KALAS !

Igår fyllde Andres år, och vi ordnade lite kalas för honom.Under lördagkvällen stod jag i köket och bakade 4 plåtar bullar och gjorde 3 tårtor.
Jag fick också hjälp såklart, av barnen. Jag brukar göra allt själv då jag tycker att det går mycket snabbare, men nu är (åtminstone) tjejerna stora nog att verkligen kunna hjälpa till. Och dom tycker att det är super roligt ju.
Danilo & Jonathan fick också vara med på något hörn och lägga på äppelmos på tårtan, men det gick väl sådär då dom tryckte för hårt så tårtbottnet höll på att gå sönder...

Vanessa & Nicole var dock jätte duktiga, dom skalade och skärde bananerna, la dom på tårtan, la på ananas och dekorerade en tårta var.

Jag hade skickat sms till allihopa om kalaset, och dom som kunde komma skickade och ringde vi till och berättade om Jonathans vattkoppor. Diego & Shabnams son Robin har inte haft vattkoppor ännu, så dom ville att han skulle få det. Återstår att se om ca. 12-16 dagar. Smiley
Det var fullt hus här hos oss igår, jätte roligt!
Andres var så glad för alla presenter och alla som kom ihåg honom. Tusen tack att ni kom!

"Min tårta"

Såklart sjöng vi på spanska, finska och svenska dagen till ära, hihi

Andres med sin syster Ela (och käppen från Mummu och Puua)

Tusen tack Hazal för all hjälp med att plocka och städa, du hade verkligen inte behövt!
(Helt plötsligt så stod hon i köket och fixade och donade)

Hazal & Javi

Fernando med Danilo

Fernandos tjej Hanna

Jonathan & Robin äter lite tårta :)

Shabnam, Olivia & Diego

Lek i grabbarnas rum..
Jonathan busar med Fernando

När det bara var Diegos familj kvar så blev vi hungriga och Andres åkte iväg för att köpa pizza.
Han beställde nån kebabpizza som var inbakad, såå god! Den måste jag komma ihåg att beställa nästa gång ;)

Emma tog hand om barnbordet Smiley
En riktigt lyckad dag!
Ela klippte tjejernas hår, men det blir i ett annat inlägg, nu ska jag sätta på kaffe till min stora älskling.

Som tur var kom Emma hit efter skolan, så hon lekte med Jonathan och Olivia sov medans jag sprang iväg och hämtade syskonen.
TACK Emma hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Hazal

Det var så mysigt! Tusen tack för allt , smakade jättebra! Pussar <3

2013-09-16 @ 17:42:05
Postat av: Alex- mamma till 3

Är Nicole någon som inte gillar att ha byxor/tights på sig? Min 6 åring vägrar totalt att ha på sig det när hon är hemma..
Tack för att du delar med dig av ditt liv, du har underbart söta barn!
Kram.

2013-09-16 @ 18:23:26
Postat av: Karolina

Härliga kalasbilder! Synd att jag missade det! Gratta Aatu igen jätte mycket! Pusu beso

2013-09-16 @ 20:13:44
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Veronica, Mamma till 4livliga!

Vilken underbar dag! Du verkar ha så härliga människor runt om kring dig<3

2013-09-16 @ 22:20:38
URL: http://4livliga.blogspot.se
Postat av: Marie

Grattis till Andres, vad trevligt ni hade det. Dina barn är så fina

2013-09-17 @ 14:48:54
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback