Nu är det klippt

Förra söndan, när Andres fyllde år tog hans syster Milka ( <--- Ela) med sig saxen för att klippa tjejernas hår.
Jag klippte dem själv lite förra våren, om jag inte minns helt fel, men saxen var inte vass så jag klippte inte så mycket som det hade behövts. Ela är frisör till grunden så jag kände att tjejerna var i goda händer.
Vi hade pratat om det här innan och dom var helt med på det. Förrän det var dags.
 
Ni vet ju hur Nicole är, det är drama queen nummer ett och såklart började hon gråta stora krokodiltårar och aaaallt var ju så hemskt och eländigt nu när hon behövde klippa sig.
 
Jag mutade med en stor godispåse. Thats me! Jag brukar köra med mutor, eller- belöningar, rättare sagt. Hihi..
 
Jah... ni ser ju hur tuuft livet kan vara för en 5-åring.
 
Sen var det Vanessas tur och ni vet ju henne också, hon är en tuffing, en cool tjej som bara satt där tills det var klart.
 
Nicoles hår var jätte risigt på topparna, så det behövdes ett klipp på ca. 7 cm för att få bort allt det risiga.
Vanessas hår var bra, men skulle syrran, så skulle hon, så där blev det verkligen bara topparna.
 
Bådas hår blev jätte fint och ser mkt tjockare ut nu.
Förresten, min toning gick också jätte bra- varför har jag inte tonat tidigare?
 

Kommentarer
Postat av: Camilla ♥ 130510

Naaw lilla Nicole <3. Men om Vanessa varit först så Nicole sett att det inte var så farligt kanske det går bättre nästa gång? Bara en tanke :)

2013-09-26 @ 10:51:26
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Helena H

Har inte tjejerna klippt sig hos frissan nångång, är det bara grabbarna? Försökte komma på om jag sett nån bild om det men kunde inte komma på det...
Går förhoppningsvis lättare för Nicole nästa gång nu när hon iaf såg att det gick bra.
Kramar i massor till Nicole som överlevde klippningen, och såklart till Vanessa med! :)

Svar: Nope, bara grabbarna. Vi har en massa frisörer i familjen, så där brukar det toppas. Men tjejernas hår har jag klippt en gång tidigare, så det här vara bara andra gången :)
Me & My Baby Dolls

2013-09-26 @ 12:16:21
Postat av: Camilla ♥ 130510

sv: Tack :D Ibland fyndar man :D. Vi mår kanon :). Nja än så länge är allting fortfarande väldigt grönt.... Men snart skiftar det väl. Kram

2013-09-26 @ 16:43:58
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Emma

Kan du inte lägga upp före och efter bilder på tjejernas hår? :)

Svar: Hehe, det syns ingen skillnad, Vanessa klippte sig bara ca. 3 cm, och Nicole kanske 7, men båda har långt hår fortfarande :)
Me & My Baby Dolls

2013-09-30 @ 22:46:30
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback