Fredagen den 13:e

Smiley Jaigs! Idag är det den berömda fredag den 13:e.
Tror ni på skrock?
Jag vet inte riktigt, men jag brukar lägga denna dag i minnet och tycka att den är lite läskig.
 
Jag tog precis nytt kort till min nya header, gillade ni den?
Det är supersvårt att få till en bra bild på barnen där ingen har händerna i ansiktet, och helst där alla har ögonen öppna...
Den här var den bästa av typ 50 bilder, så tålamodet tog slut och det fick då bli denna...
 
Vi startade denna morgon redan klockan 6 (whyyyySmiley ...) Sen dess har vi hunnit äta frukost, bada, satt på en maskin tvätt och så har barnen fått rita födelsedagskort till Andres som fyller år på söndag.
Nu la jag precis en trött Snuffins (<---Olivia) och satte på en film åt barnen så dom varvar ner en stund.
 
Ja justja! Upptäckte en fästing på Danilo i förrgår! Finns det äckligare småkryp än just fästingar? Den satt med bara huvudet i på hans arm. Då flög alla sängkläder in i tvätten. Tänkte att den måste ha krypit omkring nånstans här hemma, för jag såg den på morgonen och då hade den precis satt sig.
 
Gaah, jag kan inte sluta gäspa. Nu börjar solen titta fram åtminstone, hela morgonen har varit jätte disig, grå och blöt.
Jag håller på och kokar några nappflaskor vi fick med posten igår som Olivia ska testa.
 
Brukar ni koka era nappflaskor och nappar?
Och hur ofta byter ni nappar förresten?
 
Jag läste någonstans att man ska kasta alla nappar efter 1 månad, men det har jag aldrig gjort! Så länge dem är i bra skick så har jag kvar dem.
 
Här kommer några bilder från imorse:
 
Danilo ritade en teckning till sin pappa av honom själv och Anna!
Och Jonathan ritade pappas bil och nyckel.
Olivia ville mest käka upp sina pennor och tjejerna ritade fina teckningar dem också. Han blir nog glad på söndag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Mamma till Eddie & Wilton

Jag försöker koka nappflaskorna men blir ju inte varje vecka det kan jag erkänna känns lite lyx då vällingflaskan bara används 1 gång på kvällen !!!

Nappar ja dom byter jag när samvetet säger att ja borde byta för dom gamla gjort sitt så det kan og gå 2-3 månader mellan gångerna ..

2013-09-13 @ 11:42:25
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se
Postat av: Lina - fembarnsmamma

Oj, byter inte heller så ofta. Köper nya när jag ser att gummit börjar gå sönder eller om de försvinner. Det sistnämda brukar hända ganska ofta :)

2013-09-13 @ 14:49:40
URL: http://linaseto.blogspot.com
Postat av: Asme

Gud vad gulliga!! :D

2013-09-13 @ 15:15:46
URL: http://www.prowomen.blogg.se
Postat av: Ella

Jag har aldrig kokat flaskorna eller napparna, och det gick nog minst 2 mån mellan nappbytena.... :)

2013-09-13 @ 15:29:53
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

När barnen var under 6 mån kokade jag nappflaskorna efter varje matning ( ersättning ). Mapparna bytte jag varje morgon och kokade.
( låter som perfekta mamman där, hmm. ) men sen kokades de typ 1 gång i veckan på söndagarna tills de var 1 år. Nu kokar jag aldrig. Jo när dem ör nya. Men inte sen. Nappen på flaska nån gång i månaden kanske

2013-09-13 @ 15:56:12
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Mamma till fyra pojkar

Hmmm... jag säger inte ens hur ofta jag byter napparna....! ;-p

Fin header, söta barn som vanligt.
Ha en fin helg!

Svar: Haha, jag har nappar som vi köpte till Olivia när hon fyllde 4 månader, haha :)
Me & My Baby Dolls

2013-09-13 @ 17:33:58
Postat av: Karolina

Jätte fin header! Love you

Svar: Love you! Come baaaaack!
Me & My Baby Dolls

2013-09-13 @ 18:21:46
URL: http://karolinanordling.com
Postat av: Pernilla

Hej...angående nappflaskorna...
yes jag kokar hans nappflaskor o nappar men inte kanske efter varje användning men lite då o då...
Napparna brukar jag byta efter ca 2 månader...om pengarna räcker;) blir ju ett par stycken man har...o dom lyckas alltid försvinna när man behöver en napp...
vilka fiiiina kläder dom fick :)

Svar: Sjit, jag har nappar som är 5 månader gamla! Är det rätt storlek och är i bra skick så slänger jag inte dem! Kokar lite då och då dock.
Me & My Baby Dolls

2013-09-13 @ 19:54:58
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback