Rumsbyten pågår...

Vi tar paus här hemma från rumsbytena.
Olivia ligger och sover och Andres tar sig ett bad och jag passar på att ta mig något att äta och sitta här vid datorn en stund.
 
Som sagt så är det rumsbyten på G nu!
Igårkväll hade Andres målat Vanessas (som blir vårt rum) 3 gånger, så idag flyttade han in våra möbler dit.
Vanessas grejer har vart lite överallt, sängen bar han in i Nicoles rum igår så dom fick sova tillsammans sin sista natt innan rumsbytena.
 
Det tog ett tag innan dom somnade dock, och båda två kom ändå in till oss på natten.
Det har vart lite smått kaotiskt här hos oss denna förmiddag med Bessas och våra möbler lite här och där men nu är allt i hennes och vårat nya rum.
 
Andres tar ut vår ena madrass från vårt rum... (den första dörren vid ytterdörren)
 
Olivia älskar att hoppa och klättra på sängar...
 
Hit in har vi nu flyttat! (Bessas gamla rum)
Sängen blir uppmonterad, fast här var den åt fel håll, haha...
Och hit har Vanessa flyttat! (vårat gamla rum)
 
Måste ta bort våra grejer som fortfarande är på väggarna.
Lite kaos...
 

Under flyttens gång har jag fått ändra på mina tidigare planer dock.
Som i vårt nya rum så valde vi att ha sängen på ett annat sätt än vad jag tänkt från början och ha huvudgaveln vid fotändan och på den ha TV:n. Annars hade vi inte kunnat öppna en byrå om vi hade haft den åt ett annat håll.
Och Vanessas byrå (och Nicoles) tänkte jag ställa i hallen men Andres tyckte att det skulle bli jätte fult, så vi fick klämma in den i Vanessas rum också. Hur det blir med Nicoles rum vet jag inte ännu... återstår att se ;)
 
Ni får se hur det ser ut sen.
 
Vill också påpeka till mammamaffian att jag inte har lyft eller gjort något som är på något sätt ansträngande(förutom bråkat med sladdar) Andres har gort allt tungt jobb. Jag bara inreder och flyttar på blomkrukor och småprylar, haha...
 
Tvätt och diskmaskinen är i full gång, jag håller på och tvättar våra gardiner.
Vi får se hur långt vi kommer idag, vi ska nämligen åka till Fittja till Andres föräldrar idag efter dagis hämtning också.  Dom har gjort komage till Andres och annan mat till barnen (<---och mig!) Haha..

Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman Liselotte

Här hemma fick barnen nya rum igår med =) Dry var inte alls planerat utan jag gick upp för att rensa bland barnens kläder och när jag skulle lägga bort dom urväxta/kläder sim inte används hittade jag inte nyckeln in till skrubben. Så jag började rensa och flytta på allt och helt plötsligt hade som bytt rum =) Kan ju även tillägga att nyckeln inte hittades haha

Kram

2014-02-04 @ 12:51:43
URL: http://www.mammalott.se
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Oo det bara kliar i fingrarna att börja här hemma när man ser er..
Ska bli kul att se resultatet :-D
Kram Camilla

2014-02-04 @ 14:46:43
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback