Namnlöst barn....

Det verkar som att våran ofödda barn förblir namnlös.
Senast igår satt vi och diskuterade namn allihopa och inte en enda namn var vi överresns om, eller så är min man bara för envis att faktiskt hålla med mig om något namn ;)
 
Vi tog t om fram namnboken som Mummu bläddrade igenom. Nope. Nada.
Alla namn som jag gillar gillar han inte och tvärtom.
 
När man har så stor släkt så är det alltid någon som har ett namn som man gillar, eller som låter likadant.
Eller så är det nån man känner med ett barn som har det namnet...
Eller så vet man nått rötägg som heter det och "förstör" namnet, haha...
Eller att för många heter så, eller så blir det konstiga smeknamn som man inte alls gillar!
För så är det ju, man kan göra smeknamn av ALLA namn, såsom långa och korta namn!
Tänk att man skulle välja ett fint namn till sitt barn, och så vet man att det här namnet kommer att få det och det smeknamnet...? Det kommer inte att komma undan.
HUR ska man kunna bestämma sig vad ens barn ska heta, när man inte alls är överrens?
 
Ni hör ju hur det låter??Smiley
Omöjligt det här!Smiley
Tjejnamn har vi en massa av, så varför ska just pojknamn vara så svåra?
 
Man kommer inte undan att någon heter just det namnet som man tänker på.
Men hur nära inpå får man ha namnet i bekantskapskretsen?
 
Här är namn som vi bollar med (<---- mest jag, Andres verkar tro att det är bestämt redan....)
 
 
Han säger att det är bestämt att våran son ska heta Simon. Vilket inte jag vill.
Det finns en låt på spanska om just Simon som han sjunger på hela tiden när detta ömne dyker upp och försöker övertala barnen att tycka likadant...Smiley
 
Jag undrar bara om det blir något av namnen på listan?
Eller om det blir något helt annat....?
 
Jag gillar namnet Mileon/Milean också men det var för konstigt tyckte Andres.Smiley
 
Känns konstigt att han inte har något namn ännu. Vi har alltid haft namnen klara långt innan födsel, och nu har vi ingenting. Min favorit namn är dock Sebastian. Hade inte min brorsson hetat det så skulle Torgny fått heta det.
Så fint namn. ♥
Nu kan det ju bli vilket som, nästan. (Ja, nästan haha)
Hmm... undrar när vi har ett namn på honom. Först när han föds kanske? Om ens då...?Smiley
 
 

Kommentarer
Postat av: Helén

Kevin, William, Simon eller varför inte Leon.
Det är fint också.
Eller varför inte ta Torgny :) som du haft hela tiden på han

2014-04-09 @ 16:09:35
Postat av: Malin

Svårare och svårare ju fler man får !
Gillar sååå namnet Colin :-)

2014-04-09 @ 16:23:10
URL: http://www.wildkids.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Hej jag tycker namnet Nelo eller Sima e så fina... Bara förslag :-) lycka till

2014-04-09 @ 16:32:08
URL: http://slapphck.blogg.se
Postat av: Rebecca

Det är så svårt! Vi är i en liknande situation, väntar tvillingpojkar och det är så svårt att komma överens! Jag har haft Anthony eller Antonio som favorit men pappan vägrar, nu har vi eventuellt kommit överens om Damien och Matthew men inga andra namn och ingen utav mina favoriter accepteras haha :/

2014-04-09 @ 16:33:20
URL: http://rebeccatherese.blogg.se
Postat av: Helena H

Inte lätt detta med namn inte.... :/
Nu skriver jag min uppfattning av de namn du räknat upp här. Ta det inte på fel sätt, ni väljer ju det namn som passar er familj iaf och då är det ju rätt. Vad än vi andra tycker. (Och det vet jag att du redan vet ;-))
Kevin känns så likt Dewin
Colin och Nicolas känns så likt Nicole
Leandro och Anthony är lite svårt att säga på nå vis
Benjamin går bort för mig för det namnet är med i en fräck sång som sjöngs under min uppväxt i stugan
Damian känns inte som ett barnnamn tycker jag
Simon Lucas och William är så vanliga och populära nu...
Theo istället för Theodor gillar jag fast båda är helt okej
Benicio tycker jag skulle passa till resten av era barns namn. Riktigt fint namn.

Men fortfarande tycker jag ni akulle haft en liten Leon. :-)
Kram från Söderhamn :-)

2014-04-09 @ 16:41:14
Postat av: Anna

Hej jag tycker Nelo eller Sima e otroligt fina.. Vet om min kommentar kom iväg förut :-) lycka till fina du

2014-04-09 @ 16:42:10
URL: http://slapphck.blogg.se
Postat av: Sara

Hej Satu..ja det där med namn är inte lätt. Pojknamn är sååå svårt, har två flickor men med den sista visste vi inte könet på så man bollade med förslag. Vad sägs om Mario, Kilian, Elias, casper, Enzo ja Gud det är jätte svårt😄. Hoppas ni kommer överens om nått👍

2014-04-09 @ 16:42:48
Postat av: Micaela

Hej några namnförslag :)
Christoffer
Benjamin - Benji
Anton
Melker
Charlie
Jag tycker Benjamin klingar mest in på eran familj :) och Benji som smeknamn :)

2014-04-09 @ 16:45:24
Postat av: Helena H

Inte lätt detta med namn inte.... :/
Nu skriver jag min uppfattning av de namn du räknat upp här. Ta det inte på fel sätt, ni väljer ju det namn som passar er familj iaf och då är det ju rätt. Vad än vi andra tycker. (Och det vet jag att du redan vet ;-))
Kevin känns så likt Dewin
Colin och Nicolas känns så likt Nicole
Leandro och Anthony är lite svårt att säga på nå vis
Benjamin går bort för mig för det namnet är med i en fräck sång som sjöngs under min uppväxt i stugan
Damian känns inte som ett barnnamn tycker jag
Simon Lucas och William är så vanliga och populära nu...
Theo istället för Theodor gillar jag fast båda är helt okej
Benicio tycker jag skulle passa till resten av era barns namn. Riktigt fint namn.

Men fortfarande tycker jag ni akulle haft en liten Leon. :-)
Kram från Söderhamn :-)

2014-04-09 @ 16:46:26
Postat av: Margareta W

Håller med at det kan vara svårt att hitta ett namn som alla gillar men även kul. Jag tycker inte att ni ska välja ett alltför "osvenskt" namn typ Benicio, Damian. Jag vet att många haft problem med att få jobb m.m Jag vet långt fram i tiden men ändå viktigt.Några förslag Adrian,Anton Aron,Benjamin,Cristian,David,Didrik,Filip/Felipe,Gabriel,Herman,Jacob,Jeremias,Lucas,Mateo,Martin,Pascal,Otto,Simon,Theodor,Viktor.Mileon? håller med Andres

2014-04-09 @ 16:51:21
Postat av: Erina - mamma till paeudotvillingarna wilmer och wilma

Miliam eller Milian är ju likt dom du gilla. Mina barn heter Wilmer och Wilma. Finns massa fina namn men pojk är svårt. Hade jag fått en pojk till idag hade jag valt mellan wilde och oliwer.

2014-04-09 @ 17:06:19
URL: http://www.erinatomasson.blogg.se
Postat av: Emma

Jag tycker att Colin var superfint!
Förstår att det är svårt, ni kommer säkert på något bra :)
Lycka till :)

2014-04-09 @ 17:10:06
Postat av: Angelica

MILIAN heter min son, mycket fint namn 😊

Svar: Tycker jag också!!!
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 17:11:38
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Jag gillar Kevin och Simon mest :-D
Kram Camilla

2014-04-09 @ 17:13:09
URL: http://www.minstorafamilj.se
Postat av: Emelie -min längtan efter dig

Alla namnen var fina, men gillar Colin mest :)

Svar: Fast kanske för likt Nicole??
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 17:14:15
URL: http://www.minlangtanefterdig.webblogg.se
Postat av: Hjördis Pedersen

Varför inte Simon är ett fint namn. eller Oliver. ta ett namn som barnen har lätt för att säga. Spännande vilket ni bestämmer er för, lycka till. kram

Svar: Barnen är duktiga på alla dessa namn, haha så sim jag försöker få det att klinga ;) Oliver är för likt Olivia... Simon heter min väns son.
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 17:23:34
Postat av: Greta

Benicio är jättefint! Damian är ett av mina favoritnamn :) Colin och Lucas är sååååå fiiiina!!! Alla fyra namnen passar också bra med alla syskon! :)

2014-04-09 @ 17:30:12
Postat av: Klara Hemmed

Åh, jag känner på mig att du kommer föda vilken dag som helst! Så himla spännande :)
Jag hade inte bestämt mig för vad min dotter skulle heta helt 100 förrän hon var ett par veckor! Då hann jag känna av lite vad hon var för en liten en :)Lycka till! Vem vet, det kanske ÄR en Torgny :P

Svar: Haha, garanterar INTE en Torgny! :-D
Många har känslan att han kommer närsom ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 17:30:57
URL: http://klararara.blogg.se/gdansk/
Postat av: Greta

Och Benjamin också, som tillägg ^^

2014-04-09 @ 17:31:01
Postat av: Ellen Thålin

Vad sägs om namnet Ossian? Kan det vara något? lagom ovanligt, och det enda smeknamnet jag kan komma på blir Ossi, Osse, Ossie. Typ samma namn..

2014-04-09 @ 17:45:55
URL: http://gnellen.blogg.se
Postat av: Yvette

ALESSIO
ADRIAN
DOMINIC

2014-04-09 @ 17:56:56
Postat av: Ullis

Milo är fint!
Eller Alexander och Charlie som mina söner heter =)

På eran lista så röstar jag på Benjamin och Colin!

2014-04-09 @ 17:58:31
Postat av: Sofia

Romeo eller Valentino då? :-)

2014-04-09 @ 18:00:57
Postat av: Rebecca- Att leva som ett Maskrosbarn

Hej!
Mina föräldrar hade inga namn på varken mig eller mina syskon när vi föddes. Det var så illa med mig att jag var namnlös ett tag heheh.
Jag läser här ofta och när jag tänker namnen på dina andra barn i huvudet så tycker jag Theodor låter bäst med resten av skalan, dock är väl det ganska populärt..? Det var i alla fall det för något år sen.
Tack för en underbar blogg varje dag! :)

2014-04-09 @ 18:02:41
URL: http://rebeccaelinkarlsson.blogg.se
Postat av: caroline

Finns så många fina namn, men det e svårt. Här e någr jag kan komma på :-) : Amadeus, Rafael, Lennox, Sander, Dexter, Christiano, Benjamin, Milton, Romeo, Vincent :-)

2014-04-09 @ 18:09:45
URL: http://www.isflinga.blogg.se
Postat av: Karen

Ja känner faktiskt en som har en syster och gav sin dotter samma namn som systers. Även min dotter heter samma och vi är goda vänner med henne. Jag tyckte mest att det var gulligt att alla tre har samma namn. Hoppas ni kommer överens om något namn snart:-)

2014-04-09 @ 18:21:54
Postat av: Sofia

Romeo eller Valentino då? :-)

2014-04-09 @ 18:29:11
Postat av: Ida en snart 16 årig tjej

Lucas och William är två namn jag verkligen gillar, så fina! :)
Kram <3

Svar: De två är Andres favoriter.... :-/
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 18:30:52
Postat av: Ellinor Tärnqvist

jag gillar kevin och damian, men också nicolas och lucas =)

2014-04-09 @ 18:31:24
URL: http://piecezofme.blogg.se/
Postat av: Tyglina

Vår son var namlös tre dagar:)))) vi hade ocå tjejnamn klara men inte pojknamn :)

Svar: Vad blev det till slut?
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 18:34:16
Postat av: Lotta Englund

Några namn jag tycker är fina är
Melinda, Junie, Mili, Jaimie och Edwin.
Kram och ha det bra! :)

2014-04-09 @ 19:03:04
URL: http://lottaenglund.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Julian då?

Svar: Nää, låter som ett flicknamn 😖
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 19:04:00
Postat av: Nina

Alltid svårt med namn, gillar dock Lukas/Lucas jättemycket!

2014-04-09 @ 19:14:16
URL: http://ladynina.blogg.se
Postat av: Hannalee

Ett alternativ till Mileon/Milean kan ju vara Milton?,
Lite vanligare och inte alls konstigt, även om jag faktiskt håller med dig om att dina förslag var helt galet fina! Mileon fastnade i hjärnan kan jag lova!

Svar: Fast Milton heter våran kompis hund 😜
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 19:15:42
URL: http://hannalee.se
Postat av: Emma

hej!
Ett litet namnförslag, Cazpian! Jag tycker det är jättefint!:)
Lycka till i jakten på det perfekta namnet! :)

2014-04-09 @ 19:36:32
Postat av: Sofie

Colin eller benjamin tycker jag är jättefina namn:)
Lycka till med valet av namn till er lilla pojke

2014-04-09 @ 19:42:20
Postat av: josefin

Här kommer lite förslag :)
Dante , Vincent , Lias , Morris , Love , Casper , Adrian , Elton och Julius.

Själv har jag tre barn. Emil född 2011, Julia född 2012 och Thea född 2013.

Tittar ofta in på din blogg och tycker du verkar vara en bra och engagerad mamma. Jag är imponerad av dig!

Svar: Tack snälla!❤
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 19:43:40
Postat av: Anonym

Istället för Simon finns det ju liknande, han kanske få kompromissa liite. Simeon, Sion eller Zion

2014-04-09 @ 19:46:41
Postat av: ella

Kanske kommer ni på namnet när han väl är född. Då kanske ni tycker att han ser ut som just t ex Kevin.Vi kom inte heller överens om något namn, men när vår dotter väl var född så tyckte vi båda att hon absolut såg ut som "Miranda". Mitt förslag är fortfarande Sandro, en sammanslagning av Satu och Andres. :)

Svar: Tack! Ska tänka på det!❤
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 19:48:28
Postat av: Frida

Kanske Leonel? =)

2014-04-09 @ 20:13:29
Postat av: Malin

Simon är ändå rätt fint, gillar du inte namnet alls? Men jag tycker Benjamin eller Theodor skulle passa fint med syskonen :)

2014-04-09 @ 20:25:25
Postat av: Elisabeth

Hej!

Med tanke på vad de andra barnen heter så skulle Damian passa tycker jag.
Pojknamn verkar alla ha svårt för. Så länge ni inte kallar honom för Torgny så :-)

Svar: Eller hur, jätte svårt! Nä faranterat inte en Tirgny här inte! 😂
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 20:27:45
URL: http://babydiamond.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Benjamin , Colin och William är fina :)
Kevin är väl ganska likt din systersonsnamn?

2014-04-09 @ 20:36:22
Postat av: 7 barnsmamman

Jag tycker Lucas passar bra in i syskonskaran ;)
Gillar även namnet Theodor (Teo)
Båda namnen passar toppen ihop med ert efternamn oxå;)

2014-04-09 @ 20:45:37
Postat av: äiti neljälle

Benjamin on hieno ja sopisi teidän perheeseen:) nimien valinta on kyllä vaikeaa ja aina vaikeampaa, jos molemmat pitää eri nimistä.
Tsemppiä kovasti loppuraskauteen ja synnytykseen! Pian on Torgny kotona rakastavassa perheessä <3 Kyllä Se nimi sieltä vielä tulee, yhtäkkiä Se voi olla ihan selvä!!!

Svar: Kiitos!!! <3
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 20:48:52
Postat av: Natta

Jag gillar Theodor eller Anthony mest för att både Danilo och Jonathan har O i sig så hade ju varit lite najsigt om bebisen också haft ett O i sig :). Om ni inte kmr överrens så lägg alla namnen i en keps eller något och sen dra en lapp och se vilket namn de blir, annars tror jag nog att ni kmr kma överrens på BB när ni väl ser er fina gosse (vilket namn han passar till) :).

2014-04-09 @ 21:01:08
Postat av: Liina

Hihi, muutkin oli ehdottaneet nimiä Leon ja Adrian. Theodor on kyllä tosi kiva. Ja William. :) (Huonoin vaihtoehto on se Andresin valinta, älä kerro sille.) :D Tai ehkä niin ei saa sanoa, sulle tulee kauheasti paineita. Joten: vaikka pojan nimi olisi Torgny niin kaikki tykkäis ja rakastaisi häntä yhtä paljon. Ja koska poika olisi niin söpö ja valloittava, kohta nimi Torgny olisi todella suosittu. :D Lapsi muuttaa nimen kuin nimen söpöksi. Don't worry! <3

Svar: :-D Hihi, ihania kommentteja! :) Joo, en kerro sille ;) Stackars Torgny, muahahaha
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 21:09:27
Postat av: Amalie

Emilian
Liam
Sandro
Aiden

2014-04-09 @ 21:10:14
Postat av: Alexandra

Ärligt talat tycker ja det är helt fånigt att man inte kunde döpa sitt barn till samma som någon bekant/kompis barn. Om det nu är en vän som jag träffar väldigt ofta sku ja undvika de, men en kompis/bekant som man ser sällan så vad spelar de då för roll? Vår ena dotter fick samma namn som brorsans flickvän o de har aldrig varit några som helst problem :) Samma namn som ens egna syskon valt åt sina barn tycker ja inte man kan ta men annars är det fritt fram, haha :D

2014-04-09 @ 21:16:07
Postat av: Monkan K

Hej Satu! Mina förslag är: Vincent, Colin, Sandro (som någon annan nämnde tidigare) Samir, eller Miranda, Marcela, Melissa, Diana, Sabina, Gina, Lilo, Hoppas att ni kommer överrens om nått namn :)

Svar: Tack! Det blir en pojke, så flicknamnen går bort ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-09 @ 21:17:10
Postat av: Joanna Eriksson

Leandro tyckte jag var fiint!
Damien, Milo
Miliam, Milan är också fina namn!:)
Våra nästa kommer förövrigt nog också bli namnlös.. har så svårt o enas om de blir en pojk..;)
Jag vill så gärna ha en Alwin, Arwe eller Wilde.. Sambon håller inte riktigt med.. haha!:)

2014-04-09 @ 21:19:30
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Helena

Min förslag till er:
Lion
Rex
Mille
Matheo

Du är en grym mamma!! Jag är imponerad ;)

2014-04-09 @ 21:19:39
URL: http://emmalycka.bloggspace.se
Postat av: Elin

Jag tycker Anthony eller Leandro på eran lista skulle passa fint till de andra! Annars är Ilias ett förslag!

2014-04-09 @ 22:04:45
Postat av: Frida

Elian, Elliot eller Matheo?

2014-04-09 @ 22:07:05
Postat av: Jessica

Lauron?
En min kompis son heter så. Hade inte hört det fören då för två år sedan då han föddes. Men tycker det låter ganska bra och internationelt. De är då ännu en finsk famlj och mamman kan någon spanska. Så antar att det int betyder någo helt gräsligt åtminstone. ;)

2014-04-09 @ 22:13:05
Postat av: Anonym

Lukas är fint namn.
En blandning av Kevin och Simon - Kimon.
Lycka till med namnjakten!

2014-04-09 @ 22:19:19
Postat av: Anne

Min son heter Noel. vackert tycker vi

2014-04-09 @ 22:27:51
Postat av: Karin

Theodor är fint! STOR varning för Kevin. Mina kompisar inom förskola och skola säger så här: Förr hette problembarnen något med Y på slutet (typ Jimmy). Nu heter de flesta Kevin.

2014-04-09 @ 22:29:50
Postat av: Anja

Sander, Simo, Leevi, Lenni, Meelis, Titus, Jamil, Rufus... t.ex. :)
Eller varför inte något estnisk namn, skulle passa i er familj.. ;)
Här finns några: http://www.solnet.ee/ee/names/index.html
Lycka till med allt!
Har själv fyra barn just i samma ålder som dina, så kikar in titt som tätt här. ;)

2014-04-09 @ 22:37:37
Postat av: mamma24sju

Alexander, Adrian, Leandro, Alfons, Maximilian, Romeo, Joshua, Christopher, Joakim, Angelo, Felipe, Sander, Sandro, Milo, Amadeus, José....

2014-04-10 @ 00:17:29
Postat av: Anonym

Emilio är ett fint namn!

Svar: Japp, barnens kusin heter det:)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 06:33:19
Postat av: Nicole - tvillingmamma och nyblivna husägare

I vår familj heter vi jag mamman Nicolé, pappa Mikael och tvillingarna Milean & Jonelle !
Milean blir ibland kallad Mille, och Jonelle uttalas så klart JoNell :)

Inlogg och lösen på bloggen nicole900213
Super svårt med namn.
Leam?

Kul med så många fina barn 😃

Kramar oss!

Svar: Jätte fina namn! Som jag skrev, älskar namnet Milean <3
P.S Kommer inte in på din blogg ändå?
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 08:06:28
URL: http://llykke.blogg.se
Postat av: Astrid

Valentin är fint! :) Annars Benjamin <3

2014-04-10 @ 08:48:49
Postat av: Frida

Nimon, är fint

2014-04-10 @ 08:53:44
Postat av: Elin h

Kan han inte heta Torgny då 😊

Svar: Neeej, aldrig!!! :/ hahah
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 09:27:22
Postat av: victoria

Lennon är fint!! (sedan jag börjat läsa din blogg vill jag att min son nån gång i framtiden får namnet Danilo! :D)

Svar: Jag är också helt kär i namnet Danilo! <3
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 09:36:14
Postat av: Johanna

Benjamin <3

2014-04-10 @ 10:50:23
Postat av: Bella

Caspian eller Ilion tycker jag är fint å skulle passa in i skaran :) Du har en superbra blogg och du är er super mamma :)
kram!!

Svar: Tack snälla! <3
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 11:02:41
Postat av: Maria

Har själv en Kevin så det är min favorit av namnen.
Benjamin tycker jag också är fint, (en systerson till mig heter det), och William

2014-04-10 @ 11:56:14
Postat av: Ann-Sofie

Några namnförslag: Vincent (sonens namn),Valter,Love, Erik,Edward,Charlie, Levis,Sam,Melvin,Vilhelm,Vilmer,Ville,Willy,James,Jack,Rick,Leon,Milo,Leo,Enrico,Theo,Sigge,Valentino,Tino,Tim. Kommer inte på flera! :-)

Svar: Tackar, tackar!
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 12:25:49
Postat av: Erika

Hej . Älskar med namnet Sebastian men det heter min bror så mina två pojkar fick heta Leo och Zeb .
zeb påminner lite om Sebastian himla fint och lätt att stava:))
Kraaam å lycka till

2014-04-10 @ 13:32:17
Postat av: Martina

Jag hänger på o ger er lite namnförslag.
Benedict
Florian
Christos
Adrian
James
Charlie
Dieter
Sandro
Costas

Lycka till! Blir spännande o se vad ni väljer till slut.

Det blir helt självklart när ni mött honom. Så var det för mig o min sambo när vi fick vår dotter, Tilde. Tre år tidigare hade vi bestämt oss för att ge vår ev son namnet Marcus. Detta sa vi till alla, men när han väl föddes så insåg vi att han var en Tobias. Vilket innebar att vi fick förklara för alla att vi bytt namn...

2014-04-10 @ 17:45:47
Postat av: Nicole - tvillingmamma och nyblivna husägare

Nu fungerar det nog :)

2014-04-10 @ 18:53:47
URL: http://llykke.blogg.se
Postat av: Clara

Vincent eller Milian. På eran lista tar jag nog Kevin eller , Leandro tycker jag passar bra in i eran familj.

2014-04-10 @ 20:28:32
Postat av: Clara

Vincent eller Milian. På eran lista tar jag nog Kevin eller , Leandro tycker jag passar bra in i eran familj.

2014-04-10 @ 20:28:51
Postat av: Anonym

Theodor var såååååå fint!! och passar bra in med alla andra namn :)

2014-04-10 @ 21:10:14
Postat av: Jenny

Vill minnas att ni hade Gabriella på listan för tjejer, så varför inte Gabriel? Eller finns det redan i familjen kanske (minns inte riktigt..)? Eller Noel eller Leon kanske?

Av era förslag röstar jag på Leandro. :)
Men jag tror som många andra att namnet löser sig när han är här. Det är ju inte säkert att det/de namn ni bestämt er för passar honom när han väl kommer. Känner till en familj som hade "döpt" sin tredje son till J... redan innan födseln, men när han blivit ungefär två veckor gammal insåg de att han inte alls var en J..., utan en M.... :)

Det ska bli spännande att se vem han är!

2014-04-11 @ 01:00:12
URL: http://smyckenmedomtanke.blogg.se
Postat av: Celia

Detta är de bokstäver dina fem barn har flest av i sina namn 5 N, 4 I , 4 O, 6 A, Och då poppade det upp Ilon i mitt huvud, men det känns för kort mot de andra. Vidar eller Sander.
Jag kan tänka mig att det måste vara svårt att välja när man inte tycker lika, och det ska ju vara något som båda vill ha.
Har du testat denna "namnmaskin", där man kan klicka i vilket ursprung för att hitta passande namn? Det är en finsk sida.
http://xestia.net/nimikone/index_swe.php

Lycka till och riktigt trevlig helg!
Kram Celia

2014-04-11 @ 15:59:04
Postat av: Jenna

Jag tycker Nicolas är för likt Nicole. Men de är fint namn:)
Ser att många skrivit namn jag gillar redan, men tänkte försöka ge nå fler som inte kanske skrivits.

Liam, Samuel (eller Sam),Lion, Matteo, Kian, Levi, Love, Viggo, Nilo, River, Jamie, Zion.

Nu blev de många förslag :P fast jag tror de kommer falla sig naturligt med namnet när ni får se honom :) Jag vill passa på och önska dig/er all lycka inför förlossningen!!:)





2014-04-11 @ 16:16:07
Postat av: Greta

Ni kanske hittar ett namn som påminner er om varandra, typ ett namn från dem första filmen ni såg tillsammans :)

2014-04-11 @ 20:28:55
Postat av: Mamma till 3 gossar

Några namnförslag: Kieran, Eldon, Marius, Lias, Leon, Milo, Julius, Lennie, Marius, Elvin, Levi, Elmer, Ian, Kian, Eddy, Silas, Timothy, Thor, Elian, ...
Finns ju hur många namn som helst. Vår yngsta var namnlös i 3 månader innan vi kom fram till vad han skulle heta. =) Lycka till med förlossning!

2014-04-12 @ 21:48:35
Postat av: Sofia

Romeo eller Valentino då? :-)

2014-04-15 @ 16:09:25
Postat av: Ella

Eftersom en av era söner heter Danilo som slutar på o vilket inte är jättevanligt skulle jag tycka att namnet Matheo eller matteo skulle vara väldigt passande klingar bra med de andra syskonens namn också.

2014-04-22 @ 23:04:01
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback