Fix i Olivias rum & annat babbel

Cheez! En bomb har verkligen slagit ner i Liiahs rum (<--- Olivias- hon kallar sig själv för Liiah)
Jag har flyttat in lillebrors byrå i hennes rum och plötsligt blev det jätte trångt och grejer överallt. Jag gillar inte det.
Jag gillar öppna ytor med så få grejer som möjligt.
 
Nu har vi tagit tag i det... såhär såg det ut innan:
 
 
Jag flyttade ut en Prinsess hylla och en dockvagn. (Både Nicole & Vanessas dockvagn har fått stå i Olivias rum.)
Andres ska ta ner prinsess hyllan ner till förrådet, kanske den kommer till användning igen när vi har lite mera plats ;)
 
Såklart skulle Liiah undersöka och klättra i allt...
 
Sen satt hon där och kunde inte ta sig ut själv, så hon ropade "Mamma, mamma, mammaaaa" varje minut, för så fort jag tagit upp henne så klättrade hon i igen..
 
Nu ser rummet mycket bättre ut!
 
Olivias säng och lillebrors byrå med lite av hans saker på...
 
 
Olivia var vaken från 1 till 3 på natten, jätte ledsen. Ville inte ha napp, ville inte dricka.
Jag fck klappa på hennes goa kinder och då höll hon sig lugn. Så fort jag skulle smyga ut så vaknade hon och grät igen. Hämtade lite alvedon och nässpray till henne och så somnade hon till slut...
 
Glad som vanligt var hon idag! ♥
 
 
Andre var tvungen att åka till jobbet idag. Tidigt. Så jag & Olivia lämnade järngänget på dagis.
Det dröjer dock alltid en bra stund att komma därifrån när lill snuttisen är med. Hon ska gå in och kolla på alla saker, sen går hon vidare till lilla avdelningen och fixar och donar.
 
Igår satte hon sig där och började rita.
 
 
Imorse skulle hon vara ute och utforska lite...
Men tuff är hon inte. Så fort jag säger "Hejdå Liiah, nu går mamma" så vänder hon på klackarna och ropar efter mig och kommer. ♥ Men hon vill gärna testa mig.
 
Några har undrat vad Andres jobbar med. Kort och gott: Inom bygge. Dom gör jobb för både företag och privatpersoner och just nu har dom gjort mycket stängsel. Det är flexibelt och dom styr över sina tider mycket själv. Ju snabbare dom gör ett jobb, desto snabbare kan dom påbörja ett nytt. Eftersom jag är sjukskriven så har han varit hemma mycket på vardagarna med mig och Olivia och väljer att jobba vissa helger och andra tider när jag har hjälp från annat håll. 
 
Bytte lakan i våra sängar- så trist och tråkigt göra, men känslan av att lägga sig på rena sängkläder är bland det bästa. ♥ Då älskar Olivia att busa på sängen och kastar sig omkull och leker apa.
 
 
Nä nu ska jag ta fram min systemkamera och göra den redo för att lämna in för reparation. Hoppas domen inte blir alltför hård, för nu känner jag att jag verkligen behöver den!!
Snart fyller Jonathan och Danilo 4 år och bebis ska ju komma om några veckor... Jag behöver ta bra bilder istället för kassa mobilbilder!! Buhuuu! :(
 

Kommentarer
Postat av: Tommy

blev väl bra det där :)

2014-04-02 @ 14:25:40
URL: http://tomatens.blogg.se/
Postat av: Kelly Andersson

Vad fin blogg du har!
kika gärna in min och följ min resa som 17 år och Gravid för första gången med min dotter Hailey som planeras titta ut i augusti.

www.nattstad.se/kellyandersson

2014-04-02 @ 16:15:07
URL: http://nattstad.se/kellyandersson
Postat av: ML

Var kommer mattan iffrån? Superfin.

Svar: Tack! Den är köpt på Rusta! ;)
Me & My Baby Dolls & Gravid

2014-04-02 @ 19:15:47
Postat av: Kvartettmamman

Sötlök ♥

2014-04-02 @ 21:23:08
URL: http://kvartettmamman.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback