Var är Tantan?

Igår hade vi en tokig dag då det var en massa tjaffs och gnäll på barnen (och mig).
Dom grinade, jag grinade...
 
Vi har en "pekka-pojke" tavla uppe i hallen.
Där står det barnens namn och så veckodagarna.
Om dom gör något umt så skrver jag ett streck på namnet och vilken dag. Det är lite som en varning för dem, för blir det två streck så blir dom ivägskickade till rummet. Alla förutom Danilo var ivägskickade fler än en gång igår...
 
Efter ett tag går jag och kikar in vad Jonathan håller på med inne på rummet. Och jag ser inte han nånstans. Ut har han inte gått för jag hör deras dörr som låter för jävligt om man öppnar den.
 
I rummet såg det ut såhär:
 
Då har han gömt sig i den där lego lådan bredvid köket!
Han hade tagit med sig kudden och där i låg han...
 
Och namnet pekka-pojke har Karo kommit på då hon berättade en saga (som hon själv hittat på) för Felicia om en pojke som hette Pekka som bara gjorde en massa hyss och dumheter hela tiden. Och så har det fastnat hos oss alla och om någon varit dum så säger vi att denne har varit en pekka-pojke. Så, nu fick ni förklaringen på tavlans namn, hihi :)
 
Uh-oh! Någon har glömt tjejernas lego låda i lila hallen, gissa vem som var där snabbt och rotade...?
 
 
Nu sover Olivia och jag har precis avslutat min frukost- jag ska också lägga mig och vila en stund, morgon bestyren är klara alltihop så där rök redan min lilla energi.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Låter fiffigt med en sån där tavla! Kan vi få se en bild på den? :) Har själv funderat vad man kunde använda sig av när det går för villt till här hemma. Har dessutom en just fyllda 3 åring som har ett hurja trots på gång! Vet inte vad jag ska göra med henne ibland...!!

2013-10-07 @ 12:14:55
Postat av: Camilla ♥ 130510

Låter som en dag fylld med kaos ;) Hoppas det var bättre idag :D

2013-10-07 @ 14:35:14
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback