Nappjakt och Liinamaija på besök ♥

 
Hur har ni reagerat på att man flyttat klockorna till sommartid? Igår morse väcktes jag av väckarklockan, vilket inte tillhör det vanliga för barnen brukar vakna innan den ringer.
Nu sov allihopa!
Jisses så skönt det var att ha den stunden på morgonen för sig själv, då jag kunde förbereda för frukost i lugn och ro.
Fem i åtta tyckte jag att det var dags att väcka barnen och börja med morgonsysslorna och göra sig redo för dagis.
 
Jag var ganska så sänkt hela förmiddagen och sov samtidigt som Olivia.
Hur jag än gjorde hittade jag ingen energi för nånting. Jo, jag var på nappjakt i lägenheten och hittade någrai olika jackor, väskor, under soffan, i barnens rum... helt plötsligt fanns det hur många nappar som helst som jag kokade.
 
Olivia var inte alls glad att alla låg däri och stod vid spisen och upprepade "Tytti!" (=tutti= napp- på finska)
 
 
På eftermiddagen kom min fina vän, och barnens gamla dagisfröken Liinamaija hem till oss för fika.
Jag har skrivit om henne förut, hon jobbade på barnens dagis och flyttade till Finland förra våren/sommaren. Nu var dom här i Stockholm på besök, så hon besökte dagis och hem till oss ♥
 
Jätte mysigt att träffas och sitta och prata!
Mummu som hämtade barnen från dagis kom med hela ligan :) Och med sig hade hon bullar, nam nam..
 
Barnen avgudar Liinamaija och blev jätte ledsna när hon slutade.
Danilo satt och gosade med henne nästan hela tiden, och även lilla Olivia, som ju var pytteliten sist dem sågs- hon var inte blyg för henne alls! Kanske för att hon också var blond...?
 
Vanessa & Nicole skulle jävlas lite och pratade bara svenska, hahaha...
 
Coola brudar Smiley
 
 
Med sig hade Liinamaija en säck med choklad till oss. ♥♥
 
Barnen fick "Rölli" Kinderägg som dom fick efter maten och jag & Andres fick Tupla-suklaa (det godaste!)
Jag åt nog två st igår när jag tittade på fam. Annorlunda... Hey vaddå- "Torgny" ville ju ha! Smiley
 
 
Jätte kul att du kom Liina!
Miss you allready ♥ 
 
på kvällen märktes också tidomställningen av.
Barnen kom i sängs en timme senare än vanligt och hade lite svårt att somna. Hoppas vi får in de rätta rutinerna snart! ;)

Kommentarer
Postat av: Joanna Eriksson

Tycker det alltid blir konstigt när man ställer om klockan jag.. jäkla påhitt! Jag blir jättepåverkad av det iallafall,kanske värre än barnen tom!;-)
På äldsta tjejen märks det dock inget,men på lilla blev det tokigt.. Meen,efter några dygn brukar det ju ordna upp sig!:) Jisses, vilken rutin människa man är egentligen!

Kram

2014-04-01 @ 12:25:18
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller du med om att finskchoklad är så otroligt mycket godare än svensk? Jag tror att mina smaklökar är finska trots att jag själv bara är halvt finlandssvensk och född och uppvuxen här i Sverige.

Svar: Tupla är ju sååå gott! Men jag äkskar tex Kexchoklad, Skotte osv också! :-/
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-01 @ 15:38:40
URL: http://divinemadness.se
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Va fint det blev på killarnas rum. Vard tok tv vägen...?? Jätte kul att
Liinamaija kom.

2014-04-01 @ 18:03:58
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Jag missade tv:n den står ju där. :-○

2014-04-01 @ 18:05:35
Postat av: Liina the Fröken

Det var så härligt att få träffa er alla. :) Haha, älskar bilden på mig och Olivia med galna miner. :D Hoppas vi ses snart igen. Jag vill träffa Torgny också! Kram!

Svar: Hahaha :)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-02 @ 17:03:49
Postat av: GOS TreMirakel

åhh tupla den e ju så god..

Postat av: Nina-Mamma till 4 trollungar

Åååh Tupla! Min moster är gift med en finne så de åker över dit ett par gånger om året och då brukar vi få Tupla och de är så himlens goda!

Svar: Visst är dem?? Dom finns även på RUSTA nu ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-04 @ 09:35:26
URL: http://juwilo.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback