LÅNG fredag & påskmiddag

Låååång fredag- tell me about it.
Speciellt när man vaknar klockan 6 på morgonen. När jag var liten trodde jag på riktigt att just långfredag var en fredag som var längre än alla andra fredagar. Och det har verkligen känts så idag.
 
Idag har vi varit i Handen C och grabbarna bus har blivit klippta.
Vi har ätit påskmiddag och bara vart hemma. Japp, vi har ätit påskmiddag idag, det blev en fin påskbuffé så att alla har fått ta det dom ville. Till efterrätt blev det tårta och en massa jordgubbar.
Tagit fram liter påskpynt har vi också gjort.
 
Alla barnen har egna kycklingar.
 
Fina grabbar har fått håret klippt. Dom älskar att sitta i frisör racerbilen, jätte duktiga. ♥
Som ni ser så behövdes det... ;)
 
Jonathan ♥
 
Danilo ♥
 
 
Nu har vi satt på en film som vi ska kolla på. 
Olivia är dock vaken och ni vet väl hur det blir då.... Hon ropar på mig eller Andres hela tiden och kommer vi inte direkt så ska hon komma och ta våran hand och säger "mano" (hand på spanska) och dra oss dit hon vill....
Lill bossen.
 
 
Nu ska jag hämta välling till lill bossen, så hon lugnar ner sig, snart är det hennes sovdags.
Vi hörs mera imorgon, nu finns det ingen ro att sitta här med alla vakna.
Nu står hon och drari mig igen "Titta, Liiah!" "Äkkii"(det sista betyder "snabbt eller skynda")
 
Ha en fortsatt fin kväll allihpa, och GLAD PÅSK på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JOHANNAOFSWEDEN ★

Åhh vad söt klänning hon har! :)

2014-04-18 @ 20:56:34
URL: http://johannaofsweden.blogg.se/
Postat av: Therese

Glad påsk på er också! :)

2014-04-18 @ 21:15:03
URL: http://Unaangelita.se
Postat av: Lisa

Måste bara fråga, hur funkar det om barnen säger något på spanska till dig eller finska till Andres? Eller har dom lärt sig vilket språk dom ska använda beroende på vem dom pratar med? :)

Svar: Ja dom vet precis vem som kan vilket språk, förutom Olivia då :)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-18 @ 21:46:35
Postat av: mummu till mybabydolls.blogg.se

Va fina pojkarna blev.Lilla Liiah mummun rakas.♡

2014-04-18 @ 21:47:11
Postat av: Annster

Så fina frisyrer :)

2014-04-19 @ 00:36:49
URL: http://annster.se
Postat av: Tommy

Glad påsk om jag inte redan sagt det :)

2014-04-19 @ 02:31:12
URL: http://tomatens.blogg.se/
Postat av: Tommy

Glad påsk om jag inte redan sagt det :)

2014-04-19 @ 02:31:12
URL: http://tomatens.blogg.se/
Postat av: lejoninnan-52

Glad Påsk vill jag också önska till hela familjen.
Fina pojkarna blev.
Vad häftigt att barnen använder flera språk. Är de trespråkiga helt eller använder de sig bara av olika ord ?

Hälsningar Skåneland

2014-04-19 @ 05:11:25
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback