BABY funderingar och NYTT!

Jisses, det verkar som att alla andra som är runt samma vecka som jag redan har allting klart för sina små bebisar.
Byråerna fulla med kläder, vagn står på plats, BB- väskan är packad och klar och snart också sängen monterat. Good morning to me!
 
Spjälsäng har vi sen tvillingarna i förrådet, and thats about it....
 
Jag har dock köpt några plagg till bebis, dessa söta babyoveraller från BÄBIS kunde jag inte motstå!
 
Fast ser dem inte mer ut som pyjamasar istället för overoller?
Och denna body får han också:
 
Med stjärnor på, of course. Min mamma satt och skrattade åt mig häromdagen för just detta med min dille för stjärnor. Jag tycker bara att det är så fint på nått sätt. Ser jag stjärnor nånstans så tar jag mig en närmare titt.
Han har också fått sin allra första snuttefilt. Den är marinblå med vita stjärnor på en sida och andra sidan är ljusgrå med vita stjärnor. ♥
 
Annars så har jag handlat några få bodys, 2 pack-pyjamas och 2 små nappar. Och ett litet Pluto gosedjur som ska med till BB sedan.
 
Någon byrå har han inte så alla bebis grejer ligger i min byrå.
 
Och detta djungel med vagnar då...
Vi har inte ens beställt nån vagn.
Jag tror att vi har beslutat oss för en vagn nu iaf, det lutar sig mot en Emmaljunga double Viking. 
(Eftersom jag inte får tag på en double Monkey!)
En donkey blir det inte. Vikingen känns mer stabil för oss, och när vi provsatte Olivia i Donkeyn så gled hon ner och fastnade med hakan i bygeln, så den går bort.
Så vagn måste beställas med tanke på leveranstiderna. Jag undrar bara hur mycket i handpenning man måste lägga vid beställning? Någon som vet?
 
Jag borde skriva en lista på vad som behöver göras och inhandlas till bebis, så att man kan bocka av allt eftersom.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mummu

Satu, jag tror att du hinner! 😄😍 Rakastan💖

Svar: Det tror jag också! ;)Rakastan! <3
Me & My Baby Dolls

2014-02-18 @ 11:33:58
Postat av: Malin

Oh jag håller oxå på att beställa ur bäbis kollektionen :) så fina kläder ;)

2014-02-18 @ 12:10:24
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Ebba

Men har du inte kläder kvar efter de andra barnen?

Svar: Nope! Inga bebiskläder, förutom efter Olivia då men det är ju flickkläder. Pojkarnas bebiskläder har vi sålt/gett bort då vi inte tänkte ha fler :/
Me & My Baby Dolls

2014-02-18 @ 12:23:31
Postat av: Pernilla-mamma till Kevin, Jamie o en till i magen:)

men jag ska ju ha barn 29 maj o har inte fixat någonting...men däremot så föds ju inte mina barn lika tidigt som dina så jag kan förstå att du har lite stress angående de...
vi vet ju inte om de blir en pojke eller tjej o detta gör mej sååå frustrerad!!! får gå ner till källaren sen o kolla om jag har något neutralt...har nog mest blått=) vagn har vi sen innan (två stycken syskon vagnar o en vanlig) spjällsängen fixad... vad e de mer? du får gärna skriva de här vad du behöver fixa innan...man glömmer fort ;) tänk om de blir en tjej den här gången??? då har jag ju ingenting...PANIK!!! men men...

Kram på re=)

2014-02-18 @ 13:30:03
URL: http://skruttungen.blogg.se
Postat av: Evelina - mamma till lille Emil ♥

Då vi beställde våran Emmaljunga city cross så fick vi betala 500kr i handpenning :) Vagnen kostade allt som allt ca 8000kr.

2014-02-18 @ 14:09:58
URL: http://fevelina.blogg.se
Postat av: peachbeast

Äh du har massa tid kvar. Dessutom kan man även fixa en massa efter att bebisen kommit så det är lugnt. Vi köpte det mesta de två sista veckorna innan bf. Jag ser inte att det är så noga med att ha allt iordning innan bebisen kommer. Den klarar sig perfekt så länge den har sina föräldrar. Den här bebisen får ju även några av de bästa föräldrar som finns så den kommer må jättebra :-D.

2014-02-18 @ 14:53:47
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: Therese

Oh vad fina kläder! Jag är i vecka 34 och har inte heller förberett så mycket..har två tjejer sen innan, så pojken i magen ska få lite nya kläder:) dina barn har alltid så fina kläder, jag måste härmas lite:)

Svar: Hihi, tack! Ja varsågod ;) Visst är det dock kul att handla baby/barnkläder? MYCKET roligare än att handla till en själv! ;)
Me & My Baby Dolls

2014-02-18 @ 15:18:47
Postat av: Sofia

Åh, jag frågade i höstas ang handpenningen, tror det var 30% man skulle lägga. Var på babyproffsen :-)

2014-02-18 @ 15:30:58
Postat av: Joanna

Ta det lugnt du, du hinner!:) Ingen panik..
Förövrigt blev jag så full i skratt när jag läste om dille på stjärnor..haha, det har jag med.. Vilket sambon inte alltid är riktigt lika förtjust över! ;)

2014-02-18 @ 18:24:50
URL: http://joannaolowa.blogg.se
Postat av: Mia

Ang handpenning på vagn så la vi 1500 kr, nypris på vagnen med massa rabatter;) vart 10800kr. Ett tips ta inte hem vagnen för tidigt, för då börjar garantin ticka. Bättre att ha den i butiken så länge det går. Vi har också beställt en vagn från Emmaljunga.

2014-02-18 @ 19:29:32
Postat av: Anna

Vi la bara 1000:- i handpenning Tror inte det är så mycket mer och du kan va lugn. Jag har lite kläder och en vagn beställd. Men de e allt :) Iofs är det andra barnet, men har insett att de e en hel del man behöver komplettera ändå

2014-02-18 @ 19:48:15
URL: http://annaochelias.blogg.se
Postat av: Malin

Jag beställer oxå från new heaven 😊

2014-02-18 @ 21:22:18
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Jag fick betala 2500kr i handpenning, en emmaljunga super viking.Verkar som att det är olika beroende på vart man köper vagnen. Hade en Brio Go innan som är köpt i Dec-12,då var det 1000kr och den är ju dyrare.Jag fick vänta ca 1 mån på min viking.Lycka till med Tvu imorgon!

Svar: Tack snälla! <3
Me & My Baby Dolls

2014-02-18 @ 22:56:00
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Bäbis har så söta kläder :D
men ja kan inte heller låta bli att tycka att visa plagg ser mer lämpade ut att vara en pyjamas och inte en dress =) men fina är dom iaf =)

2014-02-19 @ 12:51:55
URL: http://www.melissasprinsar.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback