Skärtorsdag & Salong U- Zone

God kväll!
Ahh, äntligen har jag tid för att sitta här i lugn och ro en stund. Har varit en fullspäckad dag.
 
Imorse packade jag ihop barnen, mötte upp Mummu och tillsammans åkte vi till Farsta för att gå till
syrrans salong U-Zone.
 
Ett glatt gäng på ditvägen!
 
 
Väl framme på salongen fick jag mina fransar och bryn färgade, samt ögonbryns vaxning.
Det var en evighet sen jag färgade dom sist, skönt att ha det gjort nu!
Barnen lekte en stund i lekhörnan som dom har där, men gick sen iväg till Centrum med Mummu.
 
 
Passade på att kika in på allt som finns och vad jag skulle behöva fylla på där hemma  Smiley
Märket Dermalogica gillar jag, har många av deras produkter hemma men skulle nog behöva köpa ett ansiktskräm snart igen.
 
 
Ni ser ju, utbudet är jätte stort.
En massa doftljus har kommit in. Jag brukar inte gilla doftljus, men just vanilj och äppeldoft älskar jag ♥
 
 
Purminerals smink...
 
 
Och ögonfransserum. Har ni testat något serum som ni ser gör skillnad på franstillväxten?
När man är gravid får man ju inte använda sig av dessa, men jag har haft det förut, fast då av märket NeuLash som syrran sålde förut. Är sugen på att testa igen!
 
Syrran tog lite bilder när jag låg och fick min behandling.
 
 
Det var en lagom lång behandling för mig, jag kan inte ligga på rygg längre stunder, för då trycker bebis så jag får ingen luft. Smiley Men det här gick bra. Smiley
 
Tänkte passa på att tipsa er om airbrush tanning som dom gör där- ett snabbt, säkert och smidigt sätt att bli brun och få en naturlig solbränna. Jag känner mig alltid piggare och fräschare när jag har lite färg på kroppen/ansiktet och brukar spraya med brun-utan-sol.
Funderar dock på en fakebränna på hela kroppen med airbrush framåt sommaren, som en grund ;)
 
Detta kopierade jag från deras hemsida:
 
Hur går airbrush till? Jo, en vattenlösning innehållande substanser som ger en vacker solbränna sprayas på huden. Lösningen innehåller ett färgpigment som direkt ger en vacker brun färg. Behandlingen tar ca 15 minuter totalt. Efter 4-8 timmar duschar man, och den riktiga ”solbrännan” framträder då. Den sitter kvar i upp till en vecka.
 
 
Tack för färgningen Karo!
Känns härligt att bli lite bortskämd såhär lagom till förlossningen! ♥
 
För övrigt så har jag inga som helst känningar på att bebis skulle komma snart.
Jo, mer sammandragningar. Sammandragningar har jag i för sig haft hela graviditeten, men mera idag.
Lite av min slempropp gick idag igen, men det verkar inte vara något som säger att det sätter igång det för mig. 
 
När vi skulle åka hem igen så var nog lilla gänget trötta och hungriga, för aaaaargggghhh vad jag höll på att bli gråhårig för allt tjaffs och kaxigheter. Herregud vad flög det i barnen? Dom bråkade och tjaffsade hela tiden, och när man sa till så kaxade dom sig bara.
Såna stunder önskar man att man hade haft körkort och kunnat lasta in alla barn i bilen och åka raka vägen hem.
Vi fick vänta på alla bussar hur länge som helst, riktigt dålig timing med allt. Vi hoppade av i Haninge C och åt på Donken och fortsatte sen hem. En sak till, vi satt och väntade på bussen i 26 minuter med trötta otåliga barn och sen kommer det två sura tanter med sina rullatorer precis när bussen kommer, tittar på mig och barnen och tror att dom ska tränga sig före mig med vagnen och att jag får vänta på nästa buss igen!
Vilka sura miner när jag sa att jag väntat länge och var före! Fräcka!
 
Men... vi kom hem iaf. Fast det tog lite längre tid än väntat...
Olivia fick lägga sig och barnene tittade på film, sen åkte vi iväg på ärenden. Handlade påskmat och åt ute.
Tanken var också att grabbarna skulle ha klippt håret, men vi hann inte.
 
Nu rinner nog mitt badvatten över, gotta go!
Ikväll ska vi kolla på film och jag ska äta After Eight! och dricka massa Orangina- för det är jag väl värt? ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tommy

kul att det gick bra :)

2014-04-17 @ 21:02:53
URL: http://tomatens.blogg.se/
Postat av: Ellie

Härligt för dig att få bli lite ompysslad. Jag har prövat Xlash och det fungerade. Mina annars så korta fransar blev längre och kändes tjockare. Tyvärr så fick jag efter ett tag se att det innehåller farliga ämnen(läkemedelsverkets hemsida) så efter det vågade jag inte fortsätta använda Xlash:-/

2014-04-17 @ 23:08:50
Postat av: Karolina

😘

2014-04-18 @ 07:27:15
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Nathalie

Funkar den där airbrush på alla hudtyper? För jag är ganska ljus i huden och tänkte ifall det kanske inte skulle fastna så bra? Och hur mycket kostar det? För är rätt intresserad till studenten inge kul och vara kritvit haha ;)

Och hoppas lillkillen kommer ut snart! :)

Svar: Jadå, den funkar på alla hudtyper! Kolla in deras hemsida, jag kommer inte ihåg priserna :-/ Grattis till den kommanade studenten!
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-21 @ 01:22:15
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback