Hjärntvätt, sängar & napp

God morgon lördag! ♥
Bebis och Olivia sover, så jag passar på att sitta här vid datorn en stund. Så mycket roligare (och snabbare!) att blogga via datorn än mobilblogga. Nicole och Vanessa är helt inne i någon lek, så kul när dem leker fint och inte bara tjaffsar och bråkar. Andres åkte iväg med Danilo & Jonathan, dom ska tippa och lämna in min mobil för att få ett kostansförslag på hur mycket det skulle gå på att laga den.
 
Denna morgon har vi suttit och tittat på våran lille son och försökt bestämma ett namn åt honom.
Det börjar liksom bli dags nu känner vi!
Andres försöker hjärntvätta oss att det ska vara en Simon, haha...Smiley
Häromdagen köpte han såna där ballonger med namnet Simon på som han gav till barnen att leka med, och våran första morgon hemma väckte han oss med en låt där dem sjunger om just Simon, nån spansk folksång.
 
 
När pappan i huset skulle sätta upp hans spjälsäng häromdagen så upptäckte han att den var trasig. (Danilos gamla)
Botten på sängen var trasigt och den gick inte att skruva den. Så han drog iväg och köpte en ny. Och kom hem med en resesäng också som tår i vardagsrummet nu, där han får sova på dagarna så att vi har koll på honom och han slipper att sova ensam i rummet.
Ni tipsade om att ta in en vagn och ha bebis där på dagarna och jag tänkte på det, men det skulle inte funka här hos oss. Dom skulle klättra på hjulen och peta på bebis eller dra i handtaget så hela vagnen skulle rasa.
Vi har haft resesäng till våra små inne förut och det har gått jätte bra, ingen kommer åt honom.
 
Storasystrarna vaktar ♥
 
 
Ni ser att han suger på napp- det var en hit från första stund jag stoppade in den! Och han vill inte släppa den heller. Helt perfekt när han bara vill snutta ju!
 
 
Idag ska vi tillbaka till Huddinge för 3-dagars proven. Dom ska väl ta de där PKU-proven antar jag.
Stackars våran lille bebis... ♥
 
Jätte tack ska ni ALLA ha för era gratulationer, det värmer och uppskattas. ♥
Vi mår alla jätte bra och njuter av att ha en liten bebis här hemma igen. Barnen är lite otåliga ibland, dom vill så gärna hålla lillebror hela tiden och frågar titt som tätt när han ska vakna. ♥
Smiley
All kärlek till er fina läsare, hoppas ni har en bra helg. ♥

Kommentarer
Postat av: ella

Smart av Andres med namnballongerna! ;) Köp du ngt med ditt favvonamn på.........Gärna med storasyskons favvomotiv/färger på så kan de lättare påverkas. ;) Han är så fin, lillebror. Hoppas ni kommer på ngt namn snart. :)

2014-04-26 @ 11:32:51
Postat av: vanessa

mysigt :)))

2014-04-26 @ 11:35:21
URL: http://nattstad.se/vanessaandersson
Postat av: Annett

Alltid lika kul att läsa din blogg och bli uppdaterad på vad som sker i ert liv. Underbara bilder på era underbara barn. Men vad ska nu den lille heta? Förslag Charlie, Leo, Colin, Melvin, Alvin, Elion, Elton, Eliot.

2014-04-26 @ 11:39:29
Postat av: Greta

Jag tycker han ser ut som en liten Liam eller Linton! Han är för söt :)

2014-04-26 @ 12:01:49
Postat av: Elaine

Stort grattis till hela familjen. Jag tycker faktiskt att det ser ut som en liten Simon. Hur söt som helst. Kram

2014-04-26 @ 12:33:00
Postat av: Lene

Han passar som en Kevin !

2014-04-26 @ 13:15:21
Postat av: Emelie

Grattis till er son/bror!!!!
De namn som först dök i mitt huvud var Julian (tycker det är jättefint) Noah (också en favorit) och Milo

Lycka till med allt, jättefin och intressant blogg!

2014-04-26 @ 13:37:29
Postat av: sanne

Stort grattis! Blir så bebis sugen när jag läser... jag har två st just nu ett heltidsjobb och ett renoveringsobjekt som vi fixar själva när tid finns... men om några år kanske...

2014-04-26 @ 15:33:20
Postat av: Anette

Men så söt bebis och fin familj du har! Simon tycker jag inte passar ihop med de andra barnens namn. Vad är ditt favoritnamn? Ha det gott ♥

2014-04-26 @ 16:30:14
Postat av: Anette

Men så söt bebis och fin familj du har! Simon tycker jag inte passar ihop med de andra barnens namn. Vad är ditt favoritnamn? Ha det gott ♥

2014-04-26 @ 16:30:45
Postat av: Anonym

Hej och stort grattis! Inget påhopp eller så och du vet kanske det redan men läste att du försökte amma denna gång och då kan bebisarna få det svårt med just amningen om de får nappen så tidigt ( sa dem till oss och kompisens bebis blev helt nappförvirrad och amningen sket sig på ett tag) bara ett tips om du inte redan vet. Ha det fint!

2014-04-26 @ 16:57:49
Postat av: Namn

Tycker verkligen han ser ut som en Lucas!

2014-04-26 @ 17:11:41
Postat av: mormor

Grattis igen! <3 vilken liten sötnos! Precis som sina fem syskon <3

2014-04-26 @ 17:27:58
URL: http://birgittaxelsson.wordpress.com
Postat av: Emma

tycker han liknar en Benjamin :)

2014-04-26 @ 17:30:39
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Emma Runqvist

Haha, inget stöd direkt men jag håller med om Simon - jag har kämpat som en idiot för att få min sambo att gilla det namnet, men inte lyckats än. Få se om tredje barnet blir en pojke också, då tänker jag försöka igen! :P

2014-04-26 @ 19:30:25
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Emma Runqvist

Haha, inget stöd direkt men jag håller med om Simon - jag har kämpat som en idiot för att få min sambo att gilla det namnet, men inte lyckats än. Få se om tredje barnet blir en pojke också, då tänker jag försöka igen! :P

2014-04-26 @ 21:52:20
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Agneta

Grattis till eran lilla pojke så söt han är man blir ju bebis sjuk :)

2014-04-27 @ 21:57:04
URL: http://metrobloggen.se/falea/
Postat av: Anonym

Benjamin, Vincent, Theodore, willgot,William, melwin, Adrian

2014-04-29 @ 20:26:44
Postat av: Monica

Tycker också Simon! Ni kommer nog på det rätta snart...

2014-04-29 @ 21:27:45
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback