Måndag och tillbaka till rutiner.

Hej alla fina läsare! ♥
Har precis kommit hem från Huddinge sjukhus där vi var på hörseltest och läkarbesök.
Hörseltestet gick supersnabbt, tror att Andres var där inne i 5 minuter med honom medans jag & Olivia lekte
(<---läs klättrade!) i väntrummet.
 
 
Hon är i den åldern att hon ska klättra överallt och undersöka allting. Så nyfiken liten dam.
Hon går runt med bestämda steg och säger glatt "Hej" till alla som hon möter och niar samtidigt. Smiley
Många stannar och pratar med henne och hon svarar bara "Ei" eller Aa-a!" och så kör hon med sitt eget språk, hon tror nog atthon snackar spanska eller något, men håll med henne bara det är enklast ;)
 
Jo, hörseltestet gick jätte bra, han hör alldeles utmärkt våran bebis.
Att vänta på barnläkaren tog en evighet känns det som. där låg han inlindad i sin filt med bara blöjan under hur länge som helst. Inte konstigt att han valde att pissa ner hela läkaren när hon skulle äntligen undersöka honom...Smiley
 
Allt gick jätte bra- vikten har vänt uppåt nu och han väger 2844 g nu och gulheten är låg och fin.
han fick en godkänt stämpel på rumpan och hem igen.
 
 
Nu är vi hemma, båda småttingarna sover och storasyskonen är på dagis. Jag tänkte att vi kunde gå ut till nån lekpark när jag har hämtat dom det är så fint väder. Hörde nånting om snö till Valborg? You gotta be kidding me?!
Känns som ett riktigt dåligt skämt?
 
Idag har jag hunnit med att ringa en massa viktiga samtal också. Försäkringskassan, BVC mm.
Ikväll ska jag på öppethus på Nicoles blivande skola, tänk att hon håller på och blir så stor, min lilla docka... att hon börjar 6-års verksamheten till hösten? Hon tar ett stort kliv framåt i sitt liv och är utan sina syskon på dagarna. Något hon inte alls är van vid. Nicole, Vanessa, Danilo & Jonathan går inte bara på samma dagis, dom går alla på samma avdelning också, och nu ska en bort. ♥ Men hon får nog snabbt många nya vänner.
 
Nu har jag förresten skickat över lite bilder från Andres mobil till daton, så jag ska bjuda på den och börja skriva på min förlossningsberättelse också. :)
 
En glad Olivia imorse:
 
 
Nu ska jag plocka fram nya kläder till henne, hon spillde ut Fanta på sig i bilen och sover nu bara med blöjan på.
Typiskt, så fort jag sätter mig ner går ögonen i kors och jag kan typ somna sittandes.
Kanske jag hinner ta mig en liten powernap innan hämtning? ;)
Trackback
RSS 2.0