Vart hittar jag en vinteroveroll??!

Tjohej måndag!
Olivia sover så jag sitter här framför datorn i lugn och ro med mitt kaffe och tar hand om lite räkningar och andra saker.
Nu har jag beställt dagisbilderna. Det blev i digitalform så jag kan förstora och fixa och dona själv sedan. Samt gruppbilder från båda avdelningarna. Förresten, vet ni hur det blir när man förstorar med affisch form?
 
Imorse efter att jag och Snuttis lämnat syskonen på dagis så tog vi en uppfriskande morgon promenad till lill-ica för att häma ut ett paket och handla lite för kvällens middag.
 
Cheeez va kallt. Folk höll på att skrapa sina vindrutor i bilarna och det var halt, tur att jag hade vagnen att hålla mig i...
 
Nu måste jag verkligen sätta igång och kolla efter vinteroveroll till Olivia.
Har ni några tips på vart man kan köpa det?
Allvarligt talat så har jag vart inne i varje jäkla affär här i Haninge och letat, men det verkar som att ingen jävel har ordentliga overoller i storlek 80?!
Alla "riktiga" overoller börjar från storlek 86 som jag har hittat och den skulle hon drunkna i. De i hennes storlek är babyoveroller, plastiga och de flesta har inte ens ben, bara såndär påse. Hello? Till en 1-åring som ska utforska världen? Eller bara sånna där fleece overoller, jätte söta, men inte så praktiska och varma...
 
Jag ska sitta och leta här på nätet nu och jag hoppas att jag hittar något.
Jag tar gärna emot tips!
 

Kommentarer
Postat av: viktoria

Hej nu är det vinter! Lucas blir 10 månader idag tiden går för fort vi har en ritig overall till honom. Didriksson har ju i stl 80 :) kolla dom ! dom är ju bäst i test också.

Svar: Tack!
Me & My Baby Dolls

2013-10-21 @ 11:38:19
Postat av: pernilla

Hej har du kollat på Ellos lekmer och h&m hemsidor
de brukar ha en hel del till små barn mvh pernilla

2013-10-21 @ 11:43:04
Postat av: Helena H

Kom ihåg att prova ...Didriksons är ju stora i storleken så 80 kanske hon inte kan ha om du har otur. Kram

2013-10-21 @ 11:45:55
Postat av: Jenny

Hallå! Vi har gjort förstoringar i 100*70 de blev super bra Crimson beställde vi ifrån billigt också, ha det så bra, super du är på att blogga. Kram Jenny

2013-10-21 @ 11:52:25
Postat av: -santsu-

Katsoppa tickettoheaven.com niillä on tosi hyvät talvipuvut. Ne on todella lämpimät,kestävät ja pitää vettä jonkin verran. Facebookissa on myös ticket to heaven kirpputori.

2013-10-21 @ 11:56:11
Postat av: Helena H

Kom ihåg att prova ...Didriksons är ju stora i storleken så 80 kanske hon inte kan ha om du har otur. Kram

Svar: Ja, dom är superstora i strl :/
Me & My Baby Dolls

2013-10-21 @ 11:56:42
Postat av: Ingrid Deniz

Hejsan jag heter Ingrid o tittar in till dig lite då o då o tycker ni är så goa allihopa .
Vill tipsa dig om pomp de luxe på nätet ett danskt klädföretag med superbra o hållbar kvalitet brukar ibland köpa till min minsta dotter Melinda 8 år något dyra kanske men väl värt pengarna . Ltcka till med overall letande till lillan kram

2013-10-21 @ 11:58:57
Postat av: Hjördis Pedersen

Hej, Lekmera.se har massa overaller kolla där. kram

Svar: tack, har kollat :)
Me & My Baby Dolls

2013-10-21 @ 11:59:49
Postat av: Kristin-Tvillingmamma :)

Hej!
Beroende på vilken prisnivå du vill köpa overallen i så rekomenderar jag dig att titta på Ica Maxi och Coop Forum :) De brukar ha mycket bra o lekvänliga overaller även i små storlekar även ner till st 68 :)
Lycka till!
/Kristin

2013-10-21 @ 12:48:15
URL: http://kristinoerik.blogg.se
Postat av: Marie

Polarn och Pyret har jätte bra overaller , dyra men jätte bra

2013-10-21 @ 13:23:44
Postat av: Anonym

http://www.hm.com/se/product/08532?article=08532-E#article=08532-E

:)

2013-10-21 @ 15:23:24
Postat av: Tanna

Jag har en st 74 till salu ! Den är jättefin och endast använd i vagnen när Jax var liten. Men den är blå...

Svar: Tack, men jag hittade redan :)
Me & My Baby Dolls

2013-10-22 @ 14:36:30
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback