"Pappaaa?! Va e diiie?"

(förhoppningsvis ligger vi allihopa och sover när denna inlägg dyker upp, jag ville bara bjuda er på lite nytt morgon läsning =tidsinställt)
 
Igår precis innan dagishämtning blev vi äntligen klara med alla rummen.
 
Olivia var lite här och där, ibland satt hon och lekte och sen ropade hon på sin pappa och gick och kollade vad han hade för sig. Vi har skrattat hur mycket som helst åt hennes gulliga röst som ropar "Pappaaaa??!" varannan minut.
"Titta däää!" säger hon och ska visa sitt finger, sin kaka, sin klänning eller bara nån leksak som hon bara plockar upp för att ha något att "prata" om.
Och sen har hon lärt sig att säga "Va e diie" (= vad är det) om precis allt, som pappan i huset har haft saker att förklara för lillsnuttisen varannan minut medans han fixade och donade.Smiley
 
Känns som att jag fortfarande hör henne ropa "Pappaaaa!?". Undrar hur många gånger vi hört det...
Och här fångar jag henne i bild precis när hon ropar på sin pappa. Hon har nämligen tappat sin trumpinne i ett av hålen och vill att pappa ska ta upp den. (fast jag sitter bredvid)
 
"Pappaaaa?! Liiah!" och så kommer pappa. För hundranittioelfte gången.
Smiley
Bilder på resten av rummen kommer ♥

Kommentarer
Postat av: Kaffehörnan

Godmorgon vad gullig tös alltså kram på dig

2014-02-07 @ 07:39:41
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Klara

Sötnosen! Vad duktig hon är :) Längtar tills Elise börjar prata också.

2014-02-07 @ 10:28:37
URL: http://klararara.blogg.se/gdansk
Postat av: Alexandra

Härligt <3

2014-02-07 @ 16:16:36
Postat av: Malin

En liten fråga: har förstått att barnen pratar finska med dig, men pratar de svenska med Andres? Tänkte på det Olivia säger eller har du översatt så vi ska förstå?
Du verkar ha en helt underbar familj!

Svar: Ja dem pratar finska med mig och svenska med Andres, Olivia tar dock några ord på finska och några på svenska till vem som helst ;)

Det jag skrev att Olivia sa, sa hon alltså på svenska ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-07 @ 20:49:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback