Det är onsdag idag

Känns som att jag inte hinner med nånting längre. Jag har helt slut på energi och det är samma sak varje höst.
Sommarens fart och fläng tar ut sin rätt.
Jag är så frysen hela tiden och går här hemma med ullstrumpor och allt. Måste nog inhandla lite vitaminer inför denna mörka, gråa lååånga vinterhalvår. Mina naglar är så sköra, och jag tappar en massa hår, så någon brist är det väl...?
 
Jag har precis vilat med Olivia och strax ska vi äta lunch. Hon har fått fler prickar, men sjuk är hon inte.
Nicole, Vanessa, Danilo & Jonathan är på dagis. Dom har pratat om Puua hela veckan, så kanske vi tar oss ut en stund efter dagis, vi får se. Idag var alla 4 barnen i helt olika grupper. Vanessa hade innegrupp med 3 andra barn, Danilo hade också innegrupp hos sig där han skulle måla med händerna, Jonathan drog ut på skogsutflykt och Nukke stannade ute på gården. Jag var glad imorse när jag lämnade barnen, för Danilos skor som försvann från hyllan på dagis har kommit tillbaka. Blinka skorna från Finland hans favoriter ju.
Igår var jag iväg och köpte nya fleece tröjor till dem allihopa. Och nya vindbyxor till Tantan. (<---Jonathan.)
Jag tycker att det är svårt att veta hur man ska klä på barnen till dagis just nu, jag vill ju inte att dem ska frysa.
 
Förresten, ser ni vad dem har gjort med sandlådan och gunghästen & motorcykeln precis utanför Mummu &Puua....?
 
Tagit bort allt!
Jätte tråkigt, för barnen älskade att sitta där och baka sandkakor. Men ingen av föreningarna orkade ta hand om den, hade dom sagt...
 
Puua försöker äta en bit av paj...
 
Grabbarna är verkligen helt tokiga när Puua är med. Det jobbiga är att dem inte lyssnar på mig alls då. DET är en av anledningarna till att vi inte vart där under veckan. Dom måste lära sig att lyssna på mig, även fast Puua är med. Han skämmer bort dem så fruktansvärt mycket, och visst är det kul för honom att göra det, men det är jag som får handskas med monster sen som inte alls lyssnar på mig, som börjar grina efter Puua varje gång jag säger till på skarpen. Det här är något vi verkligen måste jobba på, annars blir det helt out of kontroll. (Hörde du Puua?!)
Dom har honom lindad runt sina småfingrar och han gör precis som dem vill.
Det är inte alls kul att jag framstås som "the bad guy" varje gång.
 
 
Grejen är att det börjar redan innan vi hunnit komma till dem. Danilo & Jonathan, dem ska börja råka om vem som hinner dit först för att ta Puuas bilnycklar, så dom börjar kuta lååångt innan vi är där. Jag ropar och ber dem stanna, och så stannar dem som leder, den som ligger efter ser sin chans att komma först och börjar kuta, så den förste får fart igen, dom hör inte mig, springer bara raka vägen hem till Puua.
Sen är dom där, glada och nöjda när resten av oss kommer fram. Suck.
Om dom springer ifrån mig idag eller nästa gång så vänder jag hem. Så det så.
 
Syskonmys...
 
När moster kom hem från USA blev det ett kärt återseende och lilla Olivia fick en doppresent.
 
Lekparkshäng
 
 
Nu är det lunchdags för oss!

Kommentarer
Postat av: mummu

Nu jää..ar ska jag brata med pua,att han förstår,vem som bestämmer,när han inte är hemma, lysnar pojkarna mig lätt,.men så ford han kommer så,,,,,,,,det är inte kul. :-||

2013-09-25 @ 19:14:45
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback