Kväll i vårt hus

Onsdag kväll och jag ligger i sängen och har precis tittat på Kardashians. 

Har gått igenom era kommentarer och förslag om namn, vad roligt att ni tar er tid och engagerar er! :)
Det ÄR riktigt svårt med namn, och speciellt då pojknamn. Och så ska dom ju funka på både svenska, finska och spanska. (Gör ju saken såå mycket enklare, visst?)

Jag vet varken ut eller in, men det löser sig nog ändå ;) Bara det inte blir jag som ska ge mig den här gången också..
Vi får se hur han ser ut, så kanske namnet är självklart? Eller inte. Haha..

Många känner på sig att det inte kommer att dröja så länge innan han kommer? Min mama sa det idag, Andres sa det igår att kanske en vecka, så är han här... Jag tror också att han kommer tidigare. Jag hoppas bara att han väntar tills vi kommer in för igångsättning?
På måndag ska vi till Huddinge för samtal och då får vi nog ett datum! 
Cant wait!
På fredag ska jag till min "vanliga" MVC.

Idag efter dagishämtning har vi tagit det lungt. Det är svinkallt ute och det har regnat, blåsit och t om snöat (!!!!) hela dagen så jag hade inte lust att ta mug ut alls. Vi har badat, barnen har lekt & bråkat, ätit och tittat på film ihop tills det var sovdags.

Grabbarna bus ❤❤

Tjejligan äter glass efter middan ❤

Filmdax!


Olivia stod nog och tjatade om mera glass vid frysen när jag tog bilden... :) 

Nu ska jag lägga ner mobilen... Ögonen går i kors när jag mobilbloggar.

Imorgon kommer en bildbomb!

Besitos!/Satu



Kommentarer
Postat av: Therese mamma till Alicia och Tindra

Hej!
Råkade av en slump hamna här på din blogg.
Verkligen jätte fin blogg :) och jätte fina barn.
Det är alltid kul att hitta nya bloggar att läsa.
Med vänlig hälsning/ Therese

2014-04-09 @ 22:05:45
URL: http://youremyangel.blogg.se
Postat av: Annster

Inte lätt med namn :)

2014-04-09 @ 22:07:54
URL: http://annster.se
Postat av: Putzi

Ett litet försenat men Stort Grattis till era fina killar på födelsedagen =)

2014-04-09 @ 22:46:48
URL: http://putzisblogg.blogspot.se/
Postat av: Lotta med fyra...

Ett litet namnförslag! -Philippe :)

2014-04-10 @ 01:21:25
Postat av: mamma till william och wilma

Godmorgon..Söta bilder på söta barn.Ha en fin torsdag..kram

2014-04-10 @ 07:06:59
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Joanna Eriksson

Ååååh, vad spännande!! Det är verkligen nära nu för er.. Jag är avis,känns ju som en heel evighet tills det ens börjar närma sig för oss!;) haha..

Visst har du fått alla prematurt va?

Kram

2014-04-10 @ 12:20:55
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hei Satu!
Yksi lukija Suomesta ilmoittautuu ;) Olen lukenut blogiasi varmaan vuoden verran, mutten ole aiemmin kommentoinut. Itsellä hirmuinen vauvakuume, eikä nämä sinun ihanat kuvat perheestäsi yhtään auta asiaan! Vielä pitää poikaystävän kanssa keskustella ennen kuin mitään aletaan yrittämään :)
Oikeastaan halusin vaan kertoa, että ihanaa ja aurinkoista blogiasi on mahtava seurata ja kiva kun jaksat kirjoitella niin usein! Paljon onnea tulevaan vauva-arkeen!
P.s. yksi nimiehdotus voisi olla Samuel (toimii kaikilla kielillä).
Hyvää kevään jatkoa ja terveisiä Helsingistä!
-Lotta

Svar: Voi kuinka kiva että kirjoiit! <3 Aina yhtä kivaa kuulla lukioilta :)Samuel on hieno nimi, pistän muistiin ;)

Hyvää kevään jatkoa <3
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-10 @ 12:40:01
Postat av: Alexandra

Ja med tanke på att du fött de andra före BF är det ju mer sannolikt att bebin kommer vilken dag som helst :) Du hann in i tid då Olivia föddes? Hur långt har ni till förlossningen? Håller tummarna att allting går bra.

2014-04-10 @ 23:26:54
Postat av: Sienna

Hej jag tycker att bebisen(Torgny) ska heta Dante, Ossian eller Alessio , tre fina namn enligt mig! är nyfiken på vad det blir tillsist:) Namn är ju både roligt och svårt.. Finns så hiiiimla många fina men sen är det ju precis som du skrev smeknamn eller andra som heter det, uttal osv. som gör att man kanske ratar vissa ändå. så krångligt. Lycka till i namnsökandet!! :)

2014-04-11 @ 01:23:32
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback