Sjukling, Regnställ & Playdate

Igår fick Jonathan stanna hemma från dagis för att han hade förkylningsastma. Han andades jätte ansträngt så han fick stanna hemma och vila. Efter medicin och vila mår han ju bättre, men så fort han sätter fart och ska springa och brusa upp sig så blir det jobbigt för honom.
 
Jag tog in motorcykeln så att han fick köra, men lillsyrran var lika nyfiken på den som Jonathan, så dom försökte samsas...
 
Olivia var glad och nöjd att hon fick en lekkompis i Jonathan!
 
Puua var förbi här en snabbis och skulle ge Olivia kaffe igen. (Han lär sig aldrig) Olivia tittade först på mig och sedan kom den lilla fingret upp och "aj aj" - innan hon bestämde sig för att trotsa mig och smaka en skvätt.
 

Phew, igår kände jag mig liiite piggare än iförrgår iaf. Då spenderade jag ju hela dagen på soffan med en massa sammandragningar och jag sov som en stock redan vid nio- vilken aldrig händer. Jag behövde nog sova ut ordentligt. Barnen var inte glada att pappa la dem den kvällen- Nicole och Vanessa godkänner bara mig till det, men nu fick det bli så, jag orkade bara inte stiga upp från soffan. Igår var det också sammandragningar, det verkar komma mer på eftermiddagen och det tycker jag är konstigt eftersom jag inte rört på mig under dagens nämnvärt alls?
 
Vädret är så himla tråkigt också- grått, blött och trist!
Jag behöver få se solen, när kommer den fram?!
 
Har funderat en massa på regnkläder till Olivia. Nu på våren/sommaren kommer vi vara ute en massa och leka på olika lekparken här omkring och jag vill att hon ska kunna leka fritt utan att tänka på att hon inte kan sitta där för att det är blött. Och dem kommer garanterat till användning när vi ska vara ute i stugan sen i sommar.
Jag har kikat på de stora kedjorna H&M, kappAhl, Lindex osv. men inget faller mig i smaken.
Alla är bara likadana. Jag såg att min kompis Natali (www.natalis.se) hade köpt ett jätte fint regnställ till hennes son Axel som är några veckor äldre än våran Snuttis- jätte fina! Kanske ska härma henne lite där, det är bra att få tips från andra ju ;)
 
Jag bjuder också på några bilder från våran playdate med Taru och hennes 3 tjejer:
 
Olivia och kompisen Maya leker med Barbies Smiley
 
Söta Maya med mamma Taru :)
 
Stora systrarna hade sina egna roliga lekar =)
 

Kommentarer
Postat av: matilda

Jag har köpt regnoverall en vanlig och en fleecefodrad. Jag är jättenöjd med dom.:)

2014-02-13 @ 11:18:58
Postat av: Maria (4 barnsmamma)

Didriksson har de allra bästa ytterkläderna! Tycker jag :)

2014-02-13 @ 11:20:04
URL: http://familjenfalck.wordpress.com
Postat av: Angelica

Nu kommer en fråga från mig igen ang dina barns fina kläder...:) Varifrån kommer tröjan Olivia har på sig? Känner igen den och tycker den är jättefin, men har aldrig sett den i butik... Är den gammal/ny?? Tack på förhand!


Svar: Vilken av dem? :) Den bruna är köpt på Lindex i höstas, den blåa från KappAhl ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-13 @ 12:36:21
Postat av: Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Jag hade kompisar som var tvillingar när jag var liten som hette Taru och Satu och de hade yngre systrar som också var tvillingar och de hette Sini och Suvi, this makes no sense för dem som inte kan Finska. Men för er som kan så är det gulliga namn att kombinera pga betydelsen :)

2014-02-13 @ 13:33:13
URL: http://www.natalis.se
Postat av: Iduns mamma

Kan tipsa om att lekmer har regnställ + gummistövlar för 399kr!
Köpte det till dottern att ha på dagis! Kanonfint, enda nackdelen som jag reagerade på var att det bara är tryckknappar på jackan och ingen "mudd" i armsluten! Men lätt, tunnt, och hållbart :)
Playshoes heter märket :)

Kan vara värt att kolla på då de växer ur allt så fort :)
Massa fina färger att välja mellan!!

Svar: Tack!
Me & My Baby Dolls

2014-02-13 @ 15:20:12
Postat av: Jennie

Vill bara tipsa om regnoverall,bästa köp jag gjort åt mina 4,har både fleecefodrade och ofodrade

2014-02-13 @ 21:35:55
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback