Bio premiär F R O S T

Igår överraskade Andres med att ta oss ut på bio för att kolla på premiären av Disneys nya film FROST.
Så vi åkte till Heron City och barnen var så taggade. Dom är så duktiga på bio, t om Olivia.
 
Olivia satt och käka lite popcorn som en stor och van biobesökare, det vill säga- innan hon slocknade som en stock.
Måste säga att filmen var jätte bra!!! Den var jätte rolig och vi skrattade en massa.
Den här filmen lär vi nog köpa hem när den kommer ut på DVD.
Gå och se den! ♥
 
Efter filmen fick barnen leka på "Lekplatsen" en stund. Ett lekland där inne på Heron City som är jätte stor och ny för våra kids. Det är här inne allt drama inträffade.
Jag satt och tittade på när Olivia lekte i bollhavet och resten av järngänget klättrade och utforskade stället. Andres valde att gå ut och röka och det dröjde inte länge innan det hördes gråt någonstans i lekstället. Såklart nån av våra barn. Jo, Vanessa kunde inte hitta nån väg ut och satt och grät där inne nånstans. Eftersom man skulle klättra uppför en lång rad trappor för att komma in i lekstället så fick Nicole komma till undsättning och hitta lillsyrran. Och kort därefter hördes Jonathans gråt... *suck* Han skrek som en galning för att han inte kunde komma ner från en rutchkana som han tänkt åka nerför.
Andres syntes inte till någonstans, både Jonathan och Vanessa grät nånstans där inne så jag fick klättra upp. Konkandes med Olivia... Danilo hängde med mig han också och så skulle vi leta rätt på gänget...
När vi kommit upp så var allt tyst. Ingen av barnen syns till. Olivia försöker smita och jag ringer till Andres.
Och när jag är där på huk och ska ställa mig upp med en ledsen Olivia och leta rätt på en väg ut så händer det något med mitt knä. När vi äntligen kommit ner så kommer Vanessa, Jonathan och Nicole gråtandes för att dom inte hade hittat mig. Come ooon!
 
När allt drama var slut och Andres hade kommit så återgick gänget till sina lek igen. Dubbelsuck!
Vi åt middag där innan det var dags att åka hem och bada och titta på Fångarna på fortet.
En lyckad fredag (förutom med allt drama och mitt knä)
 
Idag ska jag följa med Nicole & Vanessa på dagiskompisen Fridas kalas på Lek Vegas.
Och då tänkte jag då inte rädda nån där! :)
Bara sitta där på min feta röv och ta mig något att dricka.
 
Vad ska ni hitta på idag?

Kommentarer
Postat av: mamma24sju

Den här incidenten på leklandet är en typisk grej som de flesta skulle utelämna för det har är något som kan ge en hel del kritik. Och ändå något sim skulle kunna hända vem som helst även om många skulle skriva "jag skulle aaaaaaldrig....." Därför gillar jag din blogg så mycket. Du är så ärlig, inte bara förskönande och låtsas att allt är så himla perfekt hela tiden. Och för att du har en så härlig familj så klart och bjuder på så många mysiga bilder! Hoppas det inte är någon fara med ditt knä!

2014-02-01 @ 12:46:52
Postat av: Maria

Frost finns på dreamfilm.se Man kollar direkt, behöver inte ladda ner. (Engelskt tal, svensk text).

2014-02-01 @ 15:21:38
Postat av: Angelica

Skulle gå in och beställa biljetter för mig och dottern nu till Frost, men den är ju ifrån 7 år!? Va det några problem för er att gå in med barnen eller va det helt ok?

Svar: Det var inga problem alls!
Me & My Baby Dolls

2014-02-01 @ 19:17:30
Postat av: Camilla

Jag är ingen läkare men råder dig ändå till att kolla upp knät, skadorna kan visa sig senare och utan två bra knän blir det svårt att klara sin vardag. Ta hand om dig själv lite oxå satu. Du behöver båda knäna. Styrke kramar :) gillar din blogg jätte mkt. Kram Camilla

2014-02-01 @ 22:18:33
Postat av: Johanna

Vilken mysig dag ni verkar ha haft :-) incidenten i leklandet, så typiskt en sån grej som alltid ska hända ;)

2014-02-02 @ 07:54:23
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback