Förberedelser inför kalas...

Söndag förmiddag och kalas förberedelserna är i full gång.
Jag är ledsen över den dåliga uppdateringen igår, men igår var en dag då vi verkligen hade fullt upp.
 
Danilo och Jonathan fyller 4 år på tisdag och igår hade vi kalas på ett Lekland för dem med deras kompisar.
Skönt att slippa ha det hemma. Nu fick barnen springa av sig och busa och sen blev vi serverade uppe i discorummet och vi slapp städning och allt, haha, vilket var det bästa enligt en pedant perfektionist som mig! ;)
 
När vi kom hem igår drabbades jag av ett migränanfall och låg utsliten på soffan.
Efter en alvedon, kort vila och ett bad mitt på dagen kändes det OK igen och jag satte igång med att baka 4 st tårtor för idag. Även 4 plåtar muffins... Blev klar precis när Gladiatorerna skulle börja, så hela dan gick så fort.
 
Nu har Andres tagit med sig Vanessa & Danilo och handlar det sista som glömdes. Såsom bitsocker och fler engångstallrikar.
Olivia sover och resten av gänget tittar på film så länge.
 
Jag tog fram våran "party- påse" imorse. Där lägger vi allt som blivit över efter varje kalas, så man kan hitta lite gott och blandat där- engångs tallrikar, muggar, bestick, ballonger, ljus, godispåsar, inbjudningskort, serpentiner och ballonger. osv.
 
Där fanns också sånna där.... vad heter det, som man visslar med?
 
Barnen vart glada och blåste för fullt.
 
Vanessa & Nicole hjälpte till att göra tårtorna igår ♥
 
Tadaa!
 
Jag gör likadana tårtor år efter år, till alla i familjen som fyller år, hoppas det smakar ändå ;)
 
Idag ska vi ha våra familjer här för fika.
Först kommer Andres sida av familjen. Känns konstigt att säga så. Men ja, först kommer då "Gonzalez släkten" och senare kommer "Nordling släkten" Smiley
 
Vi får ta det i två omgångar eftersom båda har stora familjer, och vi vill ju kunna umgås med dom också. ♥
 
Nu har vi blåst upp alla ballonger och satt upp dem i köket och ytterdören.
Jag ska duka bordet strax, det hela går i Monsters Inc tema och ballongerna är med piraterna på :)
 
Lite fix kvar, men det ska vi nog hinna med :)
 
Nu ska jag fixa till detta face också så att jag inte skrämmer gästerna, hahahaa...
Jag ska också börja med gårdagens kalas inlägg med alla bilder.
 
Förresten- domen för min systemkamera?
Det kostar över 900 kr att bara skicka iväg den. BARA för att skicka!!!
Sen ska dom ju undersöka vart felet ligger... och sen ska dom försöka åtgärna det också. Lägg på några hundralappar så får jag ju en helt ny kamera!! Jätte roligt... Jätte bra timing såhär vid födelsedagar och barnafödanade...? 
jag gråter floder för det, saknar min kamera och jag hatar att ta bilder med min mobil, den är så dålig... Smiley
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Tårtorna ser goda ut! :). Jag skulle nog ha köpt en billigare kamera tillsvidare och en systemkamera senare om jag hade varit i samma sits. :)Ha en bra dag, kram!

2014-04-06 @ 11:35:14
Postat av: Gunilla

Oj fullt upp.. Hoppas du kan få lite vila sen!! Tycker inte alls att korten är dåliga!!!

2014-04-06 @ 11:47:26
Postat av: Linn

Vad kostar det att ha kalas på leklandet?

2014-04-06 @ 15:09:52
Postat av: Tommy

grattis :)

2014-04-06 @ 16:57:36
URL: http://tomatens.blogg.se/
Postat av: Camilla 33 år och 10 barnsmamma

Vad roligt..hoppas ni hade det kul :-D
Tårtorna såg jättegoda ut :-D
Kram Camilla

2014-04-06 @ 19:23:31
URL: http://www.minstorafamilj.se
Postat av: Greta

Gud vad synd med kameran! Då är det ju nästan värt att köpa en helt ny, det finns säkert någon som tom är billigare än vad reparationen blir!

2014-04-06 @ 19:53:13
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback