. När Cevin var liten hade vi en namnskylt hängandes på vagnen och då var det en gammal gullig tant som uttalade hans namn som "Sevin", men annars har vi inte haft några större problem med det. Nu börjar ju alla mina barn på bokstaven C, därför valde vi att stava Kevin med C. Jag tycker faktiskt att det ser lite mjukare ut i skrift? Caitlin är det namn folk över lag har svårast att uttala ( av mina barn), märkligt nog :)
Lycka till med namn och rumsbyten!
Kram! / Linda

Svar: Caitlin är såå fint! <3
Me & My Baby Dolls

2014-02-04 @ 18:45:32
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin, Jamie o en till i magen:)

men varför måste ni vara överens?;)

jag valde första namnet till vårt barn(Kevin) o gubben min fick välja namn till vårt andra barn (jamie)

ni kan ju göra så med=)
Kram

2014-02-04 @ 18:53:10
Postat av: Anonym

Där vi bor kalkas de som heter Benjamin flr BENJI, så lire bättre iaf :)

2014-02-04 @ 21:40:46
Postat av: mamma24sju

Joshua, Josh, John-John, Malcolm, några förslag i a f.

2014-02-04 @ 22:59:20
Postat av: mamma24sju

Joshua, Josh, John-John, Malcolm, några förslag i a f.

2014-02-04 @ 23:00:07
Postat av: mamma24sju

Joshua, Josh, John-John, Malcolm, några förslag i a f.

2014-02-04 @ 23:27:54
Postat av: anna

Sebastian är fint men Bastian är finare ;) det är ju från den oändliga historien. men det kanske blir lite för likt Sebastian. men Bastian kanske inte blir något smeknamn?

Svar: Känner några Bastian, dem kallas för Basse, haha.. .)Man kommer nog inte undan med smeknamn, oavsett om man har kort eller långt namn ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-05 @ 10:52:02
Postat av: Jenny

Noel eller Leon kanske? :)

2014-02-05 @ 17:34:02
URL: http://smyckenmedomtanke.blogg.se
Postat av: Anonym

Matheo, Alexander , Adrian , Viktor , Elian

2014-02-06 @ 00:08:17
Postat av: Monika

Valentin tycker jag är fint (smeknamn Tino) eller Domenique/Domenick (Nicke) en Nukke och en Nicke hihi

Själv har jag en Gabriel Gustaf och Albin (fyran är i magen 8 dar över tiden) och vi är inte överens ang namnet där...

2014-02-06 @ 18:55:14
Postat av: Anonym

Antony
Leòn

2014-02-06 @ 19:31:30
Postat av: Emma

När Benjamin föddes stod de mellan Lucas,Hugo och Benjamin . han heter Benjamin Theodor Thorbiörn (sista namnet efter sin pappa:) När Theo (theodor ) föddes så stod mellan ALLA då vi inte hunnit bestämma oss men på sjukhuset så ville Tobbe ha olver eller viktor och jag ville ha Liam eller lucas eller caspian/casper men då vi inte kom överrens så sa vi JA MEN DÅ FÅR HAN VÄL HETA THEODOR DÅ MEN JAG KOMMER KALLA HONOM THEO , så så blev de:) Så han heter Theodor Emil Jonathan . OM vi får fler pojkar så är ja lite förälskad i Emil jkonathan eller viktor eller Liam:) Av era namn förlsag gillar jag alla dina förslag och av Andres förslag gillar jag lucas bäst:) Ska bli skoj o se vad ni kommer fram till:) Kram

2014-02-07 @ 09:57:48
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Emma

Oliver skulle de stå inte olver:)

2014-02-07 @ 09:58:50
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback