♥ Första mötet ♥

Både Olivia och Bebis sover nu så jag hinner sitta vid datorn en stund :)
Andres och grabbarna är iväg och handlar lite inför ikväll.
 
Igår var vi superglada att få åka hem så pass snabbt från BB. Bebis fick godkänt på allt och vi ska tillbaka på kontroller på honom imorgon. Vi packade ihop oss och åkte iväg. Första stoppet blev Baby Proffsen där vi hämtade ut vagnen. Jag ääälskar den! ♥
Försökte kika efter en vagnleksak, men hittade ingen fin så det blir nog att jag kikar runt på nätet.
 
Andres stannade och köpte med sig glass och sen parkerade vi bilen, slängde in våra väskor och promenerade till Mummu & Puua där resten av syskonskaran var.
Jag fick en snabb kram och sen var det bara bebisen som gällde ♥
 
Olivias reaktion var den mest spännande att se.
Hon satte sig i vagnen bredvid sin lillebror och tittade nyfiket en lång stund på lille knytet bredvid.
Tills han började gråta.
Olivia klarar inte av när någon gråter. Hon blir helt knäckt och jätte ledsen själv. Såklart började hon också gråta och hulkade och krokodiltårarna bara rullade nerför kinderna. Hon grävde sitt ansikte i sin pappas hals och var jätte ledsen.
 
 
Ni ser ju...
Och herregud vad Olivia känns stor nu!!! Min jätte bebis. ♥
Sen när bebisen var lugn igen så gick det mycket bättre.
Alla syskonen fick hålla i lillebror hos Mummu och Puua. Brorsan med barnen Emma & Sebastian kom också förbi och gosade med bebis. Jag tog bilder, men med Andres mobil så dom kommer lite senare ;)
 
Alla ville köra vagnen när vi skulle promenera hem igen.
 
 
Alla syskonen har längtat så mycket efter honom, och är så glada och stolta.
Ingen svartsjuka ännu, men det kan ju komma lite senare också.
 
Danilo & Jonathan ville hålla i lillebror hela dagen igår... Så stolta! ♥
 
 
Olivia ville också hålla i "vauva" som hon kallar honom (<--- bebis på finska)
 
 
Och sen så drog hon av honom strumpan, han blev ledsen och började gråta, och vad gör Olivia då...?
 
Gråter också såklart! Smiley
När han är tyst och lugn går det bra, men gnäller han lite så gillar Olivia inte alls situationen.
 
Syrran och svägerskan kom också förbi och pussade på nya familjemedlemmen.
 
 
Jag är så ledsen över kvaliten på bilderna...Smiley
Jag jobbar på det, så fort jag har pengar sparade så köper jag mig en ny systemkamera och tar en jädrans massa fina bilder igen! Smiley Det var riktigt dålig timing att kameran och min mobil gick sönder precis nu!!!
Men bättre med dessa bilder än inga alls, eller hur? ♥

Kommentarer
Postat av: Mia från skåne

Så söt han är!
Kul att du uppdaterar oss :-)
Mys nu riktigt ordentligt i helgen!

2014-04-25 @ 11:38:01
Postat av: Kristiina

Grattis igen😍. Vilken Lycka och så fina ni är alla❤️❤️. Ser fram emot att fortsätta följa dig och din familj. Tusen Tack för att jag får följa dig i din vardag. Va rädd om er😍❤️.

2014-04-25 @ 11:38:56
Postat av: Therese

Han är så otroligt fin, precis som alla era barn!
Är nyfiken på vad han ska heta bara, ser inte riktigt ut som en Torgny måste jag säga haha :)
Kram

2014-04-25 @ 11:41:42
URL: http://Unaangelita.se
Postat av: Laila

Så underbara de är 💜 Grattis ännu en gång. Tycker han ska heta Benjamin :)

2014-04-25 @ 12:06:25
URL: http://loulousmamma.se
Postat av: nathalie - mamma till charlie <3

men guud vilken underbar sötnos <3.

2014-04-25 @ 12:09:06
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Rebecca

Varför inte döpa lilla Torgny till Lillebror! Det vore jättesött! Annars ligger min röst på Theodore! ;)

2014-04-25 @ 12:10:17
Postat av: Mallan

Vad fin han är, stort grattis igen :)

2014-04-25 @ 12:19:03
URL: http://mallanolsson.devote.se
Postat av: Putzi

Åååååå så gulligt <3
Kram

2014-04-25 @ 13:22:24
URL: http://putzisblogg.blogspot.se/
Postat av: Suzanne Walker

Så fina bilder på Torgny och Olivia! Han kommer nog alltid vara en Torgny även om han får annat namn.

2014-04-25 @ 13:22:39
URL: http://drakkvinnan.bloggplatsen.se
Postat av: Katta

Grattis! Det är första gången jag skriver en kommentar fast jag har följt dig i flera år.Tack för en bra blogg och för att du delar med dig av din vardag! Katta

2014-04-25 @ 13:32:10
Postat av: Margareta W

Nä "Bebis" kan han ju inte heta. Jag tycker Mateo-Theo-Theodor eller Adrian.
Ha nu en trevlig helg hela familjen hoppas att du får lite lugn också. gissar att hela släkten vill komma och "klämma "lite på gobiten.

2014-04-25 @ 14:35:16
Postat av: Emma

vad är de för vagn?

2014-04-25 @ 15:03:36
URL: http://www.mammatillbenjamin.blogg.se
Postat av: Mummu

Va söta Olivia o Benjamin är 😀😀❤️👍

2014-04-25 @ 16:56:47
Postat av: mamma24sju

Mycket känslor för Olivia....måste ju vara en stor omställning att inte vara minst längre. Hoppas att ni kommer överens om ett namn snart, min minsta var flera veckor innan vi bestämde oss. :-) Det är inte lätt det där....och för varje gång är det fler viljor dessutom.

2014-04-25 @ 16:58:14
Postat av: Kristina

Stort grattis än en gång , så fin han är ❤️💙. Våra pojkar heter faktiskt lillebror i andra namn , Franz Mikael Lillebror och Fenix Mikael Lillebror ;), hoppas ni hittar ett gemensamt namn snart 😃. Lycka till och varma kramar . Kristina en skånetös

2014-04-25 @ 21:04:03
Postat av: Kristina

Hmm blev lite fel där 😁😉, Lillebror Franz Mikael och Lillebror Fenix Mikael skulle det ju vara , valde det namnet eftersom de är just lillebror båda två ❤️😃

2014-04-25 @ 21:06:52
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Härliga bilder :-D
Fin vagn ..ler..
Hör gärna vad du tycker om den sen ..
Kram Camills

2014-04-25 @ 22:25:06
URL: http://www.minstorafamilj.se
Postat av: Mummu

Tack Laila, vist är Bejamin ett jätte fint
namn....han ser ju ut som Benjamin .. Satu o Andres
Kan ni också förstå de. 👍😊

2014-04-25 @ 22:31:30
Postat av: Anki

Så söta foton när bröderna o Olivia håller sin lillebror. Jag tycker att dina foton är hur bra som helst ;-)
Önskar er en skön helg för det ska jag ha ;-)
Kramar från Skåneland

2014-04-26 @ 02:16:32
URL: http://jankils.bloggplatsen.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback