Storstädning och utelek

Idag efter att Mummu gått med barnen till dagis fick jag ett ordentligt städryck.
På med barnmusik till Olivia och så satte jag igång med att torka bord, skåp, hyllor, dammsuga, moppa golven, skura toaletter, tvätta speglar, tvätta, tvätta, tvätta, rensa barnens pysselskåp, plocka och fixa och dona.
 
Hur underbart som helst att ha det gjort! Och det doftar ju så ljuvligt fräscht efteråt.
Städade ute på balkongen också, men där finns lite grejer som måste ner till förrådet vilket jag inte orkade med nu.
 
Mamma viker tvätt och Olivia sjunger bredvid...
 
 
Sen var det dags för Olivia att sova och jag åt lite frukost och la mig på soffan och sov jag också.
 
Efter dagis hämtning stannade vi ute igen och fick sällskap av barnens dagiskompisar och deras fina mamma.
Så härligt när våren är här och solen värmer. Nu ser man folk ute iaf, på vintrarna är folk här i ide.
Nu börjar lekparkerna och gårdarna fyllas på med mammor, pappor och barn. :)
 
Som ni ser så fick jag hem några påskgubbar i form av Danilo & Jonathan Smiley
Dom har haft lite påskroligheter på dagis och påskharen hade tydligen varit där och gett dom glass också!
 
Vi satt vid våran bakgård och njöt av vädret och barnen lekte i sandlådan, klättrade på det lilla huset, plockade blommor och lekte i skogen.
 
Vanessa och kompisen Frida i bakgrunden
 
Nicole leker Madicken... ni ser Olivia knallar iväg där i bakgrunden också. Hon drog till sin mosters gård...
 
Olivia- lilla fågelskådaren i skogen ♥
 
Och lille Elias, haha, han blev visst lite trött och tar sig en liten vilostund med lite solskydd för ansiktet Smiley
 
Vi lekte en stund vid syrrans gård också innan det var dags att gå hem och äta middag.
(Nicole var så glad att få leka utan sin jacka.)
 
Anna- Maria skickade lite bilder till mig, här gungar jag med lill Snuttisen :)
 
 
Tack för denna spontana playdate! Smiley
NU ska jag gå och kolla på Kardashians. Tror att en glass ropar på mig i kylskåpet också... Smiley

Kommentarer
Postat av: Cissi

De är samma här hos oss, på vintern ser man knapp grannarna. Å nu är gårdarna full me folk, de grillas å umgås en massa. Härligt.
Kul att du svarade. :)
Har du haft samma bm nån gång, eller är länet för stort? I Östersund, där ja är född, så har samma bm förlöst min mamma fyra av fem gånger. :)

2014-04-16 @ 20:40:44
URL: http://cissigran.blogspot.com
Postat av: Louise

Hur ska ni göra med bilen när "Torgny" anländer ? Ryms ni hela familjen i den ni har :)

2014-04-16 @ 21:00:36
Postat av: Camilla

Storstädat brukar betyda att det snart är dags :) Känner igen det där, man brukar få något ryck och sen åker man och föder hihi.
Förresten har du glassen i kylskåpet?:)

Svar: Haha, skrev jag så? Wops ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-16 @ 21:13:24
URL: http://c-lindroth.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Jag beundrar verkligen din energi! Hoppas att allt går bra för dig och Lill-Torgny!

2014-04-16 @ 22:17:20
URL: http://currlin.blogspot.de
Postat av: Hanna

Hej! Bara sex dagar kvar till lilla bebisen föds! Vad fort din graviditet gått. Stort lycka till på onsdag! Kram

2014-04-17 @ 06:24:06
Postat av: Kaffehörnan

Godmorgon denna torsdag. Vilken skön och spontan dag du hade. Vad energi du fick :) avslutas med charmig söt bild på dig. Kram

2014-04-17 @ 06:52:30
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Bloggande 4barnsmamma

Härliga bilder! Ljuvliga sol:)

2014-04-17 @ 07:25:22
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Ojoj! Du vet väl att värkarna alltid startar efter ett sånt ryck?! ;-) eller egentligen så är det nog tvärtom, du får ett sånt ryck för att förlossningen är på G :-)
Lycka till!!

2014-04-17 @ 09:03:16
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: LindaViola - mamma till två!

sv; Eller hur, man vill ju bara gosa järnet med pluttan :)

2014-04-17 @ 10:27:03
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: M

Åh vilken fin familj ni är! Beundrar din energi!

2014-04-17 @ 11:37:04
Postat av: Hanna

Hej! Bara sex dagar kvar till lilla bebisen föds! Vad fort din graviditet gått. Stort lycka till på onsdag! Kram

2014-04-18 @ 12:35:45
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback